اخبار داغ

مدیر آبفای شهری خلیل‌آباد خبر داد؛

اختصاص اعتبار برای جداسازی آب شرب شهر و روستا در خلیل‌آباد

اختصاص اعتبار برای جداسازی آب شرب شهر و روستا در خلیل‌آباد
مدیر آبفای شهری خلیل‌آباد از اختصاص 7 میلیارد ریال از اعتبارات ماده 180 ملی جهت جداسازی شبکه آب شرب روستاهای پایین‌دست از شبکه آب‌رسانی شهر خلیل‌آباد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تأمین آب 8 روستای جنوب شهر خلیل‌آباد با حدود 20 کیلومتر خط انتقال و تکرار مشکل 30 ساله افت فشار در پیک مصرف تابستان و ایجاد مشکل کمبود و افت فشار آب در کاربری‌های مختلف جهت برخی مشترکین، بحث جداسازی منابع شهر و روستا از 3 سال قبل در دستور کار مشترک آبفای شهری و روستایی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه طرح مطالعاتی این پروژه آماده و پروژه حفاری چاه جدید نیز شروع‌شده است، خاطرنشان کرد: از اعتبارات ماده 180 ملی جهت جداسازی شبکه آب شرب روستاهای پایین‌دست از شبکه آب‌رسانی شهر خلیل‌آباد اختصاص یافته است.

,

مدیر آبفای شهری خلیل آباد بیان کرد: با اجرای خط انتقال به طول 7.5 کیلومتر و اتصال به شبکه روستایی کلاته شادی در صورت تخصیص و جذب کامل اعتبار و تأمین 5 میلیارد اعتبار دیگر تا سال آینده 6 روستای پایین‌دست شامل روستاهای نقاب، میرآباد، کلاته شادی، حسین‌آباد، هفت خانه و کلاته شور از شبکه آب شرب شهری به‌طور کامل جداسازی شده و منابع آب فعلی مختص شهر خلیل‌آباد خواهد بود.

,

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این پروژه و افزایش ذخیره مخازن و آبگیری کامل شبکه، مشکلات تأمین آب و افت فشار شهر خلیل‌آباد مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: با پایان عملیات جابجایی چاه شرب شماره 2 خلیل‌آباد و افزایش 10 لیتری توان تولید تا یک ماه آینده بخشی از کمبود آب شهر نیز مرتفع خواهد شد.

,

اولیایی همچنین اذعان کرد: از دیگر برنامه‌های آبفای خلیل‌آباد در سال جاری، شروع پروژه خط انتقال چاه 7 آب شرب شهر خلیل‌آباد به طول 10 کیلومتر و نیز اتمام پروژه آب‌رسانی شهر کندر شامل حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال تا پایان تابستان امسال خواهد بود.

,

وی در ادامه بابیان اینکه پروژه اصلاح و توسعه شبکه فرسوده شهر کندر و خلیل‌آباد در صورت تخصیص اعتبار 2 میلیارد ریالی را اولویت اجرا قرار دارد، تأکید کرد: خلیل‌آباد دارای باکیفیت‌ترین آب در سطح استان خراسان رضوی است و صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف در همه کاربری‌ها اعم از شرب، کشاورزی و صنعت وظیفه تک‌تک مردم است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه