اخبار داغ

سید حسن نصرالله:

حمله موشکی ایران علیه داعش دقیق بود/ ایران حامی اصلی فلسطین است/ آل‎سعود ترسوتر و ضعیف‌تر از آن است که با ایران جنگ کند

حمله موشکی ایران علیه داعش دقیق بود/ ایران حامی اصلی فلسطین است/ آل‎سعود ترسوتر و ضعیف‌تر از آن است که با ایران جنگ کند
دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد با اشاره به اظهارات ولیعهد جدید عربستان درباره کشاندن جنگ به ایران گفت: رژیم سعودی ترسوتر و ضعیف‌تر از آن است که بخواهد علیه ایران جنگ به راه بیاندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را در سی و هشتمین سالروز روز جهانی قدس آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنرانی خود اعلام کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ایثارگری‎های ملت ایران و برپایی نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

,

وی افزود: آخرین روز جمعه ماه رمضان بهترین روز‌ی است که امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس انتخاب کرد، قدس مسئله‌ای است که امروز مسئولیت آن بر عهده همه انسانیت و امت اسلامی است.

,

نصرالله در ادامه تصریح کرد: از روزی که امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را اعلام کردند، این روز با راهپیمایی و مراسم و سایر فعالیت‌ها زنده نگه داشته می‌شود تا پیام واضحی هر سال برای جهانیان ارسال شود.

,

وی افزود: پس از ارتحال امام خمینی، امام خامنه‌ای این مسئولیت را تا به امروز ادامه داده است و بدین ترتیب پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، روز جهانی قدس هر سال احیا می شود و این موضوع از قاره ای به قاره دیگر گسترش می یابد. مواضع رهبری ایران در رابطه با آرمان فلسطین اعتقادی است و ایران برای همیشه از جنبش‌های مقاومت در منطقه حمایت خواهد کرد.

,

دبیرکل حزب الله گفت: یکی از اهداف اصلی حوادث بزرگ و جنگ‌های فعلی در سوریه تا عراق، یمن و لیبی این است که فضاهای سیاسی و مردمی را به نفع دشمن صهیونیستی و با شروط آن و به ضرر ملت فلسطین آماده کند. محور مقاومت برای شکست دادن این هدف در گذشته تلاش کرده و همچنان تلاش می‌کند.

,

نصرالله اعلام کرد که سوریه در محور مقاومت جایگاه مرکزی دارد و از حامیان اصلی جنبش‌های مقاومت است و در برابر هرگونه راه کاری که به دنبال از بین بردن آرمان فلسطین باشد، می‌ایستد. هدف از جنگ یمن سیطره و هیمنه بر این کشور است.

,

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که ایران حامی اصلی فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه است و این حمایت‎ها با وجود تحریم های اقتصادی، فشارهای سیاسی، توطئه‎ها برای انزوای ایران و تبدیل ان به دشمن اصلی به جای اسرائیل، کشاندن جنگ به داخل ایران به وسیله گروه های تروریستی ادامه دارد.

,

سید حسن نصرالله افزود: ولیعهد جدید عربستان تهدید کرد که جنگ را به داخل ایران می کشاند و این اقدام را از طریق تروریست ها و تکفیری ها انجام می دهد، اما آل سعود ترسوتر و ضعیف تر از آن است که بخواهد علیه ایران جنگ به راه بیاندازد.

,

سید حسن نصر‌الله گفت: سختی‌ها، محاصره، گرسنگی، قطع برق، بازداشت‌ها، کشتار به بهانه‌های واهی، قطع روابط با کرانه باختری، شهرک‌نشینی، یهودی‌سازی قدس، تخریب منازل و غصب اراضی همه‌ اینها با هدف مأیوس کردن ملت فلسطین و رهبران آن بوده تا از هدف اصلی (آزادی فلسطین) منحرف شده و به ناچیز راضی شوند.

,

وی به جنگ عربستان علیه یمن اشاره کرد و گفت: جنگ علیه یمن چندین علت دارد، اما مهمترین دلیل ادامه جنگ این است که طرف‌های کنونی در یمن نمی خواند عربستان بر یمن سیطره یابد، بلکه دولت وحدت ملی و مشارکت همگان را خواستارند، اما عربستان و حامیان آن وجود جریان هایاسلامی یمنی و قومیت ملی را نمی خواهند. یمن موقعیت استراتژیک و خیلی مهمی دارد که مهمترین آن باب المندب است. مردم یمن در کنار ملت فلسطین هستند و به همین دلیل جنگ علیه یمن را آغاز کردند.

,

نصرالله افزود: همین ترامپ سال گذشته هنگام تبلیغات انتخاباتی گفته بود که این باراک اوباما و هیلاری کلینتون بودند که داعش را ساختند، عربستان با اشاره آمریکا از آن حمایت مالی کرد و ترکیه نیز تسهیلات را در این زمینه فراهم کرد.

,

وی در واکنش به اظهارات برخی‌ها درباره انزوای ایران در جهان گفت: ایران منزوی نشد، بلکه در مقابل تحریم ها ایستاد و قدرت و صنایع خود را افزایش و گسترش داد و به صورت قوی تر در منطقه حاضر شد. ایران با تروریسم مسامحه نخواهد کرد و شدیدا به آن پاسخ خواهد داد. جنگ تروریسم با ایران محکوم به شکست است و نتایج عکسی برای آن خواهد داشت. ایران مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه را به دقت هدف حمله موشکی قرار داد. 

,

نصرالله: این مقاومت ایران بود که مراکز تصمیم‌گیری در جهان را غافلگیر کرد، این محور با مقاومت خود در برابر دشمنان می‌ایستد، به چالش می‌کشد و از آرمان اصلی دفاع می‌کند.

,

وی گفت: آمریکا فکر می‌کند که طبیعتا محور مقاومت در برابر جنگ جهانی‌ای که با زشت‌ترین ابزارها و وسایل، ادبیات و عناوین صورت می‌گیرد، فرو می‌‌پاشد. ولی اولین دستاورد این محور از فلسطین گرفته تا لینان، سوریه، عراق، ایران و بحرین همین مقاومت است.

,

نصرالله افزود: رابطه با مسئله فلسطین دو محور وجود دارد: محور آمریکا و اسرائیل که برای به زانو درآوردن و سرنگونی مقاومت تلاش می‌کند و محور دوم، محور مقاومت است که از آرمان فلسطین دفاع می‌کند. گروه دیگری نیز وجود دارد که بی‌‌طرف‌ هستند.

,

وی گفت: اسرائیل در مقطع کنونی هرگونه مذاکره‌ای را با فلسطینی‌ها رد می‌کند؛ چرا که به کشورهای عربی دل خوش کرده است و این همان نقشه و برنامه آن‌هاست.

,

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان اظهار داشت: غرب و حامیان آن در درک مقام معظم رهبری ایران و فهم ملت ایرانی و نظام جمهوری اسلامی اشتباه می کنند وبه همین دلیل ۴۰ سالی است که متحمل شکست می شوند. ملت ایران، رهبری آن و همه ایران وقتی که به حاکمیت و کرامت آن آسیبی وارد شود، با آن مقابله خواهند کرد. این ایران است.

,

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه در نهابت این ملت فلسطین است که مورد هدف می‌گیرد به کنفرانس امنیتی هرتزلیا و نشست رهبران اسرائیلی اشاره کرد و گفت: آنها اعتقاد دارند که قدس پایتخت ابدی اسرائیل است و فلسطین فقط به «غزه» مختصر می‌شود و بازگشت حتی یک آواره هم ممنوع است و مرز با اردن نیز باید برای اسرائیل باشد.

نصرالله در ادامه به بحران‌های جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در لیبی جنگ داخلی است، در بحرین معتنرضان به شدت سرکوب می‌شوند و در عربستان در شهرک العوامیه درگیری‌ها و سرکوب‌ها ادامه دارد تا جایی که هم مردم و هم دولت‌های منطقه از این بحران‌ها خسته شده اند و مسأله فلسطین از دائره اهتمام خارج شده است.

,
,
,

سید حسن نصرالله ضمن ستایش نیروهای عراقی در نبرد با داعش تأکید کرد که مردم هشیار ایارن دارای ایمان راسخ هستند و موضوع داعش فقط وابسته به زمان است و در اصل داعش در این کشور از بین رفته محسوب می‌شود و تمام این‌ها برای اسرائیل خبر خوبی نیست.

,

رهبر مقاومت لبنان درباره سوریه گفت: با عنایت به ایستادگی و مقاومت سوریه خطر تغییر نظام را پشت سر گذاشته و از این بعد هم از خطر تجزیه با مقاومت عبور خواهد کرد.

,

سید حسن نصرالله افزود: موضوع  قدس و فلسطین فراموش نشده و توجه به آن بیشتر خواهد شد. هدف اصلی خارج کردن آرمان فلسطین از معادله بود که به شکست منجر شد. محور مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شود.

,

دبیرکل حزب الله افزود: لیبرمن می‌گوید که اسرائیل نه در بهار، نه در تابستان و زمستان به دنبال جنگ نیست. این سخنان وزیر جنگ اسرائیل است، وی به خوبی می‌داند که جنگ علیه غزه و لبنان پیروزی‌‌ای برای رژیم اسرائیل نخواهد داشت.

,

وی گفت: وزیر جنگ اسرائیل به شکست خود در برابر گروه‌های مقاومت اعتراف می‌کند و می گوید که از سال 1967 اسرائیل در هیچ جنگی پیروز نشده است. به همین دلیل آن‌ها دیروز به این فکر افتادند که مصر را از محور مقاومت دور کنند و امروز نیز به دنبال نابودی سوریه‌اند تا اسرائیل به پیروزی دست یابد.

,

نصرالله تاکید کرد که مقاومت امروز در یمن از لحاظ سیاسی، ملی و نظامی قوی بوده و ما در لبنان افتخار می‌کنیم که یمنی‌ها بخشی از محور مقاومت باشند. یمنی‌ها 3 سال است که مقاومت حماسه‌ داشته‌اند، با وجود اینکه این کشور از همه جهات در محاصره اند و امکانات آن‌ها کم است، ولی مقاومت می‌کنند. ملت یمن با این همه با مجموعه‌ای از ارتش‌ها می‌جنگد و اسرائیل در این جنگ و حملات علیه یمن مشارکت دارد.

,

سید حسن نصرالله درباره پیام‌های روز قدس و پیروزی‌های به دست آمده در میادین نبرد گفت: مردم فلسطین و تمام کسانی که با مسأله فلسطین سر و کار دارند نباید ناامید بشوند و بدانند که با ثابت قدمی و مقاومت به پیروزی می‌رسند و مقاومت هرگز صحنه را رها نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه