اخبار داغ

استاد حوزه عملیه:

اعتکاف تمرین و آموزش سبک زندگی اسلامی است

اعتکاف تمرین و آموزش سبک زندگی اسلامی است
استاد حوزه عملیه فریمان با بیان این که اعتکاف تمرین و آموزش سبک زندگی اسلامی است، گفت: اعتکاف، چشیدن حیات طیبه برای انسان مومن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی داورصفت در گفتگو با خبرفریمان، به بیان اثرات مراسم معنوی اعتکاف در سالم‌سازی فضای جامعه پرداخت و اعتکاف را بهترین فرصت برای خودسازی فردی و اجتماعی دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرفریمان،,




حجت الاسلام داورصفت با بیان این که اعتکاف سبک زندگی انسان را در شعاع معنویت قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: اعتکاف در حفظ ایمان در زندگی انسان، نقش بسیارمهمی دارد چرا که نماد عبودیت و بندگی در برابر پروردگار یکتا است.



استاد حوزه علمیه فریمان تصریح کرد: مؤمن معتکف الزامات و محدودیت‌های اعتکاف را با جان دل قبول می‌کند، چرا که می‌داند این محدودیت آزادی و لذت‌های معنوی فراوانی را در پی دارد و پاداش این حرکت معنوی و نورانی با پاداش‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.



 وی با بیان این که اعتکاف تمرین و آموزش سبک زندگی اسلامی است، اظهارکرد: اعتکاف، چشیدن حیات طیبه برای انسان مومن است و شیرینی و حلاوت این حرکت معنوی در بندگی و عبودیت نهفته است.




حجت الاسلام داورصفت با بیان این که انسان برای سیر و سلوک و تهذیب نفس آفریده شده است، خاطرنشان کرد: روزهای پایانی ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی است که معتکفین با حضور در این آیین معنوی زمینه خودسازی و بندگی را برای خود فراهم کرده‌اند.



این استاد رسانه ادامه‌داد: اعتکاف به همگان به ویژه  به جوانان می‌آموزد که در کنار محدودیت‌ها می‌توان به لذت‌های حقیقی  رسید و خلوتی که در سایه اعتکاف برای جوانان حاصل می‌شود، فرصت خودسازی و خودباوری را برای آنان ایجاد می کند.



وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی اظهارکرد: امروز دشمنان دین مبین اسلام با هدف نابودی و از بین بردن ارزش‌های اسلامی وارد میدان جنگ با مسلمانان شده‌اند و هر جا احساس کرده که اسلام گسترش پیدا می‌کندف شگرد جدیدی را برای ناکامی آن به کار گرفته است؛ اما حرکت‌های معنوی مانند اعتکاف ترفندهای آنان را بی‌نتیجه می‌کند.



حجت الاسلام داورصفت با بیان این که بهترین زمان براى اعتکاف، ماه رمضان و دهه آخر آن است، گفت: پیامبراسلام‏(ص) همه ساله در ماه رمضان و به ویژه دهه آخر آن  اعتکاف می‏کرد و می‏فرمود: «ده روز اعتکاف در ماه رمضان، برابر با دو حج و دو عمره است».




این استاد حوزه علمیه در ادامه به آثار اجتماعی اعتکاف اشاره کرد و افزود: عمل کردن به وظایف و فعالیت‌های اجتماعی بدون پشتوانه معنوی، سبب سقوط انسان از جایگاه حقیقی خود و مانع از رسیدن او به کمال مطلوب می‌گردد، از این رو ادیان آسمانی و به خصوص اسلام با همه دستوراتی که درباره اجتماع دارند، هیچ گاه از تقویت پشتوانه معنوی انسان فروگذار نکرده‌اند.



وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که بشر با بحران‌های فراوان مادی و معنوی روبرو است و همه چیز به گونه‌ای ساخته شده است که بشر را به یک ماشین مکانیکی تبدیل کرده و این اشتغالات و پیشرفت‌ها نیز از سویی باعث تشدید بحران معنوی و تنزل کیفی زندگی افراد شده، حضور در محافل مذهبی از قبیل اعتکاف می‌تواند جلوی این افراط و تفریط‌ها را بگیرد.




حجت الاسلام داورصفت با اشاره به این که اعتکاف انسان را از آفت خدافراموشی و خودفراموشی نجات می‌دهد، یادآورشد: کاهش جرم و جنایت در جوامع و افزایش روحیه تعاون و همکاری و توجه به اجتماع مسلمین از جمله آثار اجتماعی اعتکاف است.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه