اخبار داغ

چالشی دیگر در دانشگاه اراک؛

گروکشی از دانشجویان در فصل امتحانات/عدم پرداخت به موقع اجاره بها برای دانشگاه امتیاز منفی دارد

گروکشی از دانشجویان در فصل امتحانات/عدم پرداخت به موقع اجاره بها برای دانشگاه امتیاز منفی دارد
دانشجویان خوابگاهی همواره با مشکلات عدیده ای روبرو هستند،اما این روزها اوضاع برای برخی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه اراک به نحوی دیگر رقم خورده است و همین امر باعث تعجب و حیرت دانشجویان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ در روزهای اخیر ایام امتحانات آرام آرام به پایان می رسد و دانشجویان برای مشاهده ی نتایج تلاش های خود، لحظه شماری می کنند و انتظار دارند که بتوانند نسبت به زحماتی که در طول ترم کشیده اند، شاهد موفقیت های خود باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا؛,

در این میان دانشجویان خوابگاهی همواره با مشکلات عدیده ای روبرو هستند؛ از وضعیت نامناسب اتاق ها گرفته تا هزینه ی بالای برخی خوابگاه و عدم وجود امکانات رفاهی در برخی مراکز ...

,

اما در این میان، اوضاع برای برخی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه اراک به نحوی دیگر رقم خورده است و همین امر باعث تعجب و حیرت دانشجویان شده است.

,

32

, 32,

19

, 19,

مسئولان دانشگاه اراک در اقدامی عجیب، سیستم مشاهده ی نمرات دروس دانشجویان در سامانه ی گلستان را برای دانشجویانی که بدهی به خوابگاه دارند از دسترس خارج کرده است و تعداد قابل توجهی از دانشجویان خوابگاهی اجازه ی مشاهده ی نتایج نمرات خود را ندارند. این وضعیت در صورتی است که نمرات دروس ثبت شده در سامانه بعد از مدت کوتاهی ثبت نهایی شده و این دانشجویان نمی توانند هیچ اعتراضی را نسبت به نمره ی ثبت شده در سامانه داشته باشند.

,

دانشجویان بدهکار خوابگاهی به محض ورود به سامانه ی گلستان با هشدار «دانشجوی گرامی، بدلیل بدهی خوابگاه، کاربری شما محدود گردیده است ، جهت رفع مشکل به اداره خوابگاه‌ها مراجعه فرمایید» روبرو می شوند.

,

دانشجویان دانشگاه اراک برای این اقدام مسئولان دانشگاه لفظ گروکشی را استفاده کرده اند و دانشجویان بدهکار به دانشگاه، اعلام کردند؛ تا زمانی که کل بدهی خود به خوابگاه را پرداخت نکنند، اجازه ی مشاهده ی نمرات دروس خود را نخواهند داشت.

,

photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۱_۰۱-۲۵-۳۷

, photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۱_۰۱-۲۵-۳۷, photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۱_۰۱-۲۵-۳۷,

پیرو نشر توئیت این خبر در کانال تلگرامی نسل فردا؛ معاونت دانشجویی دانشگاه اراک در قالب یک متن کوتاه توضیحات خود را برای ما ارسال کرد. در این توضیحات معاونت دانشجویی دانشگاه اراک آمده است؛

,

« بر اساس قانون دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه باید هزبنه اجاره بها را پرداخت کنند و در این زمینه اطلاع رسانی کافی از طریق اداره خوابگاه ها انجام می گیرد و اکثر دانشجویان نیز هزینه را پرداخت می کنند که از این بابت از آنان تشکر می گردد و تعداد کمی متاسفانه با توجه به قولی که می دهند وارد خوابگاه شده و تا پایان ترم با توجه به تذکرات متعدد به آنها، اجاره بها را پرداخت نمی کنند. اما در این بین چه اتفاقی برای دانشگاه رخ می دهد:

,

 الف. وقتی توسط این عده قلیل پرداخت هربنه ی خوابگاه صورت نمی گیرد حق درآمد برگشتی دانشگاه از صندوق رفاه از شصت درصد به سی درصد کاهش می یابد و این پول کمی نیست و این عده قلیل که معمولان هر ترم این کار را می کنند باعث می شوند دانشگاه با زیان قابل توجه و چشم گیری روبرو شود و از این اقدام آنان دیگر دانشجویان و دانشگاه ضرر می کنند.

,

 ب.  از طرف دیگر چون برخی از دانشجویان بموقع هزینه خود را پرداخت نمی کنند لذا همان پول اندک و کاهش یافته به دانشگاه با تاخیر بسیار زیاد از طریق صندوق رفاه پرداخت می شود و دانشگاه برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها در تابستان کاری نمی تواند بکند.

,

 ج. عدم پرداخت بموقع اجاره بها برای دانشگاه امتیاز منفی در بر دارد.

,

 لذا در دقایق آخر، دانشگاه علی رغم میل و با عرض پوزش از دانشجویان محترم اقدام به این کار یعنی بستن اکانت دانشجویان بدهکار می کرده است.»

,

در هر صورت به نظر می رسد دانشگاه باید اقدامات لازم برای پیشبرد امورات مربوط به دانشگاه را داشته باشد اما اینکه در این بین مسئولان دانشگاه این چنین شیوه های نامطلوبی را برای برخورد با دانشجویان بدهکار، آن هم در شرایط مشاهده ی نتایج آزمون به کار بگیرند به نظر بسیاری از دانشجویان صورت خوشی ندارد و کاش دانشگاه از طرق دیگری برای حل مشکلات اقدام می کرد.

,

12

, 12,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه