اخبار داغ

باغات گیلاس سالانه ۳۰ درصد خسارت می بینند

برداشت سالانه ۲۵۰ تن گیلاس از باغات خمین/نبود صنایع تبدیلی و پوشش بیمه‌ای مناسب؛ پاشنه آشیل باغات گیلاس

برداشت سالانه ۲۵۰ تن گیلاس از باغات خمین/نبود صنایع تبدیلی و پوشش بیمه‌ای مناسب؛ پاشنه آشیل باغات گیلاس
میانگین تولید گیلاس در هر هکتار باغات گیلاس خمین ۶ تن است که پیش بینی تولید امسال در این شهرستان ۲۵۰ تن با ارزش ۲۵ میلیارد ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز با شروع فصل تابستان کشاورزان و باغداران مشغول برداشت محصولی می‌شوند که یک سال با زحمت به ثمر رسانده‌اند تا با برداشت آن نتیجه دسترنج خود را ببینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز ,

یکی از این محصولاتی که در اواخر خردادماه و اوایل تابستان برداشت می‌شود، گیلاس است.

,

 

, ,

بی رغبتی باغداران به بیمه کردن باغات/بیمه در قبال خسارات باغ حمایتی نمی کند

, بی رغبتی باغداران به بیمه کردن باغات/بیمه در قبال خسارات باغ حمایتی نمی کند, بی رغبتی باغداران به بیمه کردن باغات/بیمه در قبال خسارات باغ حمایتی نمی کند,

اصغری یکی از باغداران شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: حدود یک هکتار از باغ خود را به کشت گیلاس اختصاص داده‌ام که با شرایط مناسب، سالیانه حدود ۹ تن از آن برداشت می‌کنم.

,

وی افزود: نوع گیلاسی که در این باغ کشت شده است تک دانه مشهد است که از کیفیت بالایی برخوردار است و در بازار خمین یا اراک کیلویی ۸ الی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

اصغری بیان کرد: کارگران از اول صبح مشغول برداشت می‌شوند و تا غروب اینکار ادامه دارد که در این فصل برداشت ۷ نفر مشغول به کار می‌شوند.

,

 

,

, ,

وی مهمترین مشکل را بحث بیمه عنوان کرد و افزود: در ابتدا باغ و محصولات را بیمه می‌کردم اما زمانی که خسارتی به باغ وارد می‌شد حمایتی از سمت بیمه انجام نمی‌شد به همین خاطر چند سالی است که دیگر باغم را بیمه نکرده‌ام.

,

پیش بینی برداشت ۲۵۰ تن گیلاس در خمین در سال جاری

, پیش بینی برداشت ۲۵۰ تن گیلاس در خمین در سال جاری, پیش بینی برداشت ۲۵۰ تن گیلاس در خمین در سال جاری,

احمدرضا جعفری رئیس اداره جهاد کشاورزی خمین با اشاره به برداشت گیلاس در خمین گفت: سطح زیر کشت باغات گیلاس در خمین ۶۰ هکتار است که ۴۰ هکتار آن به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است.

,

وی افزود: میانگین تولید در هر هکتار ۶ تن است که پیش بینی تولید امسال در شهرستان ۲۵۰ تن با ارزش ۲۵ میلیارد ریال است.

,

جعفری به میزان اشتغالزایی در این بخش اشاره و بیان کرد: در این بخش اشتغالزایی فصلی خوبی را داریم به طوری که در هر هکتار در طول مدت برداشت ۷ نفر مشغول به کار می‌شوند.

,

نبود صنایع تبدیلی عمده ترین مشکل باغداران خمینی

, نبود صنایع تبدیلی عمده ترین مشکل باغداران خمینی, نبود صنایع تبدیلی عمده ترین مشکل باغداران خمینی,

وی ادامه داد: محصولات تولیدی در این باغات از کیفیت بالایی برخوردار هستند که فروش آنها در بازار به هر کیلو ۱۰ هزار تومان هم می‌رسد.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی خمین عمده مشکلات باغداران و کشاورزان را نبود صنایع تبدیلی خواند و افزود: با وجود صنایع تبدیلی باغداران از سود بیشتری بهره می‌برند و می‌توان گام بلندی در بحث تولیدات کشاورزی برداشت.

,

, ,

جعفری ادامه داد: این سازمان از سرمایه گذاران شهرستان و خارج شهرستان حمایت می‌کند تا بتوان چنین بخشی را در شهرستان راه‌اندازی کرد.

,

به گفته رئیس جهاد کشاورزی خمین هر ساله حدود ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به دلایل مختلف خسارت می‌بینند.

,

نبود صنایع تبدیلی و نداشتن پوشش بیمه ای مناسب دو پاشنه آشیل مهم در باغات گیلاس در خمین است. باغات خمین اگرچه هم اکنون اشتغالزایی و درآمد زایی خوبی دارند امیدواریم مسئولان با پیگیری مسئله بیمه باغداران خمین بتوانند در صورت بروز حوادث غیر قابل پیش بینی، این باغات را از سرنوشت باغات انار ساوه دور کنند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه