اخبار داغ

در گفتگو با یکی از تولیدکنندگان موفق عرصه صنعت سیمان مطرح شد؛

تولیدی که اقتصادی نباشد به تاراج بردن منابع ملی به حساب می‌آید/ موفقیت تولید یک میلیون تنی سیمان در یکی از کارخانه‌های کرمانی

تولیدی که اقتصادی نباشد به تاراج بردن منابع ملی به حساب می‌آید/ موفقیت تولید یک میلیون تنی سیمان در یکی از کارخانه‌های کرمانی
تولیدکننده موفق در عرصه تولید سیمان و مصالح ساختمانی با اشاره به شاخصه‌های تولید موفق، گفت: تولیدی که اقتصادی نباشد و در شرایطی تولید شود که تقاضای لازم برای آن در بازار وجود نداشته باشد به تاراج بردن منابع ملی به حساب ‌می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، محمدعلی احمدزاده اصل مدیر عامل شرکت سیمان کرمان با اشاره به رمز موفقیت این شرکت اظهار داشت: سیمان کرمان با قدمت بیش از 50 ساله خود و همچنین پشت کار نیروهای متخصص و بومی توانسته با توجه به شاخصه‌هایی همچون کیفیت، قیمت، شفافیت مالی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به نمانامی معتبر در سطح کشور و استان تبدیل گردد و جایگاه ویژه خود را در صنعت و تولید پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور,

وی با توجه به شاخصه‌های توصیف شده برای یک نمانام معتبر، افزود: ثبات و پایداری در ارائه محصولات با کیفیت، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و همچنین ایجاد حسن شهرت از مهمترین مولفه‌های تثبیت و شناخته شدن یک نمانام در عرصه تولید است.

,

مدیر عامل شرکت سیمان کرمان ادامه داد: اعتماد ایجاد شده از سوی مردم به این شرکت باعث شده تا حتی در زمان‌هایی که بازار با مازاد عرضه مواجه است ما مشکلی از جهت فروش محصولاتمان نداشته باشیم و می‌توان گفت که کیفیت در هر زمان و شرایطی مشتری خود را خواهد داشت.

,

احمدزاده اصل با توجه به رکود شدید حوزه ساخت و ساز در چند سال گذشته و ادامه فعالیت این شرکت عنوان کرد:خوشبختانه ما حتی در بحرانی ترین وضعیت رکود ساخت و ساز هم با مشکلی مواجه نشدیم چرا که سابقه مطلوب شرکت و کیفیت ثابت شده آن به مشتریان باعث شده تا در هر شرایطی نیازهای خود در زمینه مصالح ساختمانی را از طریق شرکت ما برطرف کنند.

,

وی با بیان ظرفیت تولید این شرکت عنوان کرد: شرکت سیمان کرمان توانایی این را دارد که در طول سال حدود یک میلیون و 350 هزار تن تولید محصول داشته باشد اما با توجه به محدودیت‌هایی که اخیرا انجمن تولید کنندگان سیمان برای عرضه این محصول قائل شده‌ است ما هم اخلاقا و منطقا این موضوع را پذیرفته ایم و میزان تولید خود را برای حفظ تعادل در بازار تا سقف تعیین شده از سوی انجمن کاهش داده ایم.

,

مدیر عامل شرکت سیمان کرمان با عنوان اینکه تولید اقتصادی یکی دیگر از مسائلی است که می تواند در موفقیت یک کارخانه تولیدی نقش مهمی داشته باشد، افزود: تولید اقتصادی به معنای تولید متناسب با بازار عرضه و تقاضا است و از طرفی دیگر صرفه جویی در منابع به حساب ‌می‌آید که این تناسب باعث انباشته شدن کالای مازاد در انبارها نخواهد شد.

,

احمدزاده اصل با بیان اینکه تولیدی که اقتصادی نباشد به تاراج بردن منابع ملی به حساب می‌آید، اظهار داشت: وقتی فرد تولید کننده‌ای مثل من از تمامی امکانات و یارانه‌هایی بخش تولید برای تولید محصول خود استفاده میکند و بازار تقاضا کشش عرضه چنین محصولی را ندارد، این خیانت به ملت و به تاراج بردن منابع دولتی و مردمی به حساب می‌آید.

,

وی با عنوان اینکه صادرات در حوزه سیمان صرفه اقتصادی ندارد و بیشتر شرکت‌های فعال در این حوزه تنها برای تامین نقدینگی خود اقدام به صادرات محصول می‌کنند، گفت: از آنجایی که همواره قیمت صادراتی یک محصول از قیمت عرضه آن در داخل پائین تر است و بخاطر بازار رقابتی موجود در حوزه سیمان صادرات این محصول صرفه اقتصادی ندارد و صادرات به شرط رشد منفی به جز هدر دادن منابع داخلی و ملی هیچ ارزش افزوده دیگری را برای کشور به دنبال نخواهد داشت.

,

مدیر عامل شرکت سیمان کرمان با توجه به راهکارهای رونق تولید در تمامی بخش‌های بیان داشت: قانونی وجود دارد به نام قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که در صورت صحیح اجرا شدن چنین قانونی تولید کشور شاهد تحول عظیمی خواهد بود چرا که با اختصاص اعتبار لازم در این حوزه واحدهای تولیدی قادر به نوسازی ناوگان و تجهیزات تولیدی خود می‌شوند که این خود به تنهایی باعث بالا رفتن کیفیت نهایی محصول و کاهش قیمت کالای تولید شده می‌شود.

,

احمدزاده در پایان با اشاره به نرخ سود‌های بالای بانکی برای بخش تولید خاطر نشان کرد: برای رونق تولید و صنعت در کشور باید نرخ سود بانک‌ها و تسهیلات دریافتی آنها کاهش پیدا کند تا صاحبان صنایع و تولید بتوانند در ادامه تولید خود و کمک به صنعت کشور موثر واقع شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه