اخبار داغ

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان:

زمین خوار زنجانی در مرخصی ماه رمضان است/فراهم شدن زمینه آزادی ۲۳ زندانی زنجانی از طریق برنامه ماه عسل

زمین خوار زنجانی در مرخصی ماه رمضان است/فراهم شدن زمینه آزادی ۲۳ زندانی زنجانی از طریق برنامه ماه عسل
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت:زمین خوار زنجانی که به هفت سال حبس محکوم شده است در حال حاضر در مرخصی ماه رمضان به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; علاءالدین کریمی در نشست خبری با خبرنگاران استان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه اظهار داشت: در سال گذشته 5 هزار و 623 نفر به زندان های استان راه یافته اند که این میزان در سال 94 ، 6 هزار و 646 نفر بود که با کاهش هفت درصدی در این زمینه روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بیشترین زندانی ها استان را زندانیان مواد مخدر با 42 درصد، سرقت با 21 درصد و محکومان مالی با 14.43 صدم درصد عنوان کرد و افزود:اجرای هدفمند مجازات حبس از رسالت های این سازمان محسوب می شود که تلاش شده است شرایط اصلاح و تربیت در زندان‌ها با توجه به امکانات موجود فراهم شود.

,

این مسئول از حرفه آموزی یک هزار و یک نفر در رشته‌های مختلف با همکاری فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد در 24 رشته حرفه آموخته اند.

,

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه کمتر از سه درصد جمعیت کیفری استان مربوط به زنان است، افزود: آمار این زندانیان حدود 60 نفر است که بیشترین جرم آنها مواد مخدر است.

,

وی بیشترین مجرمان استان زنجان را دارای تحصیلات مقطع راهنمایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 157 نفر در مقاطع مختلف نهضت سوادآموزی، راهنمایی و متوسطه و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

,

این مسئول از فراهم شدن شرایط برای ادامه تحصیل زندانیان خبر داد و گفت: اصلاح و تربیت از اهداف اداره کل زندان‌ها که به همین منظور نماز جماعت، برنامه های قرآن و آموزش احکام به صورت جدی دنبال می شود.

,

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه از سال قبل تاکنون 255 نفر آزاد شده‌اند، افزود: این آمار مربوط به زندانیان جرائم غیرعمد مالی است.

,

کرمی با اشاره به بدهی 148 میلیارد و 169 میلیون و 450 هزار ریالی این افراد،تصریح کرد: 71 میلیارد و 555 میلیون و 822 هزار و 827 ریال نیز شاکیان گذشت کرده اند.

,

کریمی تصریح کرد: در سال جاری از محل جشن برگزار شده 551 میلیون تومان در کل استان کمک‌های خیران بوده است که زمینه آزادی 36 نفر را فراهم کرد.

,

وی با بیان اینکه 28 نفر مربوط به خود استان و هشت نفر نیز مربوط به برنامه ماه عسل است، گفت: تا فردا نیز با اختصاص 200 میلیون تومان 15 نفر از طریق جمع آوری کمک از برنامه ماه عسل آزاد می شوند.

,

این مسئول بیان داشت: آمار زندانیان آزاد شده تا پایان ماه رمضان به 50 نفر از طریق کمک های خیرین می رسد. وی با اشاره به اینکه در مجموع تا پایان ماه رمضان 23 زندانی از طریق ماه عسل ازاد می‌شوند،بیان داشت:پرونده 45 نفر از افرادی که دارای بدهی کمتر از 20 میلیون تومان است به ستاد دیه ارسال شده است.

,

 مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان همچنین آماری از زندانیان عفو شده از سوی مقام معظم رهبری را در سال گذشته 660 نفر اعلام کرد و گفت:همچنین در سال گذشته 305 نفر نیز به صورت آزادی مشروط آزاد شدند.

,

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان همچنین به آمار زندانیان در کانون اصلاح و تربیت نیز اشاره کرد و افزود: این آمار 15 نفر است که جرم بیشتر آنها سرقت است.

,

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص جرم یکی از زمین خواران زنجانی،گفت: وی در حال حاضر در مرخصی ماه رمضان بر اساس قانون به سر می برد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه