اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

60 درصد پرونده های دادگستری زنجان به صلح منجر شده است/ افزایش 9 درصدی طلاق توافقی در زنجان

60 درصد پرونده های دادگستری زنجان به صلح منجر شده است/ افزایش 9 درصدی طلاق توافقی در زنجان
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: 60 درصد پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش داشت، به صلح منجر شد که این رقم در سال گذشته 56 درصد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; جعفر گل محمدی، در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی، شهدای هفت تیر و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: ورودی خالص پرونده های کیفری و حقوقی در سال 94 به دادگستری استان زنجان در حدود 75 هزار و 293 فقره بوده است که این رقم در سال گذشته به 77 هزار و 153 فقره پرونده با افزایش 2 درصدی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه تکرار رسیدگی به پرونده های کیفری و حقوقی در سال 94 حدود 137 هزار و 337 فقره بود،افزود:این رقم در سال گذشته به 142 هزار و 353 فقره رسیده است.

,

این مسئول پرونده های اختلاف رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف سال 94 را 69 هزار و 688 فقره عنوان کرد و بیان داشت: 46 هزار و 716 فقره پرونده در شعب شهری و 22 هزار و 972 فقره پرونده در شعب روستایی رسیدگی شده است.

,

گل محمدی با بیان اینکه در سال 95جمع پرونده های شورا 71 هزار و 392 فقره بود،ادامه داد:52 هزار و 939 فقره پرونده های شهری و 18 هزار و 453 فقره پرونده روستایی است.

,

رئیس کل دادگستری علت افزایش پرونده های شهری به روستایی را تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: مبلغ رسیدگی به پرونده ها به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

,

گل محمدی تصریح کرد: در سال 94 در حدود 60 درصد پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش داشت، به صلح منجر شد که این رقم در سال گذشته 56 درصد بود.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالاترین رقم پرونده های وارده به دادگستری به ترتیب، توهین به اشخاص، سرقت خرد، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمات بدنه غیرعمدی براثر تصادف و تخریب بود،افزود: در توهین به اشخاص با 16 درصد افزایش پرونده داشته است و در سرقت های خرد نیز متاسفانه با 40 درصد افزایش روبرو هستیم همانگونه که پرونده های ضرب و جرح با 20 درصد افزایش مواجه بوده است.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از اینکه آستانه تحمل مردم استان زنجان پایین است، گفت: با توجه به فراوانی پرونده ها ملاحظه می شود توهین به اشخاص و ضرب و جرح در بین دانشجویان و کارمندان پایین و در بین افرادی که به تعبیری یدی و دستی کار می کنند، بیشتر است.

,

وی با اشاره به پرونده های مربوط به خواسته های اولویت دار در زنجان به ترتیب مطالبه وجه و طلب افراد، عدم پرداخت بدهی، تقسیط بندی، پرونده های خانواده اعم از طلاق، مهریه، تمکین و اختلافات ناشی از کارگری و کارفرمایی است،افزود: اختلافات کارگری و کارفرمایی نیز در استان زنجان زیاد است.

,

این مقام مسئول با اشاره به نقش دادگستری در ایجاد و جلوگیری از تشکیل پرونده ها،بیان داشت: دادگستری آینه جامعه است و اختلافات را به جامعه و مسئولان نشان می دهد تا مردم آگاهانه عمل کنند.

,

وی با اشاره به اینکه مسئولان با ملاحظه پرونده های ورودی به دادگستری باید مشکلاتی که جامعه با آن درگیر است را بشناسند، گفت: نهادهای ستاد مردمی دیه برای آزادسازی و کمک به زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با دادگستری همراهی و همکاری می کنند.

,

گل محمدی با بیان اینکه برنامه های مصوب مجلس و دولت و کمک های مردمی اعتبارات این ستاد را تامین می کند، گفت: در جشن گلریزان امسال استان زنجان  4 میلیارد و 394 میلیون ریال جمع آوری شده که 87 میلیون تومان از این مبلغ را خیرین در ماه رمضان تقبل کردند.

,

به گفته وی، سال گذشته 204 نفر از زندانیان از محل کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان آزاد شدند و تعداد زندانیان آزاد شده از محل جشن گلریزان تاکنون 30 نفر بوده است.

,

وی به فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان و کمک به خانواده های زندانیان اشاره کرد و یادآور شد: 16 قلم کالای ضروری و سبد غذایی به این خانواده اختصاص می یابد و سال گذشته یک میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان کمک شده است.

,

گل محمدی با بیان اینکه به زندانیانی که اجازه خروج از زندان را ندارند، اجازه ملاقات با خانواده ها دو بار در سال داده می شود، خاطرنشان کرد: این اقدام مایه آرامش خانواده و زندانیان است.

,

وی به حضور قضات در زندان در طول هفته قضائیه و بهمن ماه اشاره کرد و یادآور شد: تمام زندانیان می توانند با قضات ملاقات کنند و تا حد امکان مشکلات آنان حل می شود.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه ها با دادگستری استان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه ای که از مردم در باغ شهرها قفل شده است، بالاست از اینرو باید رسانه ها این سئوالات را از مسئولان مربوطه هم جویا باشند.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از اراضی ملی در این باغ شهرها نابود شده است، گفت: اقدامات بسیاری در دادگستری با همراهی نهادهای امنیتی و نظامی انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های قتل سال گذشته سه فقره بود که منجر به صلح و سازش شد،بیان داشت:در شورای حل اختلاف زندان 147 فقره منجر به صلح و سازش شده است.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به یک هزار و 900 طلاق توافقی با افزایش 9 درصدی ،خاطرنشان کرد:یک هزار و 180 فقره طلاق هم به درخواست خانم ها بوده که افزایش 9 درصدی داشته است.

,

به گفته گل محمدی، یک هزار  624 فقره مطالبه مهریه در استان وجود داشت که کاهش هفت درصدی مواجه بودیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه