اخبار داغ

مسئول ستاد استهلال خراسان جنوبی:

۱۱ گروه استهلال ماه شوال را رصد می‌کنند/ یکشنبه عید فطر نیست

۱۱ گروه استهلال ماه شوال را رصد می‌کنند/ یکشنبه عید فطر نیست
مسئول ستاد استهلال مرکز خراسان جنوبی گفت: در سطح خراسان جنوبی ۱۰ گروه روئیت ماه شوال را رصد خواهند کرد و یک گروه هم دانشجویی هستند که مجموعا ۱۱ گروه مسئولیت استهلال ماه شوال را بر عهده دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ناصری، مسئول ستاد استهلال مرکز خراسان جنوبی، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: احتمال روئت ماه شوال بعد از غروب خورشید امروز( 3 تیرماه )  29 ماه مبارک رمضان خیلی ضعیف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: تیم های رصد برای روئیت هلال ماه شوال  معمولا نیم ساعت تا 45 دقیقه قبل از غروب خورشید خورشید برای رصد ماه مستقر می‌شوند .

,

 

,

مسئول ستاد استهلال مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح خراسان جنوبی 10 گروه روئیت ماه شوال را رصد خواهند کرد و یک گروه هم دانشجویی  هستند که مجموعا 11 گروه مسئولیت استهلال ماه شوال را بر عهده دارند.

,

 

,

ناصری اذعان کرد: امروز غروب خورشید ساعت 19:45 دقیقه و غروب ماه ساعت 19:59  دقیقه است و در زمان غروب خورشید ارتفاع ماه حدود دو درجه و نه دققیه است که این ارتفاع کم بوده و معمولا ارتفاع زیر شش هفت درجه برای روئیت ماه  خیلی سخت است و در خراسان جنوبی دیده نخواهد شد. امروز زمان غروب خورشید ، ماه هشت درجه سمت چپ خورشید است.

,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به شواهد و اطلاعات از زمان غروب خورشید و ماه و فاصله بین ماه و خورشید از هم ، امروز احتمال روئیت ماه خیلی کم است اما باید گروه استهلال رصد را انجام دهند.

,

 

,

مسئول ستاد استهلال مرکز خراسان جنوبی گفت: برای فردا (4 تیر ماه) 30 ماه مبارک رمضان غروب خورشید ساعت  19:45دقیقه و غروب ماه ساعت 20:58 دقیقه خواهد بود و ارتفاع ماه در زمان غروب خورشید 13 در جه و 22 دقیقه است که زمان غروب خورشید فردا ، ارتفاع ماه و فاصله مکث برای غروب ماه و خورشید (یک ساعت و 13 دقیقه ) خوب است و ماه فرداشب روئیت خواهد شد.

,

 

,

ناصری تصریح کرد: گروه دانشجویی در رصد خانه دانشگاه برای روئیت ماه حضور خواهند داشت بیرجند در محل پارک صیاد شیرزای و سایر گروه ها در شهرستانهای قاین ، فردوس، نهبندان، سه قلعه، خضری، سربیشه، بشرویه و زیرکوه برای رصد ماه شوال حضور پیدا می‌کنند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: ابزارهایی که گروه های استهلال استفاده می‌کنند عمدتا دوربین های دو چشمی، دوربین عکاسی، دوربین های نظامی، تلسکوپ و سایر ابزارهای مخصوص است.

,

 

,

مسئول ستاد استهلال مرکز خراسان جنوبی تصریح کرد: ما نتیجه استهلال را در هر صورت روئیت هلال ماه شوال یا عدم روئیت هلال ماه  به سایت استهلال رهبری با همه جزئیات، مختصات و مشخصات اعلام می‌کنیم.

,

 

,

ناصری یادآور شد: امروز در سراسر کشور احتمال روئیت هلال ماه شوال خیلی ضعیف است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه