اخبار داغ

عدم رسیدگی به تخلفات ادامه دار پروژه هلال؛

پیگیری های شهردار بیرجند درخصوص پروژه هلال از وعده تا عمل/ تخلفات ادامه دار پروژه ای که باید ۴ ماه قبل پلمپ می شد

پیگیری های شهردار بیرجند درخصوص پروژه هلال از وعده تا عمل/ تخلفات ادامه دار پروژه ای که باید ۴ ماه قبل پلمپ می شد
بر اساس گفته های شهردار بیرجند در بهمن ماه سال گذشته؛ در صورت ادامه تخلفات پروژه هلال و عدم تامین زمین برای پارکینگ، این پروژه باید در اول اسفندماه پلمپ می شد، اما هنوز هیچ تغییری در روند این مجتمع و تخلفات آن ایجاد نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ به گفته مسئولان شهرداری بیرجند پروژه هلال یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی بیرجند است و از جهت سرمایه ای، اهمیت زیادی برای این پروژه قائل هستند. اما این پروژه تخلفات متعددی دارد که داد برخی از اعضای شورای شهر را هم درآورده است اما کسی توجه نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛,

 

,

9 بهمن ماه سال گذشته بود که حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند در صحن شورا، درخصوص تخلفات پروژه هلال از جمله فعالیت بدون پروانه ساختمانی و عدم تامین پارکینگ تذکر داد و بر پیگیری این تخلفات تاکید کرد.

,

 

,

شهردار بیرجند هم در این جلسه گفت: متولیان پروژه هلال، زمین یک هزار متری را برای پارکینگ معرفی کردند که هنوز اسناد آن بنام پروژه منتقل نشده است.  هم اکنون کار پروژه هلال در شهرداری در حال انجام است و درخواست صدور پروانه کرده اند و شهرداری هم اعلام کرده است اگر تا اول اسفندماه اقدامات لازم را انجام ندهند پروژه را پلمپ خواهد کرد.

,

 

,

اما با توجه به اینکه هم اکنون 4 ماه از اول اسفند 95 می گذرد، هنوز هم پروژه هلال بدون پروانه فعالیت می کند و هنوز هم اسنادی از مکانی برای ساخت پارکینگ وجود ندارد.

, اما با توجه به اینکه هم اکنون 4 ماه از اول اسفند 95 می گذرد، هنوز هم پروژه هلال بدون پروانه فعالیت می کند و هنوز هم اسنادی از مکانی برای ساخت پارکینگ وجود ندارد., اما با توجه به اینکه هم اکنون 4 ماه از اول اسفند 95 می گذرد، هنوز هم پروژه هلال بدون پروانه فعالیت می کند و هنوز هم اسنادی از مکانی برای ساخت پارکینگ وجود ندارد.,

 

,

حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند در خصوص بررسی پرونده هلال در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: از جمله تخلفات این پروژه تخلف یک هزار و چهارصد متری، نداشتن پله اظطراری، تعرض بیست سانتی به خیابان، ارتفاع بیشتر از میزان تعیین شده و مهم تر از همه هم این است که از سال 92 تاکنون پروانه ساختمانی ندارد و بدون پروانه فعالیت می کند و هنوز هم مکانی را برای ساخت پارکینگ در نظر نگرفته است.

, خاورستان؛,

 

,

وی افزود: برای تخلفات این پروژه در کمیسیون ماده 100 فقط 500 میلیون تومان جریمه تعیین شد که شهرداری نسبت به این موضوع اعتراض کرده و این اعتراض هنوز در مرحله تجدید نظر قراردارد؛ اما این پروژه همچنان به فعالیت غیر قانونی خود ادامه می دهد.

,

 

,

عضو شورای شهر بیرجند در خصوص تاکید شهردار بر اینکه این پروژه برای تامین زمین پارکینگ تا اول اسفندماه فرصت داشته و در غیر اینصورت پلمپ خواهد شد، گفت: حتماهنوز اسفند نرسیده است که این پروژه پلمپ نشده، آقای شهردار هم از این وعده ها زیاد می دهد، و الا این پروژه باید پلمپ و تعیین تکلیف می شد.

,

حسنی صفت افزود: مسئولین شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر همه جا عنوان می کنند که این پروژه یک سرمایه گذاری برای شهر است؛ اما نمی دانم که این پروژه چه سرمایه ای را وارد شهر کرده است غیر از اینکه در اصلی ترین خیابان شهر ترافیک ایجاد می کند و با وجود تخلفات بزرگ و متعدد همچنان به قوت خود باقی است و کسی هم پیگیر تخلفات آن نیست.

,

 

,

عباسعلی مدیح، شهردار بیرجند هم در خصوص پرونده پروژه هلال در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: در خصوص این پروژه خط قرمز ما پارکینگ است که باید تامین شود.

, خاورستان؛, خاورستان؛, خاورستان؛, در خصوص این پروژه خط قرمز ما پارکینگ است که باید تامین شود., در خصوص این پروژه خط قرمز ما پارکینگ است که باید تامین شود.,

وی افزود:متولیان پروژه در این خصوص زمینی را در کنار پروژه به عنوان پارکینگ معرفی کرده اند که باید کارهایش انجام و سند بخورد و این موضوع سوری انجام نمی شود؛ این پروژه پایان کار نگرفته و هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

,

شهردار بیرجند در پاسخ به این سوال که بر این اساس از بهمن ماه تاکنون در پرونده پروژه هلال هیچ تغییری ایجاد نشده و این پروژه بدون اینکه پلمپ شود؛ با وجود تخلفات همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد گفت: کار پروژه که نباید تعطیل شود چرا که همه شهر آسیب می بیند. این پروژه باید کار کند و تعهد داده اند که برای پارکینگ زمین تامین کنند.

,

مدیح اظهارکرد: صدها نفر کارگر در این پروژه کار می کنند و یک بودجه میلیاردی از مرکز در بیرجند هزینه می شود، اما راحت ترین کار این است که این پروژه را پلمپ و تعطیل کنیم و کارگران هم بیکار شوند و بودجه میلیاردی هم تزریق نشود.

,

وی بیان کرد: قبلا هم دو بار کار را تعطیل کردیم، اما این بار از متولیان پروژه ضمانت محضری گرفته شده و این ضمانت به صورت صوری و فرمالیته نیست.

, وی بیان کرد: قبلا هم دو بار کار را تعطیل کردیم، اما این بار از متولیان پروژه ضمانت محضری گرفته شده و این ضمانت به صورت صوری و فرمالیته نیست.,

شهردار بیرجند تاکید کرد: به هیچ عنوان به پروژه هلال اجازه بهره برداری نخواهیم داد مگر اینکه پارکینگ آن تامین شود، که باید بخشی از آن در خود پروژه و بخشی هم برای ارباب رجوع، خریداران و مشتریان در اطراف آن باشد.

,

مدیح ادامه داد: در اسفندماه سال 95 پرونده این پروژه به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شد و جریمه ای چند صد میلیونی تعیین شد، اما هم شهرداری و هم پروژه هلال به میزان جریمه اعتراض کردند.

,

وی افزود: برای جریمه اتفاقی نمی افتد، اما مهم وضعیت ترافیکی خیابان طالقانی و پارکینگ است که باید حتما تامین شود.

,

 

,

بر اساس گفته های شهردار بیرجند در بهمن ماه سال گذشته؛ در صورت ادامه تخلفات پروژه هلال و عدم تامین زمین برای پارکینگ، این پروژه باید در اول اسفندماه پلمپ می شد، اما هم اکنون پس از گذشت 5 ماه از این تذکر شهردار، هنوز هم این پروژه در مرحله معرفی زمین است و هنوز سند این زمین به نام پروژه هلال ثبت نشده است و هیچ تغییری در روند این مجتمع ایجاد نشده است، در حالی که خیابان طالقانی اصلی ترین، مرکزی ترین و پر ترافیک ترین خیابان شهر بیرجند است و وجود این مجتمع در این خیابان بار ترافیکی را چند برابر خواهد کرد.

, بر اساس گفته های شهردار بیرجند در بهمن ماه سال گذشته؛ در صورت ادامه تخلفات پروژه هلال و عدم تامین زمین برای پارکینگ، این پروژه باید در اول اسفندماه پلمپ می شد، اما هم اکنون پس از گذشت 5 ماه از این تذکر شهردار، هنوز هم این پروژه در مرحله معرفی زمین است و هنوز سند این زمین به نام پروژه هلال ثبت نشده است و هیچ تغییری در روند این مجتمع ایجاد نشده است، در حالی که خیابان طالقانی اصلی ترین، مرکزی ترین و پر ترافیک ترین خیابان شهر بیرجند است و وجود این مجتمع در این خیابان بار ترافیکی را چند برابر خواهد کرد.,

 

,

با توجه به اینکه اگر یک شهروند در ایجاد پارکینگ منزل خود تخلفات جزئی را مرتکب شود، شهرداری با سخت گیری جلوی این تخلفات راگرفته و جریمه صادر می کند که شهروندان در صورت نداری و درخواست برای پرداخت قسطی باید چانه زنی کنند، اما اکنون این مجتمع بدون ایجاد یک وجب پارکینگ در اصلی ترین و شلوغ ترین خیابان شهر، بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت و تخلفات خود ادامه می دهد و متاسفانه کسی پیگیر موضوع نیست.

,

 

,

یکی از بهانه ها در خصوص این پروژه هم این است که این پروژه برای مردم شهر اشتغال ایجاد کرده است؛ اما این در حالی است که بسیاری از کارگران یا مهندسانی که در این پروژه فعالیت می کنند غیر بومی هستند که این از وجود کانکس های مخصوص سکونت کارگران در حاشیه خیابان طالقانی و بیرون از مجتمع هویدا است.

,

 

,

درست است که این پروژه یکی از پروژه های بزرگ است و حالا برای افراد بومی یا غیر بومی اشتغالی هم ایجاد کرده است، اما زد و بندهایی هم در این پروژه وجود دارد و از این حیث افرادی سودهای کلانی را هم به جیب می زنند، و با توجه به اینکه این پروژه به دلیل تخلفات خود، هزینه میلیاردی را به شهرداری بدهکار است، این فضل و بخشش های بی جا و عدم پیگیری ها، عرصه را برای تخلفات بیشتر متولیان پروژه و بی توجهی آنها فراهم می کند و در نهایت هم این مردم صبور و قانع بیرجند هستند که متضرر می شوند.

, درست است که این پروژه یکی از پروژه های بزرگ است و حالا برای افراد بومی یا غیر بومی اشتغالی هم ایجاد کرده است، اما زد و بندهایی هم در این پروژه وجود دارد و از این حیث افرادی سودهای کلانی را هم به جیب می زنند، و با توجه به اینکه این پروژه به دلیل تخلفات خود، هزینه میلیاردی را به شهرداری بدهکار است، این فضل و بخشش های بی جا و عدم پیگیری ها، عرصه را برای تخلفات بیشتر متولیان پروژه و بی توجهی آنها فراهم می کند و در نهایت هم این مردم صبور و قانع بیرجند هستند که متضرر می شوند., درست است که این پروژه یکی از پروژه های بزرگ است و حالا برای افراد بومی یا غیر بومی اشتغالی هم ایجاد کرده است، اما زد و بندهایی هم در این پروژه وجود دارد و از این حیث افرادی سودهای کلانی را هم به جیب می زنند، و با توجه به اینکه این پروژه به دلیل تخلفات خود، هزینه میلیاردی را به شهرداری بدهکار است، این فضل و بخشش های بی جا و عدم پیگیری ها، عرصه را برای تخلفات بیشتر متولیان پروژه و بی توجهی آنها فراهم می کند و در نهایت هم این مردم صبور و قانع بیرجند هستند که متضرر می شوند.,

 

,

بهتر است که شورای شهر برای احقاق حقوق از دست رفته شهر و مردم، در این خصوص ورود جدی داشته باشد و مسائل را تا این حد رها شده نکند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه