اخبار داغ

یادداشت/

آتش به اختیار در «فضای مجازی»

آتش به اختیار در «فضای مجازی»
آنچه که مشخص است، مفهوم "آتش به اختیار" در کلام رهبری بیشتر در حوزه جنگ نرم و مسائل فرهنگی تعریف می شود، مسائلی که قطع یقین اهمیتی وافر داشته و می طلبد انقلابی مدیریت شده و عملیاتی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، رهبر معظم انقلاب در سال 1391 در بیاناتشان فضای مجازی را از جمله مهمترین اعمال مرتبط با افراد متعهد و متخصص در این فضا عنوان کردند؛ تا جایی که معظم له فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی با اهمیت برشمردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

حال آنچه که مشخص است، مفهوم "آتش به اختیار" در کلام رهبری بیشتر در حوزه جنگ نرم بوده و شاخه ای از مسائل فرهنگی را تشکیل می دهد، مسائلی که قطع یقین اهمیتی وافر داشته و می طلبد جنبه عملیاتی به خود گیرد.

,

واژه «آتش به اختیار» اکثراً در مواقعی عنوان می شود که کاستی ها و کمک های بسیاری در حوزه های متعدد از سوی برخی مسئولان و یا دیگر مراکز تصمیم گیر و یا تصمیم ساز رخ دهد، این کم کاری و سهل انکاری را «ولنگاری» گویند و آتش به اختیار مد نظر رهبری که این روز ها دغدغه مردم، متعهدان و متخصصان حوزه ای متعدد فرهنگی و اقتصادی و... شده است از این ولنگاری سرچشمه می گیرد که لازمه توجه به آن تنها اقدام و عملی است که می بایست برای رسیدن به اهداف اجتماعی، فرهنگی و ... به کار بست.

,

جلوگیری از هجمه های فرهنگی و اقتصادی و همینطور معضلات اجتماعی و ...، از جمله دیگر اهداف مرتبط با «آتش به اختیار» رهبری می باشد که با عمل به آن در خنثی سازی اعمال خصمانه دشمنان در نفوذ جریانی و فردی به کشور و دستگاهها جلوگیری کرد.

,

از سویی وقتی سیستم فکری، برنامه ریز و مدیریتی یک کشور در حوزه جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی و اعمال فرهنگی دچار اختلال یا تعطیل می شود، دلسوزان نظام باید وارد عرصه شده و خط فرهنگی کشور را با تمام توان حفظ کنند تا توسط دشمن تسخیر نشده و یا سقوط نکند.

,

اما متاسفانه یا خوشبختانه نکته مهمی که بیش از پیش در فضای مجازی قد علم کرده و یقیناً مهمتر و تاثیر گذار تر از فضای حقیقی است؛ راحتی بیان، حضور اکثریت مردم، عدم تشخیص کذب و راست و دیگر معایب و مزایای بسیار که این روز ها بیش از 35 درصد مردم کشور را درگیر خود کرده ات.

,

اما آنچه در فرمایشات رهبری در میان دانشجویان برجسته بود و متاسفانه در مطالب و پست های تولید شده در شبکه های اجتماعی مغفول ماند عدم حضور حداکثری متعهدان متخصص و انقلابی در فضای صرفاً مجازی است؛ هرچند نیروهای متعهد و متخصص انقلابی در فضای حقیقی دست از کار نکشیده اند و به کار میدانی و رو در روی فرهنگی و تبیینی با مخاطبین مشغولند اما قطعاً بازخوردی اندک نسبت به فضای مجازی خواهد داشت.

,

حضور موثر در فضای مجازی بسیار لازم است اما هنوز کافی نیست؛ به نظر می رسد جریان ارزشی بیشتر همه توان و انرژی خود را در فضای حقیقی گذاشته در حالیکه این فضا، اقتضائات خاص خود را دارد، زمینه هدایت و روشنگری کامل و واقعی در آن مهیا است ولی نسبت به فضای مجازی اندک بازخورد را ارائه می دهد.

,

آتش به اختیار از جنس «عمل» است و بی جهت نباید در کلاف تفسیرهای نظری عجیب و غریب(نظریه زدگی!!) گرفتار شویم و از اصل موضوع  غافل شویم، در این رابطه پیام رهبری معظم روشن است: فعالیت متراکم فکری و فرهنگی به شکلی جهادگونه! پیام روشن است و ان شاالله مرد میدان باشیم...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه