اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان خبرداد:

ساخت دو مجتمع کشاورزی با اشتغالزایی 300 نفر در ایلام

ساخت دو مجتمع کشاورزی با اشتغالزایی 300 نفر در ایلام
رئیس جهاد کشاورزی استان ازساخت دو مجتمع کشاورزی با اشتغالزایی 300 نفر در هلیلان و بدره خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سید محمد تراب میری" رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام، در گفتگو با خبرنگار ایلام صد، با اعلام  ساخت مجتمع های کشاورزی دراستان گفت: 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار ایلام صد،,

با توجه به محدودیت های منابع آبی که در کل کشور و به تبع آن در استان ایلام، وجود دارد، یکی از اهداف جهاد کشاورزی توسعه کشت های گل خانه ای است.

,

وی با بیان اینکه با توسعه گلخانه ها باید تولید کشت های با نیاز آبی بالا به محیط های کنترل شده انتقال یابند، عنوان کرد: دو مجتمع ده هکتاری در منطقه هلیلان و بدره در نظر گرفته شده است، که در دو ماه آینده به مرحله اجرا خواهند رسید.

,

میری اظهار داشت:  با توجه به میزان تولیدی که در محیط های گلخانه ای به نسبت محیط های باز می شود، ساخت این مجتمع ها در راستای افزایش تولید و شیفت صنایع جانبی منطقه و ایجاد اشتغال نقش بسیار بسزایی خواهند داشت.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اشتغال زایی 300 نفری  که این مکان ها در استان خواهند داشت، تصریح کرد: در هر کدام از این مجتمع ها حدااقل 150 نفر اشتغال ایجاد می شود، که در نظر است این رویه در مناطق دیگر استان از جمله صالح آباد و آبدانان با تکمیل زیرساخت های لازم تسریع پیدا کند.

,

 

,

میری در خصوص اعتبار تعیین شده برای این مجتمع ها، یادآور شد: دولت تنها با تکمیل زیر ساخت های لازم و معرفی مکان به شرکت شهرک ها، در این راستا اقدام می کند واعتبار تعیین شده برای این مجتمع ها از سوی سرمایه گذار و منابع تسهیلاتی صندوق توسعه با سود ارزانصورت می گیرد 

,

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: در این مکان ها میزان تولید نسبت به فضاهای باز ده برابر افزایش پیدا می کند ومحصولاتی چون سبزی و صیفی که نیاز آبی بالایی دارند در این مجتمع ها با توناژ بسیار بالا تولید می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه