اخبار داغ

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد:

دومین وقف در حوزه میراث فرهنگی شهرستان خلیل‌آباد انجام شد

دومین وقف در حوزه میراث فرهنگی شهرستان خلیل‌آباد انجام شد
مدیر میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلیل‌آباد از واگذاری عمارت تاریخی به میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به مفاهیم وقف فرهنگی می‌تواند بیش از گذشته زمینه رشد و تعالی را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، شورا و دهیاری روستای سعدالدین که برگزیده مردم فرهنگ دوست و باایمان این خطه تاریخی هستند یک باب عمارت تاریخی را به‌منظور کاربری فرهنگی به میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلیل‌آباد واگذار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی از برگزاری جلسات متعدد با شورا اسلامی و دهیاری روستای سعدالدین در خصوص حفظ و حراست آثار ارزشمند تاریخی واقع در روستای سعدالدین خبر داد و خاطرنشان کرد: توجه به نیازهای فرهنگی روستا و واگذاری این بنای تاریخی باهدف بهره‌برداری فرهنگی از عمده موضوعات این جلسات بود.

,

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد بابیان اینکه این عمل شایسته و قابل‌تقدیر وقف در حوزه میراث فرهنگی نشان از سابقه تاریخی مردم متدین این روستا به حوزه فرهنگ و وقف دارد، تصریح کرد: واگذاری بناهای تاریخی به میراث فرهنگی ضمن تضمین بقای این ثروت‌های فرهنگی، پس از مرمت و احیا به‌منظور بهره‌برداری فرهنگی در اختیار مردم همان منطقه قرار می‌گیرد.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه توجه به مفاهیم وقف میراث فرهنگی می‌تواند بیش از گذشته زمینه رشد و تعالی این حوزه را فراهم کند عنوان کرد: در سال گذشته نیز عمارت تاریخی حاج ملأ حسن وکیلی واقع در روستای هفت خانه توسط فرزند ایشان حاجیه سلطنت وکیلی مادر شهید صادقیان به میراث فرهنگی شهرستان واگذار گردیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه