اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در قزوین عملیاتی می‌شود

طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در قزوین عملیاتی می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم انتخاب شده‌است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در ۳۱ خردادماه به فرمان امام راحل، اظهار کرد: کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت فرهنگی و معارف دینی مناسبی نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه فرهنگ و معارف دینی با محوریت تبلیغ که از سیاست‌های اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت قدم گذاشت.

,

این مسوول با بیان اینکه ساماندهی شبکه‌های هیئت‌های مذهبی و مداحان از وظایف سازمان است، در ادامه گفت: تاسیس سازمان دارالقرآن کریم و نهضت قرآن آموزی از اصلی‌ترین فعالیت‌های تبلیغات اسلامی بود به طوری که ۸۰ درصد مباحث قرآنی مربوط به این اداره کل است.

,

نعمت‌الهی با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری تحت عنوان هنر دینی از دیگر فعالیت‌های سازمان بود که حوزه هنری از ثمره‌های آن است، گفت: یک تبلیغ کارآمد بر پایه پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام، ابزار و شیوه انتقال پیام استوار است.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از پیشگامان در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی بود که راه‌اندازی کافی نت‌ها از جمله این خدمات محسوب می‌شد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در کل استان حدود ۸۰۰ دانش‌آموز مداح داریم، ابراز کرد: حدود ۱۴۰۰ مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان در سط استان مشغول تبلیغ هستند.

,

این مسوول با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ موسسه قرآنی در استان وجود دارد، توضیح داد: جشنواره دین در مطبوعات محلی و جشنواره روزه اولی‌ها مخصوص پسرها نیز از برنامه‌های ویژه سازمان محسوب می‌شود.

,

نعمت‌الهی عنوان کرد: استان‌های قزوین، همدان و زنجان طی تفاهمنامه‌ای با وزارت کشور به عنوان پایلوت برای اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم با محوریت اعزام روحانی انتخاب شده‌اند.

,

وی این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و یک ساله است، تشریح کرد: روحانیون ویژه‌ای که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تعامل بسیار خوبی با نوجوانان دارند برای این طرح انتخاب می‌شوند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یادآوری کرد: این روحانیون باید در محل مورد نظر به طور ثابت مستقر شوند و مساجد و کانون‌های فرهنگی پایگاهی برای اجرای این طرح هستند که تاکنون ۱۶ نقطه شناسایی و روحانی اعزام شده است.

,

این مسوول در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و برگزاری اردوهای زیارتی جزء طرح هستند، افزود: برای اجرای طرح از روحانیون بومی اما دوره دیده قم استفاده می‌شود و این طرح به قشر خاصی محدود نیست و همه سنین را در بر می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه