اخبار داغ

مرگ ۳۰ هزار قطعه مرغ در مرغداری زهک؛

عدم حمایت ؛کارآفرین زهکی را ورشکست کرد

عدم حمایت ؛کارآفرین زهکی را ورشکست کرد
یکی از کارآفرینان جوان و موفق سیستانی که پس از چندین سال با تلاش مضاعف توانسته است یکی از با کیفیت ترین مرغ های گوشتی منطقه سیستان را بدون هورمون به مرحله تولید برساند امروز با عدم همکاری مسئولین دچار ورشکستگی سنگینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ اقتصاد مقاومتی یکی از اصول مقاومت در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا است که در چند سال اخیر بسیار مورد تاکید مقام‌معظم رهبری نیز قرار گرفته ؛ حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تشویق آنها جهت تولید کالای ایرانی به قدری مهم برشمرده می شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگزاری کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛,

در استان سیستان و بلوچستان به دلیل نبود کارخانه های عظیم و همچنین تولید اجناس برند؛ عمده فعالیت کارآفرینان دامداری و کشاورزی است؛پرورش شتر مرغ و مرغداری ها رانی توان  ار مهمترین فعالیت کارآفرینان در منطقه سیستان  نام برد.

,

عمده مشاغل سیستانیان در گذشته به دلیل قرار گرفتن در مجاورت تالاب هامون صیادی و کشاورزی بوده است اما با پدید آمدن خشکسالی در این منطقه کارآفرینان به ندای رهبری لبیک گفته و واحد های تولیدی را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی احداث کرده اند، در این راستا حمایت از کارآفرینان تنها مسئله ای است که تولیدکنندگان آن را از مسئولین مطالبه می کنند.

,

با وجود تحریم های ناجوانمردانه در ایران بسیاری از تولیدکنندگان‌ توانسته اند کالای مورد نیاز مردم را با کیفیت مطلوبی به مرحله تولید برسانند و حتی بتوانند آن کالا را به کشورهای همجوار نیز صادر کنند.

,

اما در منطقه سیستان با وجود مرز مشترک با کشور افغانستان نه تنها حمایتی از تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی صورت نمی گیرد بلکه حتی در برخی ار مواقع مسئولین مانع از رشد و پیشرفت یک کارآفرین موفق می شوند.

,

یکی از کارآفرینان جوان و موفق سیستانی که پس از چندین سال با تلاش مضاعف توانسته است یکی از با کیفیت ترین مرغ های گوشتی منطقه سیستان را بدون هورمون به مرحله تولید برساند امروز با عدم همکاری مسئولین دچار ورشکستگی سنگینی شده است.

,

وی که چندی قبل به دلیل شیوع بیماری آنفلانزا بیش از سه هزار مرغ گوشتی را از دست داده امروز با قهر مسئولین رو به رو است.

,

این کارآفرین جوان در گفتگو با خبرنگار ندای هیرمند می گوید: به دلیل رعایت اصول کار و پایبند بودن به قانون از ابتدای کار همه ی مرغ های پرورشی را از طریق جهاد کشاورزی بیمه کرده تا در هنگام حادثه، بیمه مانع از ضرر مالی شود.

,

وی افزود: متاسفانه با انتشار بیماری آنفلانزا در منطقه همه ی مرغ های موجود در مرغداری که به مرحله فروش رسیده بودند تلف شدند و از بین رفتند.

,

, ,

این کارآفرین جوان کل خسارت وارد شده را ۳۰۰ میلیون عنوان کرد و اظهار داشت:  با پیگیری انجام شده جهت برآورد خسارت ، اداره بیمه برای آزمایشی جهت نمونه برداری به آزمایشگاه مرکز استان ارسال می کنند که در آن آزمایشگاه جواب بیماری منفی اعلام‌می شود.

,

وی تصریح کرد: پس از هفت روز معطلی که مدت بیمه مرغ ها نیز به پایان رسید مسئولین اعلام‌ می کنند که هیچگونه خسارتی از اداره بیمه به دلیل منفی بودن آزمایش به شما تعلق نمی گیرد.

,

تولیدکننده موفق سیستانی خاطرنشان کرد: اگر هیچگونه بیماری مرغ ها نداشتند چگونه است که30 هزار مرغ به یکباره یه صورت گله ای دچار مرگ می شوند؟ اگر استان نمی تواند یک آزمایش صحیح انجام دهد حداقل به استان های دیگر معرفی کنند تا بیمه شدگان در آنجا اقدامات لازم را انجام دهند.

,

وی افزود: بیش از سه سال است که در پنج دوره بهترین مرغ گوشتی منطقه سیستان را بدون هیچگونه هورمن به مرحله تولید رسانده ام اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری آنفلانزا دچار ضرر مالی هنگفتی شده ام‌که البته با پرداخت حق بیمه با اطمینان به کار تولید ادامه داده ام.

,

وی گفت: گرچه مسئولین اهل شعار دادن هستند و همواره از حمایت از تولیدکننوگان سخن به زبان میاورند اما در عمل هیچگونه اقدامی از آنها دیده نمی شود .

,

این کار آفرین همچنین اظهار کزد: عدم نظارت دامپزشکی در منطقه نیر باعث شده تا برخی از فروشندگان‌مرغ ، گوشت خود را که از کیفیت پایینی برخوردار هستند بدون مجوز به فروش برسانند که این خود ضرر بزرگی به تولیدکنندگان وارد می کند.

,

, ,

وی گفت: علت بیماری مرغ های مرغداری بنده نیز پرورش غیر قانونی مرغ خانگی در منطقه سیستان است که پس از مبتلا شدن به بیماری لاشه آنان را در نزدیکی مرغداری من رها کرده اند، این امر باعث شد تا متاسفانه 30 هزار مرغ تلف شوند.

,

وی افزود: همچنین شیوع بیماری های نظیر آنفلانزا نیز از فروش و پرورش غیر قانونی همین افراد انتشار می یابد که دلیل آن نیز عدم نظارت صحیح دامپزشکی در منطقه است.

,

علی ای حال باید گفته که در منطقه سیستان تولیدکنندگان‌ موفق به دلیل عدم حمایت ؛ آینده ای نه چندان مطمعن در انتظارشان است کار آفرینی که می توانست با چند سال کار گوشت تولیدی خود  را حتی به کشور افغانستان صادر کند و زمینه ساز اشتغال برای ده ها نفر دیگر باشد اکنون با ورشکستگی سنگینی مواجه شده است تا همانند سه میلیون جوان بیکار ایران خانه نشین شود.

,

امید است که مسئولین حمایت از کارآفرینان را بنا به دستور مقام‌معظم رهبری جدی بگیرند و جوابی روشن برای این ورشکستگی عظیم داشته باشند.

,

ورشکستگی این کارآفرین نه تنها به ضرر خود اوست بلکه به اقتصاد منطقه سیستان نیز خساراتی وارد می کند چه بسا که با صادرات گوشت این مرغها ده ها نفر در این را امرار معاش می کردند .

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه