اخبار داغ

تاکید فرماندار بر احیای صنایع فراموش شده در جاجرم

تاکید فرماندار بر احیای صنایع فراموش شده در جاجرم
دکتر محبی فرماندار جاجرم در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با تاکید بر احیای صنایع فراموش شده در شهرستان جاجرم گفت : احیای صنایع فراموش شده شهرستان جاجرم که در گذشته به وفور وجود داشت و در حال حاضر تنها چند مورد از این صنایع در سطح شهرستان باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم،جلسه کارگروه اشتغال به ریاست فرماندار با حضور مدیران و مسئولین ادارات و ارگان ها و مدیرکل صندوق کار آفرینی و امید استان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم,


دکتر محبی فرماندار جاجرم در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با تاکید بر احیای صنایع فراموش شده در شهرستان جاجرم گفت : احیای صنایع فراموش شده شهرستان جاجرم که در گذشته به وفور وجود داشت و در حال حاضر تنها چند مورد از این صنایع در سطح شهرستان باقی مانده است باید به عنوان اولویت اصلی میراث فرهنگی باشد ودر احیا و زنده نگه داشتن این صنایع تلاش کند.
 
 وی با اشاره به نیاز مبرم جامعه به ایجاد اشتغال و کارآفرینی تصریح داشت : اقشار مختلف جامعه بویژه قشر جوان و تحصیل کرده نیازمند کار هستند. مشاغل دولتی با توجه به تعداد زیاد متقاضیان و جوانان تحصیل کرده در حالت اشباع قرار دارد و پاسخگوی نیاز به اشتغال جوانان نیست. لذا به منظور خروج از این وضعیت باید به سمت ایجاد اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم.
 
 مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به پروژه ترسیب کربن عنوان کرد : باید تولید واشتغال را با طرح ترسیب کربن  پیوند داده و  در راستای توانمند سازی روستائیان گام برداشت.
 وی با تاکید بر شناسیایی پتانسیل ها و ظرفیت های تولید و اشتغال در مناطق روستایی از سوی دستگاه های اجرایی افزود : دستگاه های اجرایی باید ضمن شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های تولید و اشتغال بویژه در مناطق روستایی ، نسبت به ایجاد کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی در روستاها هرچه سریعتر اقدام نمایند به گونه ای که در هر یک از روستاها در سطح شهرستان حداقل شاهد احداث یک کارگاه تولیدی باشیم.
 
 دکتر محبی همچنین با اشاره به بعد مسافتی شهرستان تا مرکز استان افزود : با توجه به بعد مسافتی با مرکز استان در خصوص اقدامات و فعالیت های صندوق کارآفرینی و امید در شهرستان جاجرم باید یکسری اختیارات به شهرستان داده شود تا دربحث بازدید ها که گاها نارضایتی هایی را به همراه داشته است تسریع در فرایند کار  صورت پذیرد.
 وی همچنین خواستار ثبت مشاغل ایجاد شده از سوی ادارات و ارگان ها در سامانه رصد شد.
 
 جلسه با ارائه نظرات و پیشنهادات حاضرین ادامه یافت.
 قابل ذکر است تعدادی از مسئولین دستگاه های اجرایی خواستار افزایش سقف تسهیلات اشتغال زایی در برخی حوزه ها شدند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه