اخبار داغ

تحلیلگر مسائل نظامی:

اهمیت مضاعف حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

اهمیت مضاعف حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس
صادقی اصل رزمند هشت سال دفاع مقدس و تحلیل گر مسائل نظامی به اهمیت حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس امسال و اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد و افزود: با نگاهی بر وقایع و تحولاتی که این روزها در حال روی‌دادن است، متوجه خواهیم شد وظیفه تمامی ملت مسلمان ایران شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نماد استکبار ستیزی و دفاع از حقوق مظلومین جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، همزمان با قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس با حاج منصور صادقی اصل؛ از پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ که بعدها در مسئولیت های متعدد نظامی و سیاسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرده مصاحبه ای کوتاه انجام دادیم.  این کارشناس نخبه نظامی  که بارها در عملیات های برون مرزی سپاه هم شرکت کرده و تا مرز شهات هم پیش رفته است همچنان در آرزوی یافتن راهی برای شهادت است تا به همرزمان شهیدش ملحق شود و از اینکه از قافله شهدا عقب مانده خیلی ناراحت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

صادقی مدرس دروس نظامی در دانشگاه امام حسین(ع) سپاه پاسداران و دانشکده دافوس ارتش فرزند غیور شهرستان میانه است و به تنها چیزی هم که در این دنیا افتخار می کند همسفر و همرزم شهدا بودن است و مثل بعضی ها از گذشته اش پشیمان و نادم نیست بلکه  به آن افتخار  می کند و می گوید همچنان تفکر انقلابی دارد و  خدا را شکرگزار است که در پیچ و خم مسئولیت های دنیوی گیر نکرده و از آرمان هایش دور نشده است.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اهمتیت روز جهانی قدس در شرایط حساس منطقه و جهان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی همانند سالهای قبل در لبیک گویی به فرامین امام راحل ومقام معظم رهبری کوتاهی ننموده ودر تمامی صحنه های سیاسی واجتماعی حضوری فعال خواهن داشت، افزود: در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان بنا به فرمان امام عزیز به عنوان روز قدس نامگذاری شده و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برائت مشرکین اسرائیل و آمریکا ودیگر همدستانشان در راهپیمائی با شکوه روز قدس حضور خواهیم یافت و با شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و آل سعود را سر داده و نفرت انزجار خود را نسبت به مشرکین اعلام خواهیم نمود.

,

صادقی تصریح کرد: روز قدس تنها متعلق به فلسطین نیست بلکه روز قدس روز اسلام است روز حق خواهی مردم مظلوم فلسطین است واین روز متعلق به تمام مسلمانان است.

,

وی با اشاره به نقش مهم و حساس مدافعان حریم در سوریه و لبنان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در مسائل سیاسی و نظامی منطقه، اظهار داشت:  حضور ما در آنجا یک ضرورت است وگرنه بایستی در شهرهای خودمان با تروریست ها درگیر بشویم.

,

وی خاطرنشان کرد:  بنده بواسطه اینکه که فرمانده مرکز آموزش شهید تجلایی بودم  با تعدادی زیادی از این مدافعان حرم ارتباط داشتم، که حقیقتاً جوان هایی که با عنوان مدافع حرم به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم ولایت به سوریه اعزام می شوند جزو بهترین و خالص ترین  نیروی های سپاه و بسیج هستند.

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه حضور مدافعان حرم در سوریه نقش مثبت و تأثیرگذاری در امنیت ملتی  ما دارد، افزود: اگر در سوریه مداخله نمی کردیم امروز باید در خیابان های تهران و سایر شهرهای کشور با تروریست های تکفیری می جنگیدیم و می بینیم که دنیا دست تروریست ها را در قتل و غارت مردم باز گذاشته که حوادث اخیر تروریستی تهران نمونه ای از آن است.

,

وی با بیان اینکه سپاه فقط یک ارگان نظامی نیس، بلکه سپاه یک نهاد است که اختصاص به جنبه نظامی ندارد حتّی محدود به جغرافیای مکانی و داخل کشور هم نیست، افزود:  پاسداری از تفکر انقلاب اسلامی در همه شئون و در اقصی نقاط جهان جزو وظایف ذاتی سپاه محسوب می شود و هرجایی که پای منافع جمهوری اسلامی در میان باشد سپاه در آنجا حضور فعال دارد که این در قانون اساسی و اساسنامه سپاه هم آمده که حضرت امام(ره) هم مهر تأیید برآن زده اند.

,

صادقی افزود: ماموریت های سپاه شامل کمک به ارتش جهت حفظ تمامیت ارضی کشور، کمک به نیروی انتظامی در راستای تأمین امنیت داخلی کشور و اما وظیفه سوم که وظیفه اصلی سپاه و مختص خود اوست بحث امنیت بدون مرز است که به عبارت ساده تر مسئولیت دفاع از انقلاب اسلامی است که جغرافیا نمی شناسد و اگر لازم باشد در آمریکای لاتین هم حضور می یابیم.

,

این فعال سیاسی و اجتماعی همچنین با اشاره به نقش پررنگ سپاه و نمایش اقتدار ملی با هدف قرار دادن مواضع داعش در طی روزهای گذشته افزود: دولت آمریکا حق دارد پیرامون حمله موشکی ایران به تروریست های داعش در دیرالزور موضع گیری نکند!

,

وی افزود: واقعیت این است که موشک های ایرانی انگار به کاخ سفید خورده است چرا که داعش ساخته و آمریکا بوده و با نیابت از آمریکا، با سلاح و دلار آمریکا  با جبهه مقابل آمریکا در منطقه می جنگد.

,

صادقی همچنین با  اشاره به این موضوع که داعش با جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در افتاده است، خاطرنشان کرد:  داعش با حزب الله لبنان و سوریه و مردم عراق در افتاده است و مولود و فرزند نامشروع غربی -عربی است و حمله موشکی به داعش یعنی حمله موشکی به کاخ سفید! همان دیر “زور” اصلی!

,

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس و تحلیل گر مسائل نظامی معتقد است که دیر زمانی طول نخواهد کشید آمریکا نام داعش را از لیست گروه های تروریستی خارج خواهد کرد و لخت و عریان حمایت خود را از داعش علنی خواهد کرد.

,

صادقی تصریح کرد: آمریکا به زبان تشدید تحریم های ایران و مقابله با توان موشکی ما، در آینده نه چندان دور عصبانیت خود را از حمله سپاه به داعش نشان خواهد داد، که  البته دولت و دستگاه دیپلماسی ما باید خود را برای  واکنش آمریکا آماده کند.

,

وی ضمن دعوت از تمامی ملت مسلمان ایران برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس،  افزود: در حقیقت جنایت های داعش به عنوان ابزار بازی آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در منطقه و ترورهایی که این گروه تروریستی در منطقه به راه انداخته است این وظیفه را بر ملل مسلمان سنگین تر کرده که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن ابراز انزجار از رفتارهای گروه های تکفیری و صهیونیستی به مردم دنیا اعلام کنند.

,

این تحلیل گر مسائل نظامی تصریح کرد: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس، در واقع مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی و از همه‌ی مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یک‌دیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه