اخبار داغ

گزارش/

دبستانی با ظاهر وحشتناک و 550 دانش آموز دختر و پسر، یک سرویس بهداشتی دارد/معضلی به نام سرویس بهداشتی هنوز گریبان گیر مدارس شهر یاسوج است+تصاویر

دبستانی با ظاهر وحشتناک و 550 دانش آموز دختر و پسر، یک سرویس بهداشتی دارد/معضلی به نام سرویس بهداشتی هنوز گریبان گیر مدارس شهر یاسوج است+تصاویر
اولین مولفه بهداشتی مدارس کیفیت و پاکیزگی توالت ها، دستشویی ها و آبخوری ها است اما در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز مدارسی هستند که یا سرویس بهداشتی ندارد و یا با داشتن تعداد دانش آموز زیاد با یک توالت استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، مدرسه پس از کانون خانواده، مهم ترین نهاد اجتماعی است که به رشد و تکوین شخصیت روحی و اجتماعی کودکان و نوجوانان کمک می کند و پایگاهی مهم برای ارتقای جایگاه اجتماعی آنان محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آمارها بیانگر آن است که رسیدگی به وضعیت بهداشتی دانش آموزان، نه تنها موجب بهبود سلامت جامعه می شود، بلکه کاهش عوارض ناشی از بیماری های مزمن را نیز به دنبال دارد.

,

سرویس‌های بهداشتی اغلب مدارس کشور مشکل دارند و به راحتی نمی توان از کنار مشکل کمبود چشمه‌های بهداشتی مدارس عبور کرد.

,

, ,

در حالی که میلیاردها ریال اعتبار به راه‌اندازی سرویس بهداشتی در مدارس اختصاص پیدا کرده است، هیچ مقامی خود را موظف به پاسخگویی در مورد مشکل کمبود سرویس‌های بهداشتی مدارس نمی‌داند و مسئولان آموزش و پرورش در یک مانور تبلیغاتی اعلام کرده‌اند که اگر مدرسه‌ای هنوز سرویس بهداشتی ندارد، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان مربوطه پاسخگو خواهندبود.

,

, ,

در خیلی از مدارس با وجود ساخت چند چشمه بهداشتی، با زهم  در طول سال تحصیلی چند چشمه خراب و غیر قابل استفاده است که نمونه بارز آن در مدارس دولتی شهر تهران قابل مشاهده است.

,

به‌طور مثال در  دبستانهای شهید علی علی پور و دخترانه شهید آیت صدیقی نژاد روستای بلهزار یاسوج  550 دانش آموز وجود دارد که از این تعداد 280 پسر 270 دانش اموز دختر  هستند و تنها یک سرویس بهداشتی دارند.

, 280 پسر 270 دانش اموز دختر  ,
, ,

برای 550 دانش‌آموز یک مدرسه ابتدایی تنها یک سرویس بهدشتی بسیار مشکل‌ساز شده است به‌طوری که در طول مدت زنگ تفریح دانش‌آموزان با صف طولانی در مقابل در دستشویی‌ها مواجه می‌شوند و اغلب نوبت استفاده از سرویس بهداشتی به آن‌ها نمی‌رسد.

,

در مواقعی که دانش‌آموزان نیاز شدید به سرویس بهداشتی دارند، مسئولان مدارس به دانش‌آموزان اجازه استفاده از سرویس بهداشتی معلمان نمی‌دهند.

,

نبود سرویس بهداشتی کافی در برخی مدارس ابتدایی به حدی وضعیت نامناسبی ایجاد کرده است که برخی از دانش‌آموزان خود را خیس می‌کنند و برخی دیگر با شنیدن صدای زنگ پایان مدرسه طول مسیر تا خانه را می‌دوند تا بتوانند زودتر از سرویس بهداشتی منزل استفاده کنند.

,

, ,

کار به اینجا ختم نمی شود و تصاویر زیر نشان می دهد که این سرویس بهداشتی نه ظاهر جالبی دارد و فرسوده نیز است و این نشان می دهد که سرویس‌های بهداشتی این مدارس وضعیت نابسامان دارد.

,

در حالی که باید براساس استانداردها در مدرسه به ازای هر 60 دانش آموز حداقل یک سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.

,

کارشناسان تاکید دارند دانش‌آموزان‌ در مدرسه‌ باید دسترسی‌ سریع‌ به‌ سرویس بهداشتی(توالت) داشته‌ باشند، به ویژه اگر خجالتی‌ باشند یا تازه‌ وارد محیط مدرسه‌ شده باشند. البته کارشناسان به والدین توصیه می کنند به‌ کودک‌ یادآوری‌ کنند که‌ در مورد اجازه گرفتن از معلم و ترک‌ کلاس‌ و رفتن‌ به‌ توالت‌ به هیچ‌ وجه احساس‌ خجالت‌ نکند.

,
 
,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه