اخبار داغ

وقتی خیابان با پارک بانوان اشتباه گرفته میشود !

وقتی خیابان با پارک بانوان اشتباه گرفته میشود !
با مدیریت برخی دست های پنهان، طی دوره های کوتاه مدت، عده ای از دختران و زنان با ظاهرهای خاص ، سوار بر دوچرخه در سطح شهرها ، به حرکت درآمده و به تست و محک زدن میزان حساسیت مسئولین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کردستان و دیگر مناطق می پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، شاید تا به حال کمتر در این مورد فکر کرده ایم که هر کس دوست دارد چطور سربالایی های زندگی را بالا برود و چگونه در سراشیبی آن بیفتد. در هر حال هر کس یک طور زندگی می کند؛ یک نفر با پای پیاده مسیر زندگی را طی می کند و دیگری شاید با دوچرخه یی که به بالا و پایین رفتن رکاب های آن عشق می ورزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


ورزش، یکی از نیازهای همه ی مردم است. در این باره نیز فرقی میان آقایان و خانم ها نیست. زیرا همگان به تحرک و فعالیت صحیح بدنی، احتیاج دارند تا تندرستی خود را تداوم بخشند.

,
,


ورزش، به روش های مختلفی صورت می گیرد که یکی از آن ها، دوچرخه سواری است. دوچرخه، ابزاری مفید جهت حفظ سلامت جسم و نیز وسیله ای کم خرج و مفید برای انجام کارهای روزانه است.

,
,


در سالیان پیش، بحث دوچرخه سواری بانوان توسط خانم فائزه هاشمی ــ جهت رای آوردن در انتخابات مجلس ــ مطرح شد و جنجال های سیاسی بسیاری روی این مسئله بر پا گردید. از آن، هر سال، با مدیریت برخی دست های پنهان، طی دوره های کوتاه مدت، عده ای از دختران و زنان با ظاهرهای خاص ، سوار بر دوچرخه در سطح شهرها ، به حرکت درآمده و به تست و محک زدن میزان حساسیت مسئولین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کردستان و دیگر مناطق می پردازند.

,
,


امروزه، دوچرخه سواری در خیابان های مملو از ماشین، با خطرات زیادی همراه است. با توجه به این که فرهنگ درست دوچرخه سواری هنوز در میان مردم ما جا نیفتاده و علاوه بر آن مکان های مناسبی برای بانوان ساخته نشده ، حضور چنین افرادی در معابر عمومی ــ آن هم در ساعت های پررفت و آمد شبانه ــ مسلما دنبال کننده ی اهداف خاصی می باشد.

,
,


بر این اساس اگرچه ورزش بانوان از حیث سازماندهی، بودجه و امکانت، ایرادات و مشکلات بسیاری دارد، اما دوچرخه سواری مساله‌‌ی زن ایرانی نیست.

,
,

 

,

به این ترتیب اگرچه این دوچرخه سواری زنان است که مطرح می‌‌شود، اما در واقع دوچرخه سواری جزء علاقمندی‌‌های بخشی از دختران نوجوان و جوان به حساب می‌‌آید و زنان و مادران بسیار معدودی هستند که تمایل به دوچرخه سواری داشته باشند. علت مطرح کردن دوچرخه سواری در بازه های زمانی مختلف توسط رسانه های مغرض نیز استفاده از شور نوجوانی و جوانی دختران و تشویق آن ها به پرده دری و ایستادن روبروی عرف است.

,

 

,

به عنوان مثال امروز دوچرخه سواری برای اغلب دختران متولد دهه 60 نه مساله است، نه فرصت انجام آن را دارند و علاقه دوران نوجوانی شان هم فروکش کرده است، در مقابل متولدین دهه 70 که امروز دبیرستان و دانشگاه را در دست دارند به شدت از مطرح شدن چنین بحث هایی استقبال می‌‌کنند، زیرا اقتضای سن و هیجاناتی است که دارند. برای بخشی از این دختران دوچرخه سواری ابزاری است برای نشان دادن توانایی هایشان در رقابت با پسران در کنار حس خودنمایی زنانه، بخشی دیگر نیز دوچرخه سواری را برای ایستادن مقابل حکومت، سنت ها و عرف انتخاب می‌‌کنند و البته هستند کسانی که آن را به عنوان ورزش و تفریح دنبال می‌‌کنند.

,

 

,


درخواست ما از بانوان این است که در معابر دوچرخه سواری نکنند

,
, درخواست ما از بانوان این است که در معابر دوچرخه سواری نکنند, درخواست ما از بانوان این است که در معابر دوچرخه سواری نکنند,


سردار مسعود خرم‌نیا فرمانده انتظامی کردستان در پاسخ به سؤال تابناک در ارتباط با بحث دوچرخه سواری بانوان در استان و رویکرد پلیس در این حوزه افزود: دوچرخه ‌سواری، هم می‌تواند به عنوان یک ورزش و هم به عنوان یک تفریح مد نظر قرار گیرد.

,
,

 

,


وی تصریح کرد: طبق اطلاعات داده شده به ما، برای بانوانی که دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش پیگیری می‌کنند، در سنندج، استادیومی در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند به این محل مراجعه کرده و ورزش کنند و نیروی انتظامی هم هیچ مشکلی با ورزش دوچرخه سواری بانوان ندارد.

,
,

 

,


وی به موضوع بانوانی که دوچرخه سواری را به عنوان یک تفریح پیگیری می‌کنند هم اشاره کرد و گفت: وضعیت جامعه و حساسیت‌هایی که از جانب خود شهروندان در این حوزه وجود دارد و نیز وجود افرادی که توجه لازم را به این حساسیت‌ها ندارند و نیز مطالبه مردم برای ورود پلیس به این حوزه، موضوعاتی است که در این باب باید مورد توجه قرار گیرد.

,
,

 

,


سردار خرم‌نیا با اشاره به بحث‌های انجام شده در این خصوص در جلسات شورای فرهنگ عمومی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در تمام دنیا بحث ایجاد پارک‌های تخصصی مد نظر است، پیشنهاد ما این بوده که در هر شهرستان استان کردستان پارکی مختص بانوان ایجاد شود تا آنها در آن مکان به تفریح بپردازند و کسانی هم که دوچرخه سواری را به عنوان یک تفریح دنبال می‌کنند در آن پارک‌های مخصوص بانوان، بدون هیچ مشکلی دوچرخه سواری کنند.

,
,

 

,


وی تأکید کرد: ادارات ورزش و جوانان کردستان هم می‌توانند در ورزشگاه‌های سطح استان اوقات مشخصی را برای ورزش دوچرخه سواری بانوان مشخص کنند تا افراد بتوانند از این اوقات به بهترین صورت استفاده کرده و به ورزش بپردازند.

,
,

 

,


فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دوچرخه سواری برخی افرادِ بی‌توجه به هنجارها در معابر گفت: درخواست ما از بانوان محترم این است که در معابر دوچرخه سواری نکنند.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه