اخبار داغ

رئیس دادگستری الیگودرز:

زندان الیگودرز از بحرانی ترین ندامتگاه درکشور می باشد/سال گذشته به ازای هر 4 ازدواج درشهرستان یک طلاق به ثبت رسیده است

زندان الیگودرز از بحرانی ترین ندامتگاه درکشور می باشد/سال گذشته به ازای هر 4 ازدواج درشهرستان یک طلاق به ثبت رسیده است
دکتر فتحی گفت :ندامتگاه الیگودرز از بحرانی ترین زندانهای کشور ومهمترین دغدغه ومشکل دستگاه قضایی شهرستان است که انتقال آن به خارج از شهر نیازمند مساعدت وهمت مسئولین استان ونماینده شهرستان می باشد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار ،دکتر امیرهوشنگ فتحی رییس دادگستری الیگودرز در جمع خبرنگاران شهرستان  گفت :  امنیت پایدار بعنوان موتور محرکه توسعه هر شهرستان است و الیگودرز از مناطق امن در کشور است که  این امنیت مرهون خون شهدا دوران مقدس  واز خود گذشتیگی رزمندگانی که امروز در خارج از مرزها برای سرافرازی این کشورمقابل تکفیریها ومستکبران  مبارزه می کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجا,

وی امنیت پایدار جهت سرمایه گذاری و اشتغال زایی  را امری بسیار ضروری دانست واضافه کرد :در ماده 13 برنامه ششم توسعه که چشم انداز قوه قضاییه مشخص شده است مواردی چون  افزایش دقت و سرعت، ارتقاء کیفیت وکاهش اطاله دادرسی ، ادغان آراء قضایی،  تحقق عدالت قضایی واحیای حقوق عامه ، کاهش ورودی پرونده ها ،  اصلاح مجرمان ،کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از وقوع جرم بعنوان مهمترین اصل  در این برنامه مد نظر قرار گرفته شده است.

,

فتحی با اشاره به اینکه پیشگیری یکی از تکالیف ذاتی در قوه قضاییه است بیان کرد :پیشگیری یک مقوله فرا قوه ای است که انواع واقسام مختلف را داشته که از جمله می توان  به پیشگیری عمومی اشاره کرد که  وظیفه خانواده ، رسانه ها ، دانشگاهها و ... می باشد وحتی امروز در کشورهای پیشرفته در حوزه منابع طبیعی پیشگیری ها وبرنامه هایی برای خانواده ها در نظر گرفته می شود.  

,

عکس،تصویر،نشست خبری دادگستری الیگودرز،فتحی رئیس دادگستری الیگودرز

, عکس،تصویر،نشست خبری دادگستری الیگودرز،فتحی رئیس دادگستری الیگودرز,

رییس دادگستری الیگودرز با اشاره به اینکه  پیشگیری اختصاصی و کیفری وظیفه  دستگاه قضایی می باشد افزود : دستگاه قضایی با برنامه های لازم  فضا را برای مجرمان نا امن نموده که از مصادیق آن می توان  به سیستم پایش تصویری در اماکن تجاری وصنفی  اشاره کرد  و پیشگری کیفری نیز برخورد سختگیرانه وقاطع  با افرادی که درصدد اخلال در نظم جامعه می باشند تا با اقدامات لازم شاهد عبرت پذیری سایر افراد درجامعه باشیم .

,

 این مسئول قضایی به اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان اشاره کرد وبیان کرد :دادستان شهرستان در سال گذشته  تقریبا هر هفته در دبیرستانهای دخترانه و پسرانه  جهت آگاهی بخش و آموزشهای لازم حضور پیدا نموده که نتایج آن در چهارشنبه پایان سال مشاهده شد چرا که شاهد کاهش پرونده ها  وناهنجاریهای اجتماعی بودیم . همچنین با اقدامات پیشگیرانه شاهد انتخابات با طراوت بودیم که علارغم شایعات انتخابات در الیگودرز از  سالمترین انتخابات  درسطح استان لرستان بود وبه هیچ  فرد یا مقام مسئولی اجازه دخالت در آراء مردم داده نشد .

,

وی  اضافه کرد :یکی از ابعاد پیشگیری راه اندازی گشت های پیاده وسواره توسط ماموران نیروی انتظامی  بصورت شبانه روز است که سبب کاهش جرایم خرد وکلاندر شهرستان  می شود و صدور دستورات لازم توسط دادستان جهت ارتقاء امنیت اجتماعی در بحث پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیزمی باشد که این اقدامات  در سال گذشته سبب شد که   3500 نفر از معتادین ،کارتن خواب ومتکدیان درسطح شهرستان جمع آوری وتحویل مراکز نگهداری شوند.

,

فتحی به  اقدامات لازم در خصوص پرونده های با حساسیت بالا نظیر آدم ربایی و مواد مخدر نیز اشاره نمود و افزود: این پرونده ها با توجه به اصل موضوع  وحساسیت لازم با  سرعت و دقت به مراجع تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور جهت جلوگیری از وقت ارسال می شود تا  مردم با مشاهده نتایج  احساس امنیت روانی نمایند .

,

رییس دادگستری الیگودرز به سایر اقدامات قضایی نیز اشاره کرد وافزود :در سال گذشته  ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی و ۷ هکتار از حریم رودخانه ها  رفع تصرف شد و همچنین تعداد 90 حلقه چاه  که از آنها برداشت غیر مجاز انجام می شد  مسلوب گردید.

,

وی به اقدامات  دستگاه قضایی در خصوص  سامانه الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان الیگودرز در ثبت الکترونکی اوراق قضایی  در سطح استان پیشرو بوده و از آبان ماه سال گذشته مشخصات کامل ۱۶ هزار نفر توسط کاربران  در "سامانه سنا " ثبت شده است که مهمترین هدف از این اقدام  کاهش اطاله دادرسی ،دریافت ابلاغ نامه ها به صورت اینترنتی که سبب کاهش مراجعه حضوری و صرفه جویی در وقت ، هزینه  و ... می باشد.

,

فتحی به اقدامات شورای حل اختلاف در شهرستان اشاره نمود وافزود: در سال گذشته ۱۲۸۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف  الیگودرز به سازش ختم شده است و با پیگیریهای صورت گرفته دو چارت شعبه  چهارم حل اختلاف و خانواده  به چارتهای سازمانی دادگستری  شهرستان اضافه شد وسبب شد که  زمان رسیدگی به پرونده ها که درگذشته  دو ماه بود  در  خرداد ماه امسال  به ۱۹ روز کاهش یابد.

,

مسئول دستگاه قضایی به پروژه های عمرانی این نهاد اشاره کرد وافزود :دادگستری شول آباد یکی از مطالبات  جدی مردم بود که در دستور کار ما قرار گرفت و با پیگیرهای لازم  امسال ساختمان آن با بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی ساخته شد  و امیدواریم که با مساعدت مسئولین  کارگزینی قوه قضاییه دادرس به این بخش اختصاص یافته  تا شاهد دسترسی آسان مردم به خدمات قوه قضاییه باشیم.  

,

این مسئول  قضایی به برخورد شدید دستگاه قضایی با کارچاق کن ها و فروشندگان سکه های تقلبی در سطح شهرستان اشاره کرد وبیان نمود : بحث سکه های تقلبی که سبب چالش در فرهنگ غنی مردم این دیار شده بود که دستگاه قضایی بیشترین برخورد با مجرمان انجام شد که هم اکنون این مجرمان به دلیل  نا امن دیدن فضای شهرستان اقدامات مجرمانه خود را درسایر شهرهای دیگرانجام می دهند .

,

فتحی با اشاره به اینکه  بدنبال راه اندازی دفتر حمایت از ایثارگران در سطح شهرستان هستیم افزود :سال گذشته  برای بیش از 120نفر از افراد بی بضاعت در سطح شهرستان وکیل تسخیری گرفته شد.

,

وی افزود: پزشک متخصص به صورت تمام وقت در پزشکی قانونی شهرستان مستقر شده است و با راه اندازی پزشکی قانونی مجهز و تجهیز سالن و کالبد شکافی انجام می شود ودیگر مردم شهرستان نیاز به ارسال اجساد خود به سایر شهرستانها  جهت انجام کالبد شکافی را ندارند.

,

رئیس دادگستری الیگودرز  به آمار طلاق در الیگودرز اشاره نمود و افزود: در سال گذشته تعداد۱۴۵۰ مورد ازدواج و ۳۲۶ مورد طلاق به ثبت رسیده  که تقریبا به ازای هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است .

,

وی یاد آور شد :سال گذشته تعداد28هزار 143 فقره پرونده در دادگستری ، دادسرا و شوراهای حل اختلاف وارد شده که عمدتا دعوایی ملکی ،خانوادگی ،طلاق و.....می باشد که به همین تعداد  رسیدگی صورت گرفته است .

,

فتحی به  نظارت دادستان شهرستان وبازدید از کلانتریها  نیز اشاره کرد  وافزود :سال گذشته  32 مورد آزادی مشروط  در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان انجام شده است .

,

این مقام قضایی افزود: در سال گذشته حدود 74 کیلوگرم تریاک ومشتقات آن و همچنین بیش از 26 کیلو مواد مخدر صنعتی کشف شد و بیش از 20نفر از سر دسته های توزیع کنندگان مواد مخدر علاوه بر مجازات اصلی به خارج استان جهت اقامت اجباری  تبعید شده اند. 

,

عکس،تصویر،نشست خبری دادگستری الیگودرز،فتحی رئیس دادگستری الیگودرز

, عکس،تصویر،نشست خبری دادگستری الیگودرز،فتحی رئیس دادگستری الیگودرز,

رئیس دادگستری الیگودرز ندامتگاه شهرستان را مهمترین دغدغه و مشکل دستگاه قضایی شهرستان دانست وبیان کرد :  ساختمان ندامتگاه الیگودرز در سال 1354 وبرای پذیرش 75 ساخته شد ولی امروز بدلیل قرار گرفتن در مرکز شهر معضلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است. 

,

وی افزود : گاهی مواقع جمعیت کیفری در این ندامتگاه به بیش از  600نفر نیزرسیده است که با اقداماتی در سالهای اخیر  جمعیت آن کاهش یافته است .متاسفانه  اهداف اصلاحی در ندامتگاه الیگودرز  تعطیل است و انتقال آن به خارج از شهر از دغدغه های ما می باشد که در این خصوص مکاتبات لازم انجام شده وحتی در برنامه ششم  توسعه درماده 113 این قانون به انتقال  زندان به بیرون از شهرتاکید شده است .

,

فتحی با اشاره به اینکه زندان الیگودرز از بحرانی ترین زندانهای کشور است افزود :سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات قضایی این شهرستان جذب شد  و همچنین زمینی در روستای کزناربرای ساخت ندامتگاه تملک شده است .

,

وی اضافه کرد :همچنین 12هزار متر زمین در بهترین نقطه شهرستان برای ساخت مجتمع قضایی . تجمیع همه مراکز قضایی در دل یک ساختمان تملک شد ه است که جهت ساخت این پروژه ماندگاردر سطح شهرستان نیازمند تخصیص  اعتبار از سوی دولت و  مساعدت  استاندار و نماینده شهرستان می باشیم .

,

رئیس دادگستری الیگودرز به مشکلات موجود در فضای مجازی هم اشاره نمود و افزود: الیگودرز فاقد پلیس فتا می باشد ولی با توجه به جرایم  فضای مجازی این بخش در شهرستان  راه اندازی می شود که این امر نیازمند یاری مسئولین در استان می باشد .

,

فتحی در آخر به مشکلات موسسه آرمان هم اشاره نمود و افزود: سپرده گذاران نگران نباشند چرا که همه آنها  به اصل پول و  سود خود مطابق با اصل قرار داد ها می رسند  .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه