اخبار داغ

معاونت فرمانداری جاجرم :

دسترسی به غذای سالم و پایدار نیازمند برنامه ریزی است

دسترسی به غذای سالم و پایدار نیازمند برنامه ریزی است
معاونت فرمانداری جاجرم ابراز داشت: دسترسی به غذای سالم و پایدار نیازمند برنامه ریزی است با توجه به اینکه منابع موجود محدود و جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است از همین رو از منابع محدود باید بهره برداری بیشتری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کارگروه پسماند به ریاست آقای صاحبی معاونت فرمانداری در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم,

صاحبی معاونت فرمانداری جاجرم در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مولای متقیان امیر مومنان علی (ع) ابراز داشت: دسترسی به غذای سالم و پایدار نیازمند برنامه ریزی است با توجه به اینکه منابع موجود محدود و جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است از همین رو از منابع محدود باید بهره برداری بیشتری شود.

,

وی با بیان اینکه گذار از دروان سنتی به دوران مدرن نیازمند سلامت و امنیت غذاییست گفت: با توجه به اینکه در گذشته کشورها از تولید داخل برای مواد غذایی استفاده می کردند امروز با افزایش جمعیت،کشاورها نیازمند تبادل کالا و واردات مواد غذایی سعی در جبران پارامتر های استاندارد دارند.

,

صاحبی گفت: محدودیت زمین کشاورزی،کمبود آب، بالا بودن حامل های انرژی و افزایش ضایعات مواد غذایی باعث می شود منابع ما به هدر برود و بحث عرضه و تقاضا بهم بخورد.

,

ریحانی رئیس شبکه بهداشت جاجرم ابراز داشت: امیدواریم در سال جدید از لحاظ کمی و کیفی تعداد جلسات این کار گروه را افزایش بدهیم و مشکلات موجود در این زمینه رابا کمک ادارات بتوانیم مرتفع کنیم.

,

وی با بیان اینکه هدف شبکه بهداشت ارتقا سلامت جامعه است گفت: شبکه بهداشت جاجرم به دستگاه های نمونه گیری نمک و میکروبی مجهز شدند و دیگر برای نمونه گیری نیاز نیست مواد به شهرهای دیگر فرستاده شود.

,

وی با بیان اینکه سگ های ولگرد در شهر تا حدودی جمع آوری شده است گفت: ریشه کن کردن بیماری ها کار علمی نیست اما می توان  کنترل کرد سگ های ولگرد هم ناقل بیماری هستند و می توان با ازبین بردن ناقل ها، بیماری را کنترل کرد.

,

در ادامه جلسه شاددل رئیس دامپزشکی شهرستان جاجرم به علائم تب کریمه کونگو اشاره کرد و راه های انتقال این بیماری را گفت و در پایان جلسه نیز به مشکلات کمبود آب در روستاهای جاجرم پرداخته شد و مصوباتی در این زمینه به تصویب رسید.

,

 

,

پایان خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه