اخبار داغ

فرماندار خدابنده:

محل دفن زباله های خدابنده ساماندهی می شود+تصاویر

محل دفن زباله های خدابنده ساماندهی می شود+تصاویر
فرماندار خدابنده گفت: محل دفن زباله های خدابنده ساماندهی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،با اجرای طرح بازیافت زباله، در کنار جمع‌آوری زباله‌های ۷ شهر، تکلیف زباله‌های سرگردان برخی از مناطق خدابنده نیز تعیین می‌شود، سجاس یکی از شهرهای این منطقه است که زباله‌های آن به شیوه بسیار نامناسب روی تپه‌ای رهاسازی می‌شود، از این رو اجرای این طرح می‌تواند تکلیف زباله‌های سرگردان این مناطق را تعیین کند،به این ترتیب، در کنار رهاسازی زباله‌ها در محلی ایمن، امکان تولید محصولات جدید اهمیت این طلای کثیف را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

راحله میرزایی معاون فرماندار خدابنده با اشاره به جمع‌آوری زباله‌های هر یک از مناطق این شهرستان در محلی متمرکز گفت: با راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در این شهرستان بلاتکلیفی زباله‌های رها شده در محیط زیست پایان می‌یابد.
نیاز به اعتبارات بسیار هنگفت برای احداث کارخانه بازیافت زباله، پای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را به این طرح باز می‌کند.

,
,

در ارتباط با این مسئله فرماندار خدابنده به رایزنی‌های انجام شده با سرمایه‌گذاران اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه مثبتی از این رایزنی‌ها حاصل شده که در نهایت اجرای طرح تکمیلی بازیافت زباله را منجر می‌شود.
وی افزود:  در حال حاضر تمام تلاش‌ها برای احداث محل جمع‌آوری زباله به کار گرفته شده است. از این رو با تکمیل این مرحله در خصوص اجرای فاز‌های بعدی پروژه گام برداشته می‌شود و جمع‌آوری و تدفین اصولی زباله‌های شهری می‌تواند بسیاری از خطرات زیست محیطی را کاهش دهد.

,
,

وی با بیان این‌که جمع آوری و دفع پسماندهای شهری و احداث کارخانه بازیافت زباله گامی مهم در سلامت محیط زیست است، ادامه داد: در حال حاضر در بیشتر نقاط جهان کارخانه‌های بازیافت زباله فعال است و ما نیز برای توسعه و پیشرفت منطقه در تلاشیم با اجرای این طرح در کنار در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی در جهت توسعه اقتصادی نیز گام برداریم.
فرماندار خدابنده اضافه کرد:  توجه به ظرفیت‌های موجود در کنار ایجاد شرایط و امکانات لازم می‌تواند زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه ایجاد کند، چرا که با ایجاد مشکلات زیست محیطی در نبود آب و کاهش حاصلخیزی اراضی کشاورزی توجه به منابع دیگر برای رشد اقتصادی حائز اهمیت است.
فتحی نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح‌های بزرگی نظیر کارخانه بازیافت زباله را مؤثر دانست و عنوان کرد: بدون ورود این بخش تأمین هزینه‌های مالی این پروژه با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شود که امکان توقف پروژه را نیز به دنبال دارد، از این رو جذب سرمایه‌گذار در اولویت برنامه‌های توسعه منطقه است.

,
,
,

منصور توحید لو مسئول واحد خدمات شهری و ایمنی شهرداری قیدار نیز در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: در گذشته زباله های خدابنده در محوطه ای در فره تپه دفن می شد که با پیگیری های به عمل آمده،محل یاد شده توسط خدمات شهری شهرداری قیدار با بلدیزر و گریدر تسطیح شد.

,

وی با بیان اینکه در اسرع وقت دفن پسماند کاملا اجرایی شده است و مقرر شده است که محل دفن زباله همان قسمت آخر محوطه قره تپه باشد افزود: شهرداری قیدار فنس کشی مساحتی بالغ بر پنج هکتار از ۲۵هکتار زمین محل پسماند را برای جلوگیری از پراکندگی ضایعات در محل یاد شده در دست اقدام دارد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه