اخبار داغ

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صبافولاد زاگرس سفیددشت؛

صبا فولاد در مسیر ارج و داروگر/وضعیت اشتغال 300نفر از کارگران در حاله ای از ابهام/ حکم اخراج 115 کارگر صادر شد

صبا فولاد در مسیر ارج و داروگر/وضعیت اشتغال 300نفر از کارگران در حاله ای از ابهام/ حکم اخراج 115 کارگر صادر شد
امروز و بعد از گذشت ۹ روز از این مصاحبه گویا هنوز مشکل کارخانه حل نشده و کار به جایی رسیده که به گفته کارگران معترض بعد از قول مساعد نعیم امامی رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مبنی بر حل مشکل در ۲۴ ساعت نه‌تنها مشکلی حل نشد بلکه ۱۱۵ کارگر حکم اخراجشان ا دریافت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ چندی پیش، خبری با تیتر "مسئولین، ناتوان از حل مشکلات کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال وبختیاری/ ۱۰۰کارگر در آستانه اخراج شدن" و با هدف رسیدگی به مشکلات کارخانه و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان مربوطه در سایت جهانبین نیوز منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,

در متن این خبر آمده بود کارخانه صبافولاد زاگرس سفیددشت نیاز به هیچ تسهیلات و حمایت مالی ندارد و از این نظر مشکلی برای کارخانه نیست اما تنها مشکلی که این کارخانه را در آستانه تعطیلی قرار داده نبود مواد اولیه و اقدام کارخانه‌های سازنده این مواد به صادرات بصورت خام فروشی است.

اما امروز و بعد از گذشت ۹ روز از این مصاحبه گویا هنوز مشکل کارخانه حل نشده و کار به جایی رسیده که به گفته کارگران معترض بعد از قول مساعد نعیم امامی رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مبنی بر حل مشکل در ۲۴ ساعت نه‌تنها مشکلی حل نشد بلکه ۱۱۵ کارگر حکم اخراجشان ا دریافت کردند.

مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای با 300 کارگر مجبور به تعدیل نیرو شود

یکی از کارگران معترض حاضر در سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مسئولین شرکت صبافولاد زاگرس سفیددشت که تولیدکننده میلگرد در استان است، بر این اعتقاد هستند که شمش در ایران بصورت خام صادر می‌شود و متاسفانه مقدار بسیار کمی در حدود هزار تن در اختیار این کارخانه‌ قرار می‌گیرد که پاسخگوی نیاز کارخانه نیست.

وی افزود: ما از مسئولین صنعت، معدن و تجارت و آقای امامی درخواست داریم پیگیر این موضوع باشند و اجازه ندهند کارخانه‌ایی با ۳۰۰ نفر نیرو مجبور به تعدیل نیرو شود.



اجاره خانه، قسط وام و بدهی مشکلات آوار شده بر سر کارگران اخراج شده

یکی دیگراز کارگران این کارخانه در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کارخانه بش از ۱۰۰ نیرو تعدیل کرده است و اگر هر کدام از این کارگران ۲ فرزند هم داشته باشد یعنی ضرر به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در استان و حال جواب‌گوی خانواده این کارگران چه کسی است؟

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کارگران اخراج شده جوان هستند و به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند و مشکلات اجاره خانه، قسط وام، بدهی و... مشکلاتی هستند که با اخراج‌شان بر سرشان آوار شده است.
,
,
,
,
,
, مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای با 300 کارگر مجبور به تعدیل نیرو شود, مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای با 300 کارگر مجبور به تعدیل نیرو شود,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, اجاره خانه، قسط وام و بدهی مشکلات آوار شده بر سر کارگران اخراج شده, اجاره خانه، قسط وام و بدهی مشکلات آوار شده بر سر کارگران اخراج شده,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
 
,
, ,
 
,


نگذارید کارگران با 6 سال سابقه کار بیکار شوند

یکی دیگر از کارگران معترض در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ بیان داشت: کارخانه صبافولاد زاگرس سفیددشت حدود ۶ سال است که راه‌اندازی شده و این یعنی بسیاری از نیروهای آن ۶ سال سابقه کار در کارخانه را دارند.

وی با اشاره به اینکه چرا برخی از کارخانه‌ها با وجود سفارش‌های بسیاری که رهبر معظم انقلاب بر تولید و اشتغال دارند به جای حمایت از تولید داخلی و تامین مواد اولیه آن‌ها اقدام به صادرات این مواد بصورت خام می‌کنند تاکید کرد: ما از دکتر امامی درخواست داریم پیگری این موضوع باشند و اجازه ندهند کارخانه ما هم مانند سایر کارخانه‌های استان تعطیل شود و به این ترتیب کارگرانی با ۶ سال سابقه بیکار شوند.

یک ساعت اینجا ایستادیم ولی کسی پاسخگو نیست

کارگر دیگر معترض به عدم تامین مواد خام مورد نیاز برای کارخانه صبافولاد زاگرس سفیددشت در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ گفت: سال اولی که این کارخانه کار خود را آغاز کرد، نیروها هیچ تخصصی نداشتند اما با گذشت زمان و با آموزش توانستند بسیاری از حرفه‌های موردنیاز کارخانه را از شرکت cvs ترکیه آموزش ببینند و به این ترتیب این تخصص در استان بومی‌سازی شود.

وی ادامه داد: ما ۲۵۰ نیرو با ۶ سال سابقه کار هستیم که به مدت ۶ سال دوره دیدیم و امروز می‌توانیم مستقل از شرکت cvs ترکیه همه کارهای کارخانه خودمان را انجام دهیم.

این کارگر اضافه کرد یک ساعت است که اینجا ایستاده‌ایم اما کسی نیامده بگوید مشکل شما چیست و یا حتی اینجا نمانید.
,
,
, نگذارید کارگران با 6 سال سابقه کار بیکار شوند, نگذارید کارگران با 6 سال سابقه کار بیکار شوند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
, یک ساعت اینجا ایستادیم ولی کسی پاسخگو نیست, یک ساعت اینجا ایستادیم ولی کسی پاسخگو نیست,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
 
,
 
,
, ,
 
,


مسئولان فرمان رهبر را زمین نگذارند، شعار سال را عملیاتی کنند

وی با اشاره به وعده هفته پیش نعیم امامی برای رفع مشکل کارخانه اضافه کرد: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت رسما اعلام کردند مشکل را از طریق وزارتخانه پیگیر هستند و ظرف ۲۴ ساعت آینده کارگران باز می‌گردند سر کارشان اما متاسفانه دقیقا در این ۲۴ ساعت ۱۱۵ نفر را تصفیه دادند و این موضوع بصورت پیامکی به آن ها اعلام شد.

شغل جدید نمی‌خواهیم، کارمان را از ما نگیرید

این کارگر معترض اضافه کرد: لطفا حرف رهبر را زمین نگذارید و شعار سال را عملیاتی کنید، ما از مسئولان می‌خواهیم کارخانه‌هایی را که فعالند را حفظ کنند، ما نمی‌خواهیم برای‌مان شغل ایجاد کنند همین که شغل‌مان را برای‌مان نگه دارند و از دست‌مان نگیرند کفایت می‌کند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ این موضوع که چرا مسئولین دست روی دست گذاشتند و کاری برای کارخانه‌ایی که به لحاظ مالی و بازار فروش هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکلش تامین مواد اولیه است نمی‌کنند؟

مگر نه این است که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با حمایت از تولید داخل امکان‌پذیر است و باید با حمایت از کارخانه‌های اینچنینی حمایت از اقتصاد و تکیه به توان داخلی تقویت شود؟

چرا کسی جلو صادرات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه صبافولاد زاگرس سفیددشت را نمی‌گیرد و برای حل این مشکل اقدامی نمی‌کند، درحالی که مسئولان باید با رایزنی‌ راه را برای تولید کارخانه و کاهش بیکاری در استان ببندند.

بیکاری یک کارگر یعنی از هم پاشیدن زندگی یک خانواده و این یعنی فاجعه، پس چرا هنوز اقدامی برای رفع مشکل نشده و کارگران از کار بیکار شدهخود مجبور به اقدامی برای رفع مشکلات‌شان شده‌اند؟

امیدواریم مسئولان برای کارخانه‌ایی که تنها نیازمند مواد اولیه برای ادامه کارش است اقدامی کنند و مشکل را به سرعت حل کنند.

لازم به ذکر است کارگران بعد از اینکه از سازمان صنعت معدن تجارت ناامید شدند جلو استانداری تجمع کردند.
,
,
, مسئولان فرمان رهبر را زمین نگذارند، شعار سال را عملیاتی کنند, مسئولان فرمان رهبر را زمین نگذارند، شعار سال را عملیاتی کنند,
,
,
,
, شغل جدید نمی‌خواهیم، کارمان را از ما نگیرید, شغل جدید نمی‌خواهیم، کارمان را از ما نگیرید,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
, ,


انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه