اخبار داغ

رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع):

پیوند قلب با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انجام شد

پیوند قلب با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انجام شد
رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: عمل پیوند قلب با موفقیت در مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نبض شهر، محمد عباسی رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: این عمل بر روی یک آقای ۴۳ ساله ساکن مشهد مبتلا به نارسایی حاد قلبی که سال ها با مشکلات قلبی مواجه بود با موفقیت انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی افزود: قلب اهدایی این عمل از بانوی جوان ۲۱ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بیمارستان امام رضا(ع) به بیمار پیوند زده شد.

,

رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) یادآور شد: گیرنده قلب در بخش ICU این مرکز تحت مراقبتهای ویژه پزشکی تیم درمان قرار دارد ودر شرایط نسبتا مساعدی به سر می‌برد و پس از چند روز به بخش قلب انتقال خواهد یافت.

,

عباسی تصریح کرد: روند پیوند قلب زمانی آغاز می شود که بیمار با نارسایی قلبی پیشرفته به مرکز پیوند قلب مراجعه می کند و توسط متخصص قلب ارزیابی می شود واگر واجد شرایط بود در لیست انتظار پیوند قرار می گیرد.

,

وی تاکید کرد: بیشتر بیماران که به مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می کنند نارسایی قلبی شدید و لا علاج دارند و این نارسایی ممکن است در اثر بیماری عروق کرونری ،بیماریهای مادرزادی قلب ،عفونت ویروسی قلب ،بیماریهای دریچه ای و ماهیچه های قلب بوجود آمده باشد.

,

رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) گفت: پس از انجام عمل پیوند، بیمار شروع به  یک برنامه ریزی مراقبتی سلامتی همچون اجرای دقیق دستورات دارویی و مراجعه های مکرر و منظم به پزشک میکند.

,

وی ابراز داشت: بیمار پس از ۱۵ تا ۲۰ روز بستری در بیمارستان مرخص خواهد شد و پیش از ترخیص با انجام نمونه گیری، وضعیت وی مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد.

,

گفتنی است این عمل بیست و نهمین عمل پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دومین عمل پیوند قلب در سال جاری است که با موفقیت انجام شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه