اخبار داغ

دادستان زیرکوه مطرح کرد؛

رسیدگی به ۴۲۰۰ پرونده در دادگستری زیرکوه در سال ۹۵/ رانندگی بدون گواهینامه بیشترین جرم اتفاق افتاده در زیرکوه

رسیدگی به ۴۲۰۰  پرونده در دادگستری زیرکوه در سال ۹۵/ رانندگی بدون گواهینامه بیشترین جرم اتفاق افتاده در زیرکوه
حجت الاسلام جلالی با اشاره به آمار بالای پرونده ها در دادگستری زیرکوه،گفت:از فروردین تا اسفند ماه ۹۵ تعداد ۴ هزار ۲۱۷ پرونده در دادگستری زیرکوه و شورای حل اختلاف رسیدگی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جلالی در گفت و گو با پایگاه خبری زیرکوه نیوز، با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه،اظهارداشت:ما قبول داریم که نواقصی در دادگستری زیرکوه وجود دارد اما در کنار آن ما سعی کردیم پرونده ها در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیرکوه نیوز,

دادستان زیرکوه با بیان اینکه هدف ما جلب رضایت مراجعه کنندگان بوده است،خاطرنشان کرد:در دادگستری همیشه یک طرف حاکم و یک طرف محکوم است و بعضی ها حتما دلخور خواهند شد اما عدالت وظیفه اصلی ماست و از خدا هم خواسته ایم در این راه ما را کمک کند.

,

حجت الاسلام جلالی با اشاره به آمار بالای پرونده ها در دادگستری زیرکوه،گفت:از فروردین تا اسفند ماه 95 تعداد 4 هزار 217 پرونده در دادگستری زیرکوه و شورای حل اختلاف رسیدگی شده است که به طور میانگین روزی 15 پرونده رسیدگی شده است.

,

وی با بیان اینکه در جرم های کیفری بیشترین پرونده ها مربوط به رانندگی بدون گواهینامه است، تصریح کرد: هدف ما این است که مردم به سمت قانونمداری حرکت کنند و با گرفتن گواهینامه و بیمه کردن وسایل نقلیه از بروز این مشکلات و حجم بالای پرونده ها جلوگیری کنند.

,

دادستان زیرکوه با اشاره به اینکه حدود 95 درصد کار صدور گواهینامه در شهرستان انجام می شود ،تاکیدکرد:قصد ما آزار و اذیت شهروندان نیست و اگر گاها جریمه هایی در این خصوص صادر می شود،هدف ما کمک به خود مردم است تا از مشکلات بزرگتر بعدی جلوگیری شود.

,

جلالی دومین جرم شهرستان را توهین عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی مواقع برای خیلی مسائل جزئی با زبانی که باید ذکر گفته شود،توهین می شود.

,

دادستان زیرکوه ادامه داد: ایراد و ضرب جرح عمدی سومین جرم اتفاق افتاده در شهرستان زیرکوه است و متاسفانه در این بحث در سال جاری افزایش بی سابقه ای را در سطح استان داشته ایم.

,

وی تاکید کرد:ما مخالف زندان رفتن مردم هستیم ،اما از طرفی وظیفه اخلاقی و عدالتی داریم چون مردم در جامعه باید احساس امنیت،آرامش و آسایش داشته باشند و گاها با یک دعوا چندین نفر به هم می ریزند.

,

دادستان زیرکوه عنوان کرد:هدف ما برخورد اولیه نیست بلکه هدف ما این است که مردم در کنار همدیگر در آرامش و آسایش و صلح و سازش زندگی کنند اما برخی مواقع چند نفر آرامش و نظم یک شهر را به هم می ریزند و باید با آنها برخورد شود.

,

جلالی با بیان اینکه چهارمین حجم پرونده در شهرستان زیرکوه  مربوط به مواد مخدر است ،اذعان داشت: ما وظیفه شرعی و قانونی داریم با آنهایی که جوانهای مردم را در این دام گرفتار می کنند برخورد کنیم زیرا بسیاری از ریشه های طلاق،دعوا و از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها در مواد مخدر است بنابراین ما در این راه ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

,

وی بیان داشت: هر خانواده ای که برای ترک اعتیاد مراجعه کند ما آمادگی داریم آنها را به نهادهای حمایتی و کمپ های ترک اعتیاد معرفی کنیم و نهادهای حمایتی هم کمترین هزینه را از آنها دریافت خواهند کرد.

,

دادستان زیرکوه ادامه داد:امروز یکی از حربه های دشمن معتاد کردن جوانان است چون وقتی جوان معتاد شداز مسجد،خانواده ،دوستان و جامعه فاصله می گیرد و در دامن باندهای مواد مخدر قرار می گیرد.

,

وی با بیان اینکه در بحث مواد مخدر عزم جدی داشته و داریم،تاکید کرد:با افرادی که اقدام به خرده فروشی می کنند وافرادی که توزیع کننده مواد مخدر هستند به شدت برخورد خواهیم کرد و از شهروندان هم می خواهیم موارد مشکوک را گزارش کنند تا برخورد شود.

,

دادستان زیرکوه با اشاره به اینکه در پرونده های حقوقی اولین پرونده مطالبه وجه است ،گفت: بارها تاکید کرده ایم مردم طرف معامله را بشناسند ودر معامله های خود دقت کنند و گول چک های کلاهبرداران را نخورند.

,

جلالی ادامه داد: دومین حجم پرونده های حقوق پرونده های ملکی و سومین پروند مربوط به دعاوی خانوادگی است.

,

وی با اشاره به اینکه طلاق در شهرستان رو به افزایش است،گفت: مردم در وصلت های خانوادگی دقت کنند و در بحث ازدواج تحقیق کنند.

,

دادستان زیرکوه با اشاره به بحث سامانه ابلاغ الکترونیکی پرونده ها گفت: ابلاغ الکترونیکی در جهت رفاه مردم است و هدف خدمات الکترونیکی این است که مردم پله بله در جریان پرونده خود قرار گیرند.

,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه