اخبار داغ

شکایت سازمان بازرسی از مصوبه عجیب شرکت آب و فاضلاب/دریافت دیرکرد از آب‌بها

شکایت سازمان بازرسی از مصوبه عجیب شرکت آب و فاضلاب/دریافت دیرکرد از آب‌بها
سازمان بازرسی کل کشور از مصوبه عجیب شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مبنی بر دریافت هزینه دیرکرد آب‌بها از مشترکین بدهکار به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان ایام در تاریخ 30 خرداد سال 94، مصوبه‌ای را صادر کرده که طبق بند 3 این مصوبه، شرکت آب و فاضلاب استان می‌تواند از مشترکین بدهکار، هزینه دیرکرد آب بها دریافت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به‌دنبال صدور این مصوبه، سازمان بازرسی کل کشور طی دادخواستی به دیوان عدالت اداری، مصوبه مذکور را خلاف قانون دانسته و خواستار ابطال آن در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شده است.

,

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیز طی حکمی اعلام کرده است: مطابق بند یک ماده 12 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392، رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین‌نامه‌ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی در مواردی که مقررات مذکور به‌علت مغایرت با شرع یا قانون و یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز و یا سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود، از جمله صلاحیت‌ها و وظایف هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است.

,

در ادامه حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: نظر به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام که مصوبه آن مورد شکایت شاکی قرار گرفته است بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده، از جمله شرکت‌های دولت محسوب نمی‌شود، بنابراین مصوبات این شرکت از مصادیق آیین‌نامه‌ها و سایر نظامات دولتی نیست و تقاضای ابطال مصوبه شرکت یادشده قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیست.

,

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در پایان حکم خود، پرونده را برای رسیدگی موردی، به شعبه دیوان ارجاع داده است.

,

 

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه