اخبار داغ

رایزن فرهنگی سابق ایران در قطر:

اختلاف بین عربستان و قطر، سوغات شوم آمریکایی‌ها برای منطقه بود

اختلاف بین عربستان و قطر، سوغات شوم آمریکایی‌ها برای منطقه بود
رایزن فرهنگی سابق ایران در قطر گفت: اختلاف بین عربستان و قطر سوغات شوم آمریکایی‌ها و در نتیجه سفر ترامپ به ریاض بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عباس خامه یار در گفتگو با صبح توس در خصوص تنش ایجاد شده بین قطر و عربستان، اظهار کرد: تنش بین ریاض و دوحه ریشه‌ای تاریخی دارد به گونه‌ای که در شرایط فعلی تنش بین این دوکشور اقتضا می کرد سعودی‌ها شروطی را برای قطری‌ها ایجاد نمایند تا این کشور را زیر چتر خود قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی تصریح کرد: عربستان فکر می‌کند می تواند خواسته‌های خودش را بر دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر تحمیل کند، درخواستی که عربستان سعودی در قالب شروطی به کشور قطر تحمیل کرده، به هیچ عنوان برای دوحه قابل پذیرش نخواهد بود.

,

 

,

رایزن فرهنگی سابق ایران در قطر در رابطه با خواسته‌های زورمدارانه سعودی‌ها در منطقه، گفت: امروز شرایط منطقه بسیار متغییر است. بسیاری از دولت‌ها به حمایت از قطر برخواسته‌اند و خواسته‌های عربستان را زور مدارانه و قدرت طلبانه  می‌دانند.

,

 

,

خامه یار در ادامه ابراز داشت: اختلاف بین عربستان و قطر نتیجه سوغات شوم آمریکایی‌ها و سفر ترامپ به ریاض بوده، قطر بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد و قول اقتصادی در منطقه است و عربستان می خواهد مقداری از پول های خرید تجهیزات خود از آمریکایی ها را از دوحه دریافت کند.

,

 

,

وی با اشاره به سفر ترزامی، نخست وزیر انگلیس در بهمن ماه سال گذشته در منطقه وایجاد فضای ضد ایرانی، گفت: فضای ضد ایرانی در منطقه به دلیل سفر نخست وزیر انگلیس خانم ترزامی در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، ایجاد شده است که در این سفر با بسیاری از سران و شیوخ منطقه ملاقات‌های را علیه کشورمان انجام داده بود.

,

 

,

رایزن فرهنگی سابق ایران در قطردر رابطه با یکی از شروط ضد ایرانی که عربستان برای دوحه وضع کرده بود، اظهار داشت: سعودی ها همواره بر سیاست‌های ضد ایرانی خود در منطقه تاکید و اصرار دارند بطوریکه در یکی از شروط وضع شده به قطر خواستار قطع رابطه با ایران شده بودند؛ اما در مقابل وزیر خارجه قطر بارها گفته است روابط ایران و قطر قابل مذاکره نیست و کسی حق دخالت بین تهران و دوحه را ندارد، روابط این دو کشور روابطی تاریخی و در سطح بسیار خوبی است.

,

 

,

خامه یارتصریح کرد: ایران همواره به دنبال امنیتی پایدار در منطقه بوده و در هیچ بحران داخلی در  کشورهای منطقه‌ نقشی نداشته بخاطر همین نه تنها قطری‌ها، بلکه بسیاری دیگر از کشورهای عرب منطقه ایران را بعنوان دوست خود در منطقه می دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه