اخبار داغ

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان:

اظهارات روحانی از کلام امام علی(ع) یک فاجعه بود

اظهارات روحانی از کلام امام علی(ع) یک فاجعه بود
مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر گفت: امیدواریم که رئیس جمهور اشتباه کرده باشد که اگر غیر از این باشد اظهارات آقای روحانی از کلام امام علی(ع) یک فاجعه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  گام نیوز حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جریان مراسم دیدار و ضیافت افطار جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه، طی سخنانی درباره شخصیت امیرالمؤمنین علی (ع)  با اشاره به روایتی از ایشان گفت: «امیر‏المؤمنین (ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و انتخاب مردم می‌داند، هر کسی شما او را برگزید به عنوان ولیّ خودتان و رهبر جامعه، من هم اطاعت می‌کنم، من هم می‌شنوم و اجرا می‌کنم». این بخش از اظهارات روحانی در محافل سیاسی - مطبوعاتی بازتاب گسترده‌ای یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز ,

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی در گفتگو با "گام نیوز" درباره اظهارات رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی معتقدات شیعه را به درستی تلقی نکرده و یا اینکه بد بیان کرده است.
مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر با بیان اینکه چراامیرالمومنین (ع) در زمان جریان سقیفه با  اهل بیت(ع) خود به درب منزل صحابه رفتند و واقعه غدیر خم را بازگو نمودند اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تفاوت بین مشروعیت و مقبولیت را به درستی متوجه نشدند.
وی خاطر نشان کرد: مقبولیت آن است که مردم سالاری و جمهوریت دین را برای آنکه یک حکومت برقرار شود نیاز است اما براساس مبانی شیعه و اعتقادات که شیعیان دارند مشروعیت نیز مورد نیاز است.
حسینی ضمن اشاره به اینکه اول به ذات خداوند متعال حاکم می باشد گفت: کسی که در رأس حاکمیت قرار می گیرد، توسط خداوند می باشد که حضرت رسول الله و ائمه اطهار را به عنوان حاکم قرار داده اند و در نبود ائمه اطهار  ولی فقیه را تعیین نموده اند.

,
,
,
,

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ولایت فقیه در قرآن و روایات واضح است و اگر به غیر از این بیان باشد اساس امامت و حرکت امیر المومنین زیر سوال برده می شود.

,

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر با بیان اینکه آقای روحانی بد برداشت و بیان کرده اند افزود: زیرا یک نفر در کسوت روحانی ،شیعه و ملبس به لباس پیغمبر (ص) می باشد نباید اینگونه سخن بگوید.   

,

حسینی ضمن تأکید بر اینکه طلاب مبتدی حوزه نیز بر این مسئله واقف هستند بیان  داشت: چرا آقای روحانی که خود جزء مجلس خبرگان رهبری و  از لحاط علمی در جایگاهی قرار دارد اینگونه از حاکمیت صحبت به میان آورد؟  
وی در پایان گفت: امیدواریم که رئیس جمهور اشتباه کرده باشد که اگر غیر از این باشد اظهارات آقای روحانی از کلام امام علی(ع) یک فاجعه بود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه