اخبار داغ

مسئول ستاد زکات شهرستان کاشمر:

زکات فطریه نباید در پروژه‌های عمرانی هزینه شود

زکات فطریه نباید در پروژه‌های عمرانی هزینه شود
مسئول ستاد زکات شهرستان کاشمر در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر اعلام کرد فقط مؤسسات و خیریه‌هایی که مجوز لازم را از ستاد زکات اخذ کرده‌اند اجازه دارند فطریه مردم را جمع آوری کنند ضمن اینکه این زکات باید صرف محرومیت‌زدایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی محمدی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: طبق مصوبه شورای زکات شهرستان کاشمر امسال نیز به مؤسسات، خیریه‌ها و نهادهای قانونی جهت جمع آوری زکات فطریه توسط این ستاد مجوز داده خواهد شد که این امر از امروز شنبه آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی افزود: صندوق‌هایی که دارای مجوز جمع آوری زکات فطریه نیستند نمی توانند دریافت زکات را از مردم داشته باشند و توسط نیروهای انتظامی جمع آوری خواهد شد.

,

مسئول ستاد زکات کاشمر ادامه داد: از آن‌جایی که بنا بر فتوای فقهای عظام و همچنین مصوبه شورای زکات کشور، اولویت در هزینه کردن زکات فطریه برای فقرا و محرومین به جهت رفع فقر می‌باشد، لذا جمع آوری فطریه برای پروژه های عمرانی اعم از مسجد، حسینیه، خانه عالم و مدرسه مجاز نیست و از این گونه موارد هم جلوگیری به عمل خواهد آمد.

,

محمدی سپس به بیان میزان کفاره و زکات فطریه در شهرستان کاشمر پرداخت و گفت: کفاره یک روز غیرعمد ۱۵۰۰ تومان و عمد ۹۰ هزار تومان در شهرستان کاشمر است.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین فطریه هر نفر نیز، برای کسانی که  قوت غالب آنان نان است مبلغ  ۴۵۰۰ تومان و برای کسانی که  قوت غالب آنان برنج است 15 هزار تومان می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه