اخبار داغ

در سخنرانی های روز قدس استان زنجان عنوان شد؛

تاکید ائمه جمعه استان زنجان بر استمرار روز جهانی قدس/روز قدس روز عزای اسرائیل است

تاکید ائمه جمعه استان زنجان بر استمرار روز جهانی قدس/روز قدس روز عزای اسرائیل است
ائمه جمعه استان زنجان با تاکید برلزوم استمرار روز جهانی قدس، حضور گسترده مردم را موجب نابودی رژیم غاصب اسرائیل عنوان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا،آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان کسب و حفظ روحیه تقوا، سلامت نفس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،آ, .,

 وی با بیان اینکه امام علی(ع) در لحظات پایانی عمر خود بر حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم تاکید داشتند، گفت: حرکت این مردم همچون حضور پرشور مردم در روز قدس تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به حضور قوی و منسجم مردم در روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، اضافه کرد: در دین مقدس اسلام ظلم زشت و ایستادگی در برابر ظالمان وظیفه است.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه حداقل وظیفه ما حمایت از مظلوم و ابراز نفرت از ظالم و ستمگران و ناتوی عربی، آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی است، افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

,  , .
 
,
, .
 
,
, .,

وی با بیان اینکه میراث امام راحل به خوبی زنده نگهداشته شده است، اضافه کرد: یک پیام حضور امروز برای ملت‌های مظلوم بود که نشان داد ایران حامی مستضعفین است.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیام دیگر حضور مردم در روز قدس برای سایر کشورهای اسلامی بود، گفت: حضور گسترده امروز موجب شادی روح شهدا و امام راحل شد.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به سکوت مرگبار کشورهای عربی و مجامع بین‌المللی در برابر ظلم به مردم فلسطین، ابراز کرد: رئیس‌جمهور تاجرپیشه آمریکا با حضور در عربستان و جمع کردن چندین کشور دیگر در آن محل، با فروش تسلیحات، در صدد تامین امنیت غده سرطانی بود.
 
وی با بیان اینکه حضور ملت‌ها و مردم ایران در روز جهانی قدس نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه زنجان و دیار غواصان دریادل امروز با هر قشری و صنوف مختلف و همگی نشان‌دادند که موضوع نخست جهان اسلام همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده، مسئله فلسطین است.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در همه مساجد نماز عید فطر برپا خواهد شد، اظهار کرد: ۶ تیر سال ۱۳۶۰ سوءقصد منافقین به جان رهبری فرزانه انقلاب رخ داد.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه رهبری فرزانه انقلاب مایه عزت و سربلندی جهان اسلام است، اضافه کرد: هفتم تیر نیز سالگرد شهادت آیت‌الله شهید بهشتی است.
وی با بیان اینکه در این روز ۷۲۲ یار و یاور انقلاب نیز به شهادت رسیدند، اظهار کرد، این روز به نام قوه قضاییه نامگذاری شده است.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به بمباران شیمیایی سردشت در هشت تیرماه، گفت:این روز نیز روز مبارزه به سلاح شیمیایی نامگذاری شده است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به شلیک ۶۶ موشک سپاه به مقر داعش، تصریح کرد: تروریست‌ها  در ایران ترقه بازی کردند، اما مردم دنیا همدلی و همصدایی مردم ایران و دولت و کشور را دیدند.
 
وی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به داعش چندین پیام داشت، گفت: یک پیام این بود که این موشک ها تنها برای داعش نیست، بلکه به حیفا و تل آویو خواهد رسید و اگر تنبیه نشوید ریاض نیز دور نیست.
 
نماینده ولی فقیه در  استان رنجان با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به داعش یک پیام دیگر نیز داشت، اظهار داشت: پیام دیگر این بود که کشورهای منطقه، خودمان نیز می‌توانیم امنیت منطقه‌ را تامین کنیم.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه پیام دیگر حمله به داعش انسجام ملی بوده است، تصریح کرد: همه مردم و طیف و گروه‌ها از صلابت ایران دفاع کردند.
 
وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن تلاش دارد، تا یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود، گفت: اگر جلوی توطئه را در عراق و سوریه نمی‌گرفتیم باید در مرزهای خود با آنها می‌جنگیدیم.
 

, .
 
,
, .
 
,
, .
 
,
, .
 
,
, .
 
,
, .,
, .
 
,
, .,
, .
 
,
, .
 
,
, .
 
,
, .
 
,
, .,
,

*ایستادگی در برابر دشمن از مصادیق تقوا است

,

 به گزارش شمیم ماهنشان، حجت الاسلام حسینی نسب  در خطبه های نماز جمعه این هفته در دندی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: روز جهانی قدس، روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین است که با دست خالی در مقابل تروریسم جهانی ایستاده اند و مسلمانان جهان با شرکت در راهپیمایی هم از قبله اول مسلمانان دفاع کرده و هم برای چندمین بار نشان دادند که در مقابل ظالم خواهند ایستاد.

, .,

وی با تبریک حماسه آفرینی رزمندگان اسلام خصوصا سپاه دلاور و قهرمان و حمله به مواضع تروریست های تکفیری، افزود: انهدام مقر فرماندهی داعش توسط موشکهای ایرانی از فاصله ۶۵۰ کیلومتری وافتخار آفرینی سپاه پاسداران خبر اول دنیا شده است.

, .,

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه اصابت همه موشکها به هدف بدون خروج از کنترل بود،  گفت: جمهوری اسلامی از توانایی نظامی بالایی برخوردار است و این حمله نشان داد جواب ترقه بازی، موشک است.

, .,

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به اینکه قدرت نظامی سپاه نشان داد که تحریم های موشکی آمریکا بی اثر بوده، اظهار داشت: پیام دیگر این حمله برای کسانی بود که به  بهانه نوشتن شعار در موشکها سپاه را تخریب می کردند ولی نشان دادند سایه جنگ را رزمندگان دفع می کنند.

, .,

وی با بیان اینکه ۱۷۰ تروریست در این حمله به هلاکت رسیدند، افزود: دشمنان نظام اسلامی، داعش و صهیونیست و اربابانشان بدانند اگر خطای دیگری مرتکب شوند سیلی محکمتری خواهند خورد.

, .,

امام جمعه دندی  با انتقاد از طرح مسائلی مبهم در مساله امامت، گفت: اولا طرح چنین مسائلی در شرایط کنونی که هم حادثه تروریستی تهران را پشت سر گذاشتیم و هم آمریکا در حال تحریمهای جدید و گسترده ای است با هیچ عقل و تدبیری سازگار نیست ثانیا از این مهمتر، این سخنان با مسلّمات دینی و آیات قرآن ناسازگار است.

, .,

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه آیه تبلیغ روشنترین و صریحترین دلیل بر انتصابی بودن امام معصوم(ع) از طرف خداست، اظهارداشت: عدم اقبال مردم هیچ تاثیری در مشروعیت و انتصابی بودن امام ندارد چنانچه که اقبال مردم دلیل بر انتخابی بودن امام از سوی مردم نیست.

, .,

وی با اشاره به حادثه ترور مقام معظم رهبری در شش تیر سال ۶۰ و حادثه شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر سال ۶۰ توسط منافقین، افزود: به پیشنهاد مقام معظم رهبری شش تا ۱۲ تیر ماه هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و بهترین فرصت برای افشای چهره واقعی آمریکا است .

, .,

خطیب جمعه دندی  با تبریک هفته قوه قضائیه و تجلیل از خدمات این قوه و گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی است و شرط تحقق آن، فساد ستیزی است و لذا قوه قضائیه باید پرچمدار مبارزه با فساد و مفسدان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد و باکسانی که خانواده و جامعه را به فساد می کشانند خصوصا خرید و فروش و پخش کنندگان مواد مخدر مقابله و برخورد نمایند.

, .,

حجت الاسلام حسینی نسب با انتقاد از کسانی که در پازل دشمن بازی می کنند، اظهارداشت: عده ای یک روز جای جلاد و شهید را عوض می کند و یک روز هم با تحریف تاریخ انقلاب، کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را که آمریکا اعتراف کرده در آن دست داشته به آیت الله کاشانی نسبت می دهند که جای تاسف است و  این همان است که آقا دستور آتش به اختیار را صادر می فرمایند یعنی جوانان انقلابی وقتی می بینند ارزشها کم رنگ یا جابه جا می شود، باید وارد میدان شد.

, .,

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، افزود: نماز عید سعید فطر بصورت متمرکز و یکپارچه ساعت ۷:۳۰ صبح در میدان انقلاب شهر دندی اقامه خواهد شد.

, .,

 

,

*روز قدس گرفتن گوی و میدان از دشمن است

,

به گزارش شمیم ماهنشان، «حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور »امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: راهپیمایی روز قدس از ابعاد مختلف اعتقادی،‌ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قابل تبیین و دفاع است.

, .,

وی افزود: روز قدس  جایگاه ویژه ای  در جهان اسلام دارد. اعتقادات، جغرافیا و سیاست جهان اسلام با روز قدس ارتباط مستقیم دارد. شواهد میدانی به وضوح نشان دهنده این واقعیت است.

, .,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: همچنانکه به لحاظ بین الملی نیز روز فلسطین و روز قدس جایگاه اساسی دارد. از روزی که رژیم اشغالگر قدس به وجود آمده این چالش‌ها به وجود آمده و هنوز ادامه دارد. همچنانکه برای دشمنان اسلام اهمیت دارد، تولید غده سرطانی رژیم صهیونیستی بر اساس اهمیتی است که قدس و فلسطین برای مسلمانان دارد.

, .,

حجت الاسلام زاهدی پور با بیا اینکه هر چه در روز قدس اتفاق بیفتد، به نام ایران تمام خواهد شد. چرا که روز قدس در ایران متولد شده است، اظهارداشت:اندیشمندان ما باید نظریه‌سازی و تئوری پردازی کنند. اگر چه ملت آزمون موفقی در ارتباط با روز قدس داشته است، اما برخی خواص و نخبگان در این آزمون مردود شده‌اند. حقیقتا روز قدس در کنار این که خاستگاه اسلامی و منشأ دینی دارد، هویتی ایرانی دارد.

, .,

وی افزود: راهپیمایی روز قدس نوعی ایفای نقش بین المللی ایران اسلامی را نشان می‌دهد. نقشی که تأثیر جهانی داشته و دارد. و البته همه این نقش‌افرینی‌ها که ایران را از یک کشور و جامعه منفعل به یک کشور فعال تبدیل کرده، از برکات انقلاب اسلامی و نعمت ولایت است.

, .,

امام جمعه شهرستان ماهنشان اظهار داشت: در عین حال روز قدس دفاع از سرزمین ایران هم هست، یکی از مهمترین تاکتیک‌های رزمی بردن جبهه درگیری به بیرون از مرزها و زمین‌گیر دشمن در خارج از مرزهاست. راهپیمایی روز قدس این نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا می‌کند.در این زمینه از همه، شورای هماهنگی، و اعضای ستاد برگزاری مراسم روز قدس و تشکر ویژه از صدا و سیما که در این موارد نقش بی‌بدیلی دارد.چنانکه در انتخابات نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

, .,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: هنوز موثق‌ترین منبع خبر و تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی برای مردم مؤمن و انقلابی ایران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

, .,

وی با بیان اینکه انتخابات همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند فقط انتخاب افراد است، افزود: چرا که ایران اسلامی قانون اساسی دارد  و چارچوب حکومت و حرکت بر اساس قانون اساسی تعیین شده است. به اضافه اینکه بر اساس مبانی دینی ما، تعیین ساختار حکومت با خداوند متعال است. مگر اینکه جامعه طغیان کرده باشد که ایران اسلامی چنین نیست.

, .,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیر الزور و قلع و قمع داعش، به فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، ضمن آن که قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید، معادلات منطقه‌ای و بین المللی را هم تغییر داد. برخی‌ها حتی جرأت اظهار نظر را نداشتند.و البته دوباره این نکته را فهماند که برخی نه تنها اهل بحث و مذاکره نیستند، بلکه اصولاً غیر از قدرت سیلی چیز دیگری نمی‌فهمند و امروز هم در بهت و حیرت فرو رفته‌اند.

, .,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: اگر تا به امروز موشک‌های ایران را شعار می‌دانستند، امروز دیگر ایمان پیدا کرده‌اند که ملت ایران با هیچ کس تعارف ندارد، امروز جایگاه مهم سپاه برای ایران اسلامی مشخص شد. امروز فرمایش امام که فرمود: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، روشن شد.

, .,

وی افزود: سپاه یکی از شاخصه‌های مهم عزت ایران اسلامی است. چه در ارتباط با قدرت نظامی و چه در عرصه تولید و اقتصاد. واقعاً اگر کمک‌های سپاه در عرصه سازندگی و تولید -آن هم در بخش‌های بنیادین- نبود، معلوم نبود کشور در چه وضعیتی باشد. بر این اساس تقویت و حمایت از سپاه واجب‌ و تضعیف آن نشانه بی‌تقوایی و بی‌بصیریتی است.

, .,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه ایران دوباره نشان داد که آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیست.این تحریم‌ها در واقع مهر پایان برجام بود که از سوی آمریکا زده شد. و البته ضرورت بازنگری در ارتباط با برجام را برای ایران اسلامی هم بیش از پیش نمودار می‌سازد.

, .,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در ملغی بودن سند ۲۰۳۰ انتظار داریم دولت محترم با صدور بخشنامه به همه نهادها و سازمان‌های ذیربط به صورت رسمی پایان عمر این سند نکبت‌بار را در ایران اسلامی اعلام کند.

, .,

وی افزود: اگر آمریکا غیر قابل اعتماد است که حتماً چنین است، در همه حوزه‌ها نباید به این جنایتکار وحشی اعتماد کرد. فلذا ساده لوحانه است که تاریخ معاصر را هم متناسب با میل آن‌ها تدوین کرده و یا تغییر دهیم. واقعاً جای تأسف‌بار است که برخی‌ها به استناد اسناد دشمن اسلام، به برخی شخصیت‌ها مانند آیت الله کاشانی‌ تهمت زدند و این عالم بزرگوار را شریک کودتا معرفی کردند. آیا می‌شود در مورد شخصیتی که حضرت امام شخصاً شهادت به خدمات و ایثارگری‌های او داده، چنین قضاوت کرد؟

,

امام جمعه ماهنشان گفت: امام خمینی (ر)  در سخنان ذیل به این شرایط تلخ و مظلومیت و غربت آیت الله کاشانی و تحرکات ملی گرایان غرب گرا! تصریح می کنند:«آقای کاشانی از جوانی در نجف بودند و یک روحانی مبارز بودند. مبارزه با استعمار آن وقت البته انگلستان بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگیشان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را می شناختم … بعدش دیدند که اگر یک روحانی در میدان باشد لابد « اسلام » را در کار می آورد این حتمی است و همین طور هم بود. از این جهت شروع کردند به جوسازی. »

, . »,

حجت الاسلام زاهدی پور ادامه داد: «یک گروهی که از اولش باطل بودند من از آن ریشه هایش می دانم یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند از اولش هم مخالف بودند اولش هم وقتی که مرحوم آیت الله کاشانی دید که این ها خلاف دارند می کنند و صحبت کرد این ها یک سگی را نزدیکی مجلس عینک به آن زدند و اسمش را « آیت الله » گذاشتند! این در آن زمان بود که اینها فخر می کنند به وجود او [مصدق].او [مصدق] هم مسلم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم که یک سگی را عینک زده اند و به اسم «آیت الله » توی خیابان ها می گردانند. من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست این سیلی خواهد خورد. و طولی نکشید که سیلی را خورد. و اگر مانده بود سیلی بر اسلام می زد.» امام خمینی (ره) در ارتباط با مخالفت جبهه ملی با حکم الهی قرآن در مورد قصاص می‌فرماید: «اینها تفاله های آن جمعیت هستند که حالا قصاص را حکم ضروری اسلام را غیرانسانی می خوانند

, ,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: سوء قصد به حضرت آیت‏الله خامنه‏اى، رئیس جمهور وقت در مسجد ابوذر تهران توسط منافقین (۱۳۶۰ ه. ش) خداوند متعال را شاکریم که وجود با عظمت و ثمر بخش این عزیز را برای ایران اسلامی حفظ کرد و امروز جای خالی امام توسط این عزیز پر شده است.

, .,

زاهدی پور اظهارداشت: بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ماه ۱۳۶۶ یکی از جنایاتی است که در پیشانی شوم و نامبارک جنایتکاران تاریخ به ویژه آمریکای جنایتکاران پاک نخواهد شد.

, .,

وی با بیان اینکه نماز عید فطر ماهنشان هم به صورت متمرکز در مصلای امام خمینی (ره) ماهنشان با حضور گرم و پرشور مردم متدین و متعبد ماهنشان برگزار خواهد شد، افزود: مردم سعی کنند زکات فطریه‌ خود را به صورت متمرکز در صندوق‌های شورای زکات بیندازند. در این صورت ساماندهی راحت‌تر خواهد بود.

, .,

خطیب جمعه ماهنشان با تبریک پیشاپیش عید فطر گفت: عید فطر عامل تحکیم وحدت در جهان اسلام است. و این ظرفیتی است که دین ما ارزانی داشته است.

, .,

 

,

*روز جهانی قدس، روز دفاع از مظلوم

, *,

به نقل از  نبض سحر ، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان خرم دره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در قران کریم در سوره حشر آیه ۱۹ می فرماید: "مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردندو خدا هم خود آنان را از یاد خودشان بردو ایشان همان فاسقانند " بهوش باشید و از مراقبت نفس خود غافل نشوید، چون فراموش کردن نفس ، فراموش کردن خداست.

,

وی با اشاره به روز جهانی قدس و قدردانی از حضور پر شور مردم شهرستان در این مراسم گفت: روز قدس روز جهانی دفاع از مظلوم است و در دین ما حمایت از مظلوم در هر جا که باشد سفارش شده است.

,

امام جمعه خرم دره با اشاره به وقایع تاریخی در زمان حضرت موسی(ع) گفت: حضرت موسی (ع) پس از بازگشت از کوه طور، چون به قوم خود بازگشت دید که بت پرست شده اند و الواح مقدس موسی در گذر زمان دستخوش تحریف های فراوان شده است که امروز اسرائیل ادعای مالکیت بر سرزمین فلسطین کرده است و مردم این سرزمین را به خاک و خون می کشد.

,

حسینی با بیان اینکه امیدوار هستیم ملتها بیدار شوند و حکام منطقه به حرف ملت خود و به مسأله فلسطین توجه کنند، ادامه داد: ما وظیفه داریم از همه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان فلسطین و از هر مظلومی حمایت کنیم.

, ,

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مراکز فرماندهی داعش از اقدامات سپاه پاسداران قدردانی کرد و گفت: این سیلی بود بر پیکره دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که هر گونه فکر غلط را در خصوص ایران فراموش کنندو دشمنان هم از قدرت نظامی ما در هراس هستند و این هم به برکت خون شهیدان به دست آمده است .

,

خطیب جمعه خرم دره به دیدار اخیر رهبری با خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار گفتند: این‌ها ملت ایران را نشناختند؛ این را همه بدانند، دشمنان، دوستان بااخلاص و دوستانی که گاهی دلشان میلرزد: جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است، آن‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.

,

حسینی در پایان هفته قوه قضائیه و عید سعید فطر را تبریک گفته و بر لزوم صرفه جوئی آب در بخش کشاورزی و شرب تاکید کرد.

,

*روز قدس روز عزای اسرائیل است

,

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: موضوع فلسطین و لبنان براى ایران از دو بعد اهمیت بسیارى دارد،نخست از جنبه الهى و اسلامى که به حکم فطرت الهى موظف به پشتیبانى از مظلومان در برابر ظالمان هستیم، و به‏ عنوان مسلمان وظیفه شرعى‏ مان ایجاب مى‏ کند که از کیان اسلامى‏ مان حمایت کنیم به‏ ویژه فلسطین و بی ‏المقدس که از لحاظ فرهنگى، تاریخى و سیاسى جزء جدایى‏ ناپذیر دین ماست و دوم از بابت راهبرد نظام اسلامى ایران است.
وی افزود: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی دارد از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: فلسطین و لبنان خاک ریز اول و خط مقدم است،اگر دشمن بتواند خاک ریز اول را فتح کند نوبت به خاکریزهای بعدی می رسد و ایران هم جزء اهداف اصلی اسرائیل است پس ما باید در پشت خط مقدم تمام همت و تلاش خود را به کار گیریم تا خط مقدم شکست نخورد.
وی افزود: اسرائیل غاصب اکنون در شرایطی قرار دارد که نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ شصت و چند ساله جنایات این کشور ضعف و سستی و ناتوانی این رژیم بیش از پیش بر همگان آشکار شده است که مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
امام جمعه قیدار به ششم تا دوازدهم تیر ماه هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: ویژگی های حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است حقوق بشر آمریکایی حقوق ظالمان و بلعیدن ضعفا ست و مخالفان جنایات کاخ سفید در سراسر جهان تروریست و موافقان جنایات آمریکا مدافع حقوق بشر به حساب می آیند.
وی افزود: اگر همین به حوادث ششم تا دوازدهم تیر ماه نگاه کنیم می توان پی به حقوق بشر آمریکایی برد. ششم تیر ماه ترور نا فرجام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای  در مسجد ابوذر هفتم تیر ماه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش هشتم تیر ماه بمباران شیمیایی و میکروبی مناطق مسکونی شهر سردشت دهم تیرماه تصویب عملیات آژاکس توسط آمریکا جهت عملیاتی کردن کودتای ۲۸ مرداد دوازدهم تیر ماه حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس که روز افشای حقوق بشر آمریکایی است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نکته قابل تامل این است که برخی در داخل کشور تلاش دارند، نقاب میش بر چهره گرگ بپوشانند در تلاشند و به نسل امروز ما بگویند که به آمریکا هم می شود اعتماد کرد، تطهیر چهره دشمن توسط عوامل داخلی یکی از اساسی ترین نسخه های نفوذ است که برای ملت ما پیچیده شده است و اگر دشمن و پرونده جنایاتش را فراموش کنیم بدون شک دروازه های ورود بیگانه را به کشور گشوده ایم و با پای خود به مسلخ و قربانگاه رفته ایم.
وی افزود: جنایات و ظلم‏ های‏ ام‏ الفساد قرن در حق ملت ایران پرونده بسیار قطوری است، حضرت امام راحل در مورد آمریکا صفاتی مثل استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام‌الفساد غرب به کار بردند که برای همیشه ماهیت آمریکا را برای ما روشن ساخت اما با همه اینها با کمال تاسف مدت‏هاست شاهد گفتارها و نوشتارهایی هستیم که تلاش دارند چهره جنایتکار و خبیث استکبار جهانی، به ‏ویژه آمریکا را در اذهان و افکار عمومی جامعه به‏ عنوان انسان‏هایی متمدن، مدافع حقوق بشر، صلح‏طلب و… معرفی کنند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: آمریکا که ازسال‏هاى گذشته به ‏ویژه بعد از امضاى برجام، پروژه نفوذ در کشور را با جدیت دنبال مى‏ کند در هفته گذشته، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که درکمیته امور خارجى مجلس نمایندگان سخن مى‏گفت گفته بود: «سیاست ما در قبال ایران، حمایت از عناصرى در داخل این کشور است که به تغییر مسالمت‏ آمیز رژیم‏شان منجر مى‏شود.» وی در این اظهارنظر خود، به‏ صراحت از سپاه پاسداران و مواضع جریان مقاومت در منطقه انتقاد کرد و از جریانى در داخل کشورمان حمایت کرد که خود را در برابر این‏ قبیل نهادهاى انقلابى تعریف مى‏ کند.
وی افزود: سئوال این است این جماعت داخلی که آمریکایى‏ ها به آنها در تغییر رژیم جمهورى اسلامى طمع کرده و می خواهد از آنها یار گیری کند، چه کسانى هستند؟ روشن است که وقتى عده ای از برجام منطقه‏اى از کاهش سطح تنش با آمریکا و امتیازدهى به غرب سخن می گویند ، و پالس هایی به آمریکا مخابره می کنند که کاخ سفید به فکر مى‏افتد از طریق نفوذ در این جریان، از آنها در اهداف پلیدش یارگیرى کند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: به همین دلیل بود که رهبر انقلاب، اخیرا در ضیافت افطاری مسؤولان، هشدار دادند که نباید به‏ گونه‏ اى موضع‏گیرى کنند که دو صداى متفاوت از ایران شنیده شود، یکى صداى مقاومت که صداى اصلى مردم ایران است و دیگرى صداى سازش که هزینه‏ هاى بسیارى را به کشورمان تحمیل کرده و مى‏ کند.
وی با اشاره به پنجم تیرروز جهانی مبارزه با مواد مخدر‏ اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها امروزه بعنوان زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و بزرگترین منکر عصر حاضر پیامدهای مخرب فراوانی دارد و از لحاظ بهداشتی سوء مصرف مواد و عوارض آن بعنوان یکی از چهار عامل مرگ کشور (در کنار تصادفات رانندگی، سکته های قلبی، سوختگی‌ها) محسوب شده و بطور میانگین در سالهای اخیر روزانه حداقل ۱۰ نفر به علت ناخالصی‌های موجود در موادمخدر و سوءمصرف مواد، جان خود را از دست داده و هزینه‌های پزشکی زیادی را نیز بر جامعه تحمیل کرده است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: از لحاظ اقتصادی سالیانه ده هزار میلیارد تومان هزینه و خسارت غیر از خسارت‌های معنوی برای امر مبارزه با موادمخدر بر اقتصاد کشورمان تحمیل می شود و از لحاظ اجتماعی ارتباط مستقیم بین استفاده از موادمخدر و توسعه جرائمی مثل شرارت،سرقت و اعمال منافی عفت دارد .
وی افزود: درحال حاضر مصیبت بزرگی که ما امروز با آن مواجه هستیم کاهش نرخ سنی مصرف کنندگان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و آلوده شدن جنس خانم هاست و امروزه برای مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها یک جهاد مقدس لازم است که در این جهاد همه باید مشارکت  داشته باشند مردم،بسیج، مراکز آموزشی،فرهنگی انتظامی و قضائی با یک برنامه ریزی منسجم و مستمر در این جهاد شرکت کنند تا بتوانند این ام الفساد را از جامعه ریشه کن کنند.
امام جمعه قیدار به ۷ تیر شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران اشاره کرد و گفت: شهادت شهید بهشتی و یارانش یک انقلاب دیگر بود انقلاب سوم بود. انقلاب اول در ۲۲ بهمن پیروز شد.
وی افزود: انقلاب دوم پس از شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکا پس از فتح لانه جاسوسی اتفاق افتاد  و انقلاب سوم با حادثه ۷ تیر و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به وقوع پیوست و طومار جهنمی منافقان و لیبرال ها را در هم پیچید.
امام جمعه قیدار ادامه داد: شهید بهشتی نماد جریان شناسی است و به عنوان قطب نمای انقلاب است که در هر عصری، با معیار و میزان قرار دادن او صحیح را از نادرست، مصلح را ازمفسد، مخلص را از فرصت طلب، می توان بازشناخت.
وی افزود: شهید بهشتی اگرچه مظلوم زیست و مظلومانه شهید شد اما از چهره نفاق منافقین پرده برداشت و سند رسوایی آنان را با خون خود امضاء کرد.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: یکی از کارهای ماندگار و بزرگ شهید بهشتی معماری قوه قضائیه در کشور بود از دیدگاه اسلام منصب قضاوت ظریفترین ، حساس ترین،مهم ترین و خطیر ترین جایگاهها در جامعه است. وی افزود: جامعه ای رنگ سعادت می بیند که قوه قضائیه عادل ، مقتدر، توانمند ،عالم و به روز داشته باشد. چون پیش نیاز هر گونه توسعه و مایه دوام و ثبات و آرامش جامعه اجرای عدالت و امنیت است و این دو وظیفه خطیر بر عهده قوه قضائیه است.
امام جمعه قیدار اضافه کرد: آنچه در قوه قضائیه اصل و مورد انتظار مردم و مسئولان و در راس همه مقام معظم رهبری قرار دارد قضاوت عادلانه است که مجری آن قاضی است و لازمه موفقیت بیشتر قوه قضائیه سر لوحه قرار گرفتن دقت و سرعت است، طوری که تبهکاران و مفسدان در هیچ نقطه ای از جامعه احساس امنیت نداشته باشند.
وی به عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: عید فطر عید انسجام امت اسلام و سرکوب کردن انگیزه های اختلاف است و اگر در دلهای ما کدورت و انگیزه های اختلاف و نفاق وجود دارد سرکوب کنیم و امروز منافع قدرتهای بزرگ تزریق تفرقه در دنیای اسلام است پیامد بی توجهی به وحدت به خاک و خون کشیدن مسلمان در یمن، بحرین و سوریه و عراق و افغانستان و….. است .

, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,

 

,

*تکیه بر توان داخل رمز شکست دشمن است

,

به گزارش خبرنگار ایجرود خبر، حجت الاسلام محمدباقر مقدمی«امام جمعه شهرستان ایجرود» در خطبه های امروز نماز جمعه ایجرود با بیان اینکه پاسخ موشکی سپاه پاسداران در مقابل عملیات تروریستی 17 خرداد ماه قابل تقدیر است، اضافه کرد: فرزندان این مرز و خاک در راستای تامین امنیت از جان خود گذشتند و این امنیت سرمایه حائز اهمیتی است.

,

وی با اشاره بر اینکه موشک سپاه پاسداران پاسخ دندان شکنی بود به امنیت شکنانان ایران اسلامی، افزود: هیچ سلاحی در مقابل ایمان فرزندان ایران اسلامی نمی تواند مقاومت کند و کوچکترین حرکت دشمن علیه نظام اسلامی با پاسخ دندان شکن رو برو خواهد بود.

,

امام جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه مبنای سپاه پاسداران از روی تقوا و بر مبنای خدمت در راه خداوند است و الگوی پاسداران امام حسین (ع) است، ادامه داد: کسانی که با ایمان کامل در راه تامین امنیت قدم بردارند قطعا اجر آن را نیز دریافت خواهند کرد.

,

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه نیروی خدایی شکست ناپذیر است، تصریح کرد: تا زمانی که با تمام قوا دست از مقاومت برنداریم و بر تولید داخل تکیه کنیم، نفوذ دشمنان به خودشان برگشته و هیمنه دشمن می شکند.

,

خطیب نماز جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه طرفداران استکبار جهانی حواسشان را جمع کنند که اگر دست از پا خطا کنند فزرندان امام پاسخ دندان شکنی به آن ها خواهد داد، ادامه داد: روز قدس حمایت از مظلومین کشور فلسطین است و پیام روز قدس محکومیت رژیم صهیونیستی کودک کش و اعلام انزجار و تنفر از این رژیم خون آشام است.

,

 وی با تاکید بر اینکه بحمد خداوند متعال عموم ملت ایران برای نمایش اقتدار و وحدت ملی در روز قدس انزجار خود را از رژیم صهیونیستی فریاد زدند، بیان کرد: مسلمانان برای روز قدس ارزش قائل هستند و تا آخرین نفس ایستاده اند تا اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

,

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه پنجم تیر ماه سالروز عید فطر است و این عید فطر را خدمت همه خواهرانو برادارن روزه دار تبریک می گویم، افزود: روز عید فطر، عید بزرگی است چرا که انسان ها از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

,

وی با بیان اینکه هفتم تیر ماه سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به دست منافقین کور دل است، تصریح کرد: منافقین کور دل همیشه درصدد از بین بردن یاران خدا هستند.

,

امام جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه مومنان واقعی خدا محور هستند و هر لحظه از زندگی آن ها خواست خداوند متعال موج می زند، گفت: شهادت پاداش مردان بزرگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه