اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی رشتخوار خبر داد؛

آمادگی کامل مسجد جامع تاریخی رشتخوار جهت اقامه نماز عید سعید فطر

آمادگی کامل مسجد جامع تاریخی رشتخوار جهت اقامه نماز عید سعید فطر
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان رشتخوار از آمادگی کامل مجموعه تاریخی، مذهبی مسجد جامع این شهر جهت برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از چهل ماه نیوز، کاظم کامیاب مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار  صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما از بازدید امام جمعه و  جمعی از مسئولین محلی رشتخوار از مسجد جامع تاریخی این شهر خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر هر ساله در این مکان مذهبی تاریخی برگزار می‌شود، افزود: در آستانه عید سعید فطر، پس از بازدید امام جمعه و جمعی از مسئولین محلی امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته نماز باشکوه عید سعید فطر در مسجد جامع تاریخی رشتخوار برگزار می‌شود.

,

 

,

کامیاب در ادامه با تاکید بر آمادگی کامل این مکان تاریخی مذهبی جهت برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: با اقدامات انجام شده، توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار که در قالب احداث وضوخانه و سرویس های بهداشتی، طرح حفاظت یافته های باستان شناختی و مرمت گنبدخانه بود، این مکان تاریخی مذهبی آمادگی کامل جهت برگزاری نماز عید سعید فطر را دارد.

,

 

,

وی همچنین در ادامه با توجه به سخنان امام جمعه شهر رشتخوار در رابطه با ایجاد فضای مطلوب در این مکان تاریخی گفت: در جریان بازدید به عمل آمده از این مکان تاریخی، مذهبی امام جمعه شهر رشتخوار ابراز امیدواری کرد تا به زودی اکثر مراسمات مذهبی و حتی نماز جمعه در این مکان تاریخی برگزار شود.

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردرشگری رشتخوار در ادامه از مشارکت در تکمیل محوطه سازی مسیر منتهی به مسجد جامع تاریخی توسط مجموعه شهرداری این شهر خبر داد و افزود: این بنای مذهبی پیشینه تاریخی قابل توجهی دارد، و دارای سبک معماری ویژه خراسان و دوایوانی است که با توجه به سبک معماری، شواهد باستان شناختی و مقایسه با مساجد ناحیه جنوبی و شرقی خراسان در دوره خوارزمشاهیان ساخته و در دوره های بعد خصوصاً تیموریان و صفویان الحاقات و تزئیناتی به آن افزوده شده است.

,

 

,

شایان ذکر است این مسجد تاریخی در سال 1355 به شماره 1343 به عنوان دومین اثر رشتخوار در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه