اخبار داغ

در گفتگو با مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت مطرح شد؛

فعالیت های گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت/ طرح هایی که به علت کمبود نیرو و رسانه عملیاتی نمی شوند

فعالیت های گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت/ طرح هایی که به علت کمبود نیرو و رسانه عملیاتی نمی شوند
حجت الاسلام والمسلمین فراهانی گفت: ما ده ها طرح خوب و کاربردی داریم که می تواند مشکلات مردم را حل کند اما متاسفانه نیرو و رسانه لازم را برای عملیاتی کردن آنها نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فراهانی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به فعالیت های گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت در ماه مبارک رمضان در روستاهای محروم شهرستان رودبار جنوب و عنبرآباد گفت: در ایام ماه رمضان فعالیت های مختلفی از جمله توزیع ارزاق مانند آرد و گوشت، حمایت از ایتام و آزادی دو زندانی بدهکار مالی و دارای جرم غیرعمد داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

فعالیت های گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت

, فعالیت های گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت,

وی بیان کرد: در شب 23 ماه رمضان با کمک خیرین، 5 رأس گوسفند به مبلغ 2 میلیون تومان توسط گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت، خریداری و ذبح شده وبین ۱۰۰خانوار در روستاهای محروم شهرستان رودبار جنوب توزیع گردید.

,

قربانی

, قربانی, قربانی,

حجت الاسلام فراهانی ادامه داد: همچنین در این شب 600 پرس افطاری در مساجد روستاهای بیژن آباد، سعید آباد و حاجی آباد شهرستان رودبار جنوب بین روزه داران توزیع شد؛ در حوزه درمانی نیز به بیماران مختلف کمک هایی از قبیل اعزام به کرمان و انجام اعمال جراحی صورت گرفته است.

,

افطاری

, افطاری, افطاری,

 

,

توزیع آرد

, توزیع آرد, توزیع آرد,

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی این گروه تصریح کرد: از فعالیت های فرهنگی مختلف صورت گرفته می توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی در رودبار جنوب و پخش انواع کتاب در بین افراد اشاره کرد.

,

ضرورت حمایت دولت از فعالیت گروه های جهادی و تامین امکانات و نیروی لازم

, ضرورت حمایت دولت از فعالیت گروه های جهادی و تامین امکانات و نیروی لازم ,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت با اشاره به مشکلات زیادی که در مناطق محروم جنوب استان وجود دارد، ابراز کرد: گروه ما به طور جهادی کار می کند و از لحاظ قانونی وظیفه ای نداریم و تنها برای ادای دین برای مردم بزرگواری که شهید داده اند فعالیت می کنیم و انتظار داریم دولت حمایت کند.

,

وی افزود: اگر دولت NGOهای فعال را پیدا کرده و امکاناتی مانند ساختمان، نیروی فعال و ماشین در اختیار آنها قرار دهد، حتما چنین فعالیت هایی چندین برابر خروجی خواهد داشت اما متاسفانه این امکانات را نداریم و وسایل شخصی خود را در اختیار مردم قرار می دهیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی با اشاره به معضل استفاده از ماهواره در این مناطق خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه ضعف داریم؛ فعالیت ها تنها در حد صحبت های مبلغین بوده است و من تاکنون خروجی ملموسی مشاهده نکرده ام.

,

طرح هایی که به علت کمبود نیرو و امکانات عملیاتی نمی شوند

, طرح هایی که به علت کمبود نیرو و امکانات عملیاتی نمی شوند,

وی تاکید کرد: سازمان ها و نهادهای مختلف از سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و ... باید دست به دست هم دهند و کاری انجام دهند؛ کار فرهنگی که فعالیتی نرم افزاری است، با تشر جلو نمی رود.

,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت اظهار داشت: یکی از کارهایی که در رفع مشکل ماهواره می توان انجام داد، اهدای دستگاه دیجیتال به  مردم و دریافت گیرنده های ماهواره از آنها و تحویل به نیروی انتظامی داده شود که مردم هم حمایت خواهند کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی  یادآور شد: همچنین لازم است افراد متخصص مانند حوزویان و روانشناسان در این زمینه ورود کرده و در مدارس و سایرمکان ها، به روشنگری در این زمینه بپردازند؛ کمااینکه مسابقات کتابخوانی که شروع کرده ایم وهردوماه یک بار برگزار می شود، می تواند در خصوص خطرات ماهواره باشد.

,

کتابخوانی

, کتابخوانی, کتابخوانی,

وی مطرح کرد: البته ما میثاق نامه مبارزه با دجالواره را طراحی کرده ایم که در آن تعهد داده می شود از ماهواره استفاده نکنیم؛ این میثاق نامه نزدیک به دو سال است که تنظیم شده اما نیرویی نداریم که آن را پخش کرده و امضا بگیرد؛ ما ده ها طرح خوب و کاربردی داریم که می تواند مشکلات مردم را حل کند اما متاسفانه نیرو و رسانه لازم را برای عملیاتی کردن آنها نداریم.

,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت در خصوص ورود نمایندگان مناطق جنوبی کشور برای حل مشکلات اذعان داشت: تنها در یک مورد درمانی، با دکتر حمزه ارتباط گرفتیم که مشکل را حل کردند؛ در سایر موارد به طور کلی صحبت کرده و درخواست هایی داشتیم اما در مقام عمل با هم هماهنگ نبوده ایم که شاید لازم بود از سمت ما پیگیری صورت گیرد.

,

نبود امکانات پزشکی و بهداشتی و عدم آموزش های لازم افراد در رودبار جنوب

, نبود امکانات پزشکی و بهداشتی و عدم آموزش های لازم افراد در رودبار جنوب ,

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی با اشاره به کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی در رودبار جنوب تصریح کرد: در پی تصادف اخیر در رودبار جنوب، دو جوان که وضعیت وخیمی داشتند، به دلیل نبود آمبولانس و انتقال به بیمارستان جیرفت، ناچار با ماشین شخصی بیمار را منتقل کردند که موجب شد به کما رفتن وی شد.

,

وی با انتقاد از اینکه هیچکس پاسخگوی چنین مسائلی نیست، بیان کرد: مسئله عقرب گزیدگی در جنوب کرمان چندین بار اتفاق افتاده که باید به آن رسیدگی جدی شود و به لوازم بهداشتی و پزشکی نیاز است؛ بیمارستان رودبار جنوب هم در تنها یک ماکت بیمارستانی است که امکانات لازم را ندارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی ابراز کرد: باید در هرروستا یک سفیر بهداشتی باشد که اگر فردی دچار عقرب گزیدگی شد، آموزش های اولیه را ببیند؛ ما حتی به فرماندار پیشنهاد دادیم که در هرروستا یک کپسول آتشنشانی قرار گیرد تا از مشکلات جدی جانی و مالی ناشی از آتش سوزی های تابستان در مناطق جنوب جلوگیری شود.

,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری اقدامات ساده بسیار زیادی می توان انجام داد اما متاسفانه انجام نمی شود وهمین امر مشکلات زیادی در پی دارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه