اخبار داغ

امام جمعه کمیجان تاکید کرد:

موج بیداری اسلامی،مسلمانان را در مبارزه با رژیم صهیونیستی متحد کرد

موج بیداری اسلامی،مسلمانان را در مبارزه با رژیم صهیونیستی متحد کرد
امام جمعه کمیجان گفت :پس از بیداری اسلامی، ارتش اسرائیل نتوانست بر دو گروه مسلمانان پیروز شود و هیبت اسرائیل در بین مسلمانان شکسته شد. تابویی که غرب از اسرائیل به عنوان نیروی شکست ناپذیر ساخته بود درهم شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مقدسی پور امام جمعه کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس نامیده شده است. امام خمینی روز قدس را همجوار شب قدر میدانست تا همانند شب قدر در بین مسلمانان احیا شود. روز قدس مبدا بیداری و هوشیاری ملت ها است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

وی افزود: استعمارگران از زمانی که فسطین را اشغال کردند، هدفشان نابودی اسم فلسطین و فراموشی کشور فلسطین بود تا همه دنیا کشوری به نام فلسطین را فراموش کنند.

,

امام جمعه کمیجان بیان کرد: هر سال دنیای اسلام شاهد تظاهرات مسلمانان از شرق دنیای اسلام از اندونزی تا غرب دنیای اسلام افریقا و نیجریه است. همه کشورهای مسلمان روز جهانی قدس راهپیمایی کردند و نشان دادند نسبت به مساله قدس چه احساساتی دارند.

,

تابوی شکست ناپذیری اسرائیل در هم شکست

,

وی در ادامه افزود: بعد از انتفاضه اول و دوم، آحاد مردم گروه های جهادی و گروه های سیاسی جدیدی را با تاسی از آرمان های انقلاب اسلامی ایران شکل دادند که حزب الله لبنان برجسته ترین این گروه ها است که با جنگ های ۳۳ روزه برتری اسرائیل را به چالش کشیدند.

,

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: ارتش اسرائیل نتوانست بر دو گروه مسلمانان پیروز شود و هیبت اسرائیل در بین مسلمانان شکسته شد. تابویی که غرب از اسرائیل به عنوان نیروی شکست ناپذیر ساخته بود درهم شکست.

,

وی بیان کرد: روز جهانی قدس آثار و برکاتی داشت که سبب بیداری اسلامی شد. در سال های اخیر موج بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان اتفاق افتاد و مردم لیبی، تونس عربستان، اردن و یمن در روز قدس راهپپیمایی می کردند اما دولت های آنان پس از یکسال و نیم از موج بیداری اسلامی مانع راهپیمایی شدند و به جنگ داخلی کشورهای اسلامی تبدیل شد.

,

امام جمعه کمیجان گفت: با گذشت زمان اهمیت روز قدس بیشتر شده و نابودی رژیم صهیونیستی بر ایران و ملت های جهان آشکار می شود. مستکبرین بیکار ننشسته اند و بر شدت کینه توزی و توطئه هایی که بر ضد مردم سوریه و عراق شکل گرفته افزودند. سوریه که در خط مقدم مبارزه بود به طرق مختلف و چند سال اخیر هدف استکبار جهانی قرار گرفته است.

,

وی بیان کرد: روز قدس میراث امام خمینی(ره) در مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم است. دیدگاه امام در مورد روز قدس یادگار جاودانه است که بر تارک دنیا می درخشد و مرزهای جغرافیایی را در می نوردد.

,

حمایت ایران از فلسطین

,

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: وظایف و کارکردهای دولت ها منحصر به مسائل داخلی نمی شود. علاوه بر کوشش در جهت بهبود مسائل داخلی، اهداف و وظایفی که در خارج از مرزها هم دارند بر اساس منافع ملی، اهداف و آرمان ها و امکانات متفاوت می شود. در هر صورت دولتی موفق است که وظایفش در داخل و خارج به خوبی انجام دهد.

,

وی افزود: مسئله قدس وظیفه دینی همه مسلمانان است و باید از انسان مظلوم و ستم دیده دفاع کند. کشورهای مسلمان هم در مجامع بین المللی باید از مردم کشورهای ستم دیده دفاع کنند.

,

امام جمعه کمیجان بیان کرد: در آموزه های دینی ما همان طور که از ظلم و ستمگری انزجار شده، به دفاع از ستمدیدگان سفارش شده است . در آیات قرآن کریم آیه ۷۲ سوره انفال و آیه ۷۵ نساء خداوند سفارش به یاری ستمدیدگان کرده است و بر اینکه اگر شاهد ستمگری ظالمان بودید نباید ساکت بنشینید و باید از مظلوم دفاع کنید.

,

حجت الاسلام مقدسی پور در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران با توجه به حساسیت منطقه و حضور داعش در کشورهای اسلامی با حضور یکپارچه و منسجم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را هرچه با شکوه تر برگزار کنند و الگویی برای مسلمانان جهان باشند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه