اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان سرپلذهاب:

امنیت مهمترین محور توسعه و پیشرفت جامعه است / امر به معروف نقش مهمی در پیشگیری از جرائم دارد

امنیت مهمترین محور توسعه و پیشرفت جامعه است / امر به معروف نقش مهمی در پیشگیری از جرائم دارد
رئیس دادگستری شهرستان سرپلذهاب گفت امربه معروف و نهی ازمنکر نقش مهمی در پیشگیری از جرائم در جامعه دارد که باید احیا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز، نریمان شفیعی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یادو خاطره شهید بهشتی و 42تن از یارانش اظهار داشت: قوه قضائیه یک دستگاه پیشرو،پیشرفته و مبتکر و مبتنی بر ارزش های اسلامی و عدالت گستراست که صحت و سلامتی در آن حاکم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

 

,

وی رسیدگی وصدورحکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات،حل و فصل دعاوی و رفع خصومات، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های عمومی،نظارت بر حسن اجرای قوانین،کشف جرم و تعقیب ، مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام، اقدام مناسب برای پیش گیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین از مهمترین اهداف قوه قضائیه در جهت اعمال وظایف قانونی عنوان کرد.

,

 

,

رئیس دادگستری شهرستان اذعان داشت: خوشبختانه در سطح شهرستان سرپل ذهاب جرایم پیچیده و سامان یافته وجود ندارد و این مهم منشأ از فرهنگ عمومی مردم و بالا بودن سطح اعتقادات دینی مذهبی مردم می باشد.

,

 

,

وی یادآورشد: در طی سال گذشته تاکنون تعداد3 فقره پرونده قتل عمد در شهرستان در کوتاه ترین زمان ممکن، تحقیقات مقدماتی توسط قضات دادسرا سرپل ذهاب صورت گرفته و پرونده توسط کیفرخواست به دادگاه کیفری استان کرمانشاه ارسال شده است.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در سرپل ذهاب یادآور شد: مراحل رسیدگی، تحقیق و دادرسی این پرونده، به صورت کاملا عادلانه، دقیق و سریع در دادسرای انقلاب سرپل ذهاب، دادگاه انقلاب کرمانشاه و دیوان عالی کشور طی شد و حکم مجازات محاربین در ملاء عام اجرا شد و مجرمین به جزای اعمال خود رسیدند.

,

 

,

شفیعی به جرایم ارتکابی که درسرپل ذهاب ازفراوانی بیشتری برخوردار است اشاره کرد و گفت: جرایمی نظیر اختلافات ملکی،تصادفات ناشی ازعدم رعایت قوانین و نظامات دولتی،نزای فردی و دسته جمعی و وجود ماهواره و ایجاد اختلافات خانوادگی دربین دیگرجرایم ارتکابی بیشترین آماررا به خود اختصاص داده است.

,

ایشان امنیت و جایگاه آن در جامعه مهم خواند و گفت: امنیت لازمه پویایی و بستر پیشرفت کشور است و این مهم در گروه امنیت است که به همت دستگاه های امنیتی،قضایی و نیروی انتظامی فراهم می شود.

,

 

,

وی در پایان مسئله نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر، برای جلوگیری از فساد و سوق دادن جامعه به سوی اصلاح ضروری خواند و گفت: اولین، مهمترین، و کم هزینه ترین اقدام درپیشگیری آسیب های اجتماعی و اصلاح مجرمین عمل به فرضیه امر به معروف و نهی از منکراست که مردم نسبت به انجام این وظیفه شرعی و قانونی مسئول هستند.

,

 

,

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای بیش از85هزارنفرجمعیت و 48کیلومترمرز مشترک با کشورعراق دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه