اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کیار:

مبارزه با شیوع تب کریمه کنگو با سم پاشی خانه به خانه در کیار

مبارزه با شیوع تب کریمه کنگو با سم پاشی خانه به خانه در کیار
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کیار گفت: با توجه به اینکه شهرستان کیار یکی از شهرستان های در معرض شیوع و انتشار تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است سم پاشی خانه به خانه در این شهرستان آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به کیار بیدار مجید علایی گفت: متاسفانه با فرارسیدن ماه های گرم سال برخی بیماری ها نیز شدت گرفته اند که می طلبد قبل از آنکه امنیت غذایی و جانی مردم و همچنین دام ها تهدید شود اقدامی عاجل و متناسب و مناسب انجام شود.

وی افزود: یکی از بیماری های خطرناکی که این روزها شایعه شیوع و انتشار آن در شهرستان کیار بالا گرفته است تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,


علایی گفت: به دلیل قرار گیری شهرستان کیار در مسیر کوچ دام ها از خوزستان به چهارمحال و بختیاری و اصفهان و همچنین وجود دام های بسیار در نقاط مختلف کیار بیم آن می رود شهرستان کیار با این بیماری درگیر شود که در همین راستا اقدامات مختلفی در شهرستان کیار صورت گرفته است.

,
,


رئیس اداره دامپزشکی کیار گفت: در وهله اول با مشارکت دستگا های مختلف و حتی گرفتن کمک از شورای تامین شهرستان  ازهر گونه کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از سیستم دامپزشکی جلوگیری می شود.
در مرحله دوم صرفا گوشت مورد مصرف مردم از طریق قصابی های مجاز صورت می پذیرد.

,
,
,


وی سومین اقدام اداره دامپزشکی شهرستان کیار را آموزش های مختلف مردم و مسئولان شهرستان کیار عنوان کرد و گفت: آموزش های لازم برای آگاهی مردم از طریق شبمه های مجازی، چاپ و انتشار کاتالوگ و بروشور، برگزار کلاس های عمومی و آموزش چهره به چهره، بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما عنوان نمود.

,
,


علایی:  چهارمین اقدامی در حال انجام را خریداری سم و اقدام به سم پاشی محل نگهداری حیوانات اهلی با همکاری دهیاری ها و شهرداری های شهرستان کیار بیان کرد و از از همکاری مردم و دست اندرکاران این اقدام تشکر نمود.

رئیس اداره دامپزشکی کیار در پایان گفت: دامپزشکان، قصابان، کاگران و کارکنان کشتارگاه ها، دامداران و خانم های خانه دار از مهمترین گروه های در معرض خطر و ابتلا به این بیماری هستند که باید در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند.
انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه