اخبار داغ

وقتی دریا از بودجه عمرانی و ملی سهمی ندارد؛

طرح‌های دریا شریک بودجه عمرانی و جاری مردم مازندران

طرح‌های دریا شریک بودجه عمرانی و جاری مردم مازندران
طرح‌های دریا در حالی در استان مازندران اجرایی می‌شود که دولت بودجه اختصاصی برای اجرای طرح‌های دریا اختصاص نداده و اعتبارات اجرای این طرح از سرجمع بودجه عمرانی و جاری مردم مازندران کسر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، رزمایش طرح‌های دریا همه ساله برای میزان اعلام آمادگی نیروی انتظامی در سطح سواحل استان برگزار می‎شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

آنچه که امروز مشاهده می‎شود عملکرد مناسب دستگاه‌های برگزار کننده نظم و امنیت است، اوضاع نگران‌کننده وضعیت سواحل، آلودگی‌هایی که منجر به اقرار محیط زیست در سطح سواحل شد، نارسایی‌های جدی در ساحل، عدم برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های فرهنگی مناسب و مطابق نیاز روز، عدم رقبت سایر دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب و در نهایت کم توجهی دولت برای ساماندهی اوضاع مناسب و به فراموشی سپردن سازمان عمران و سواحل از مشکلات جدی طرح‌های دریا در مازندران است.

اینکه استاندار مازندران اعلام کرد که سیاست‌های دولت در طرح‌های دریا اجرایی می‎شود، بسیار خوب است اما این پرسش مطرح می‎شود که آیا واقعا این سیاست‌گذاری مناسب است، که بسیاری از طرح‌های دریا از امکانات حداقلی محروم هستند.

اوضاع نامناسب ناجیان غریق به لحاظ امکانات و حتی نگرانی از بابت عدم دریافت حقوق از مشکلات جدی در ساحل استان مازندران است.

بحث غریق هم از نگرانی‌های جدی در سطح سواحل است که این بخش نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب در پوشش وسیع و کلان دارد، اینکه آمارها غریق کاهش پیدا می‎کند بسیار خوب است اما غرق شدن سالیانه 70 تا 80 نفر در کنار سواحل از مواردی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

طرح‌های دریا فقط در ایام تابستان مورد توجه هست و بس و توجه در حد تامین اعتبارات در راستای تامین حقوق و اسکان آن هم نه چندان مناسب ناجیان غریق هست.

خدمات گیرندگان سطح دریا در استان همه مردم ایران هستند ولی اعتبار طرح‌های دریا از بودجه‌های جاری و عمرانی مردم استان هزینه می‎شود.

از طرفی متولیان گردشگری هم نتوانستند نسبت به جذب مناسب سرمایه‌گذار در سطح سواحل اقدام کنند و طرح فاخر و مناسب دریا در سطح سواحل دیده نمی‌شود.

در کنار وضعیت موجود اوضاع نگران‌کننده سواحل از بابت انباشت زباله را هم به آن اضافه کنید که در این بخش نگرانی‌های بسیار جدی وجود دارد که به نظر می‌رسد در این حوزه اقدامات اساسی انجام نشده است.

نکته آخر اینکه دریا به جای اینکه محل کسب و کار و تلاش برای مردم استان تبدیل شود، به دلیل سوء‌مدیریت در استفاده بهینه از دریا تنها به مکان برای هدر رفت اعتبارات استانی تبدیل شده و قرار نیست اقدام مناسبی برای استفاده مناسب از این ظرفیت عظیم خدادادی انجام شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه