اخبار داغ

کوچکترین حافظ کل قرآن کریم در ماهنشان:

زهرا ۱۰ ساله حافظ کل قرآن کریم در ماهنشان/ در ماهنشان به حفاظ بها نمی دهند+تصاویر

زهرا ۱۰ ساله حافظ کل قرآن کریم در ماهنشان/ در ماهنشان به حفاظ بها نمی دهند+تصاویر
زهرا دویران ۱۰ ساله یکی از حافظ کل قرآن در ماهنشان است که از سه سالگی مباحث قرآنی را آغاز و در ۹ سالگی همزمان با رسیدن به سن بلوغ حفظ کل قرآن را به اتمام رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حافظ ۱۰ ساله کل قرآن کریم در ماهنشان در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان گفت: از سه سالگی برنامه های قرآنی را آغاز کردم و در استان قم که آن موقع در این شهر مقدس زندگی می کردیم به کلاس قرآنی حفظ سوره های کوچک در مجتمع نور می رفتم و در کنار حفظ واژه های عربی را هم یاد می گرفتیم و در چهار سالگی به کلاس های آموزشی اشاره ای قرآن می رفتیم و در سن پنج الی شش سالگی روخوانی و روان خوانی قرآن را آموزش دیدم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان ,

دویران اظهارداشت: حفظ کل قرآن را در سن هفت سالگی با توجه به اینکه به کلاس اول ابتدایی هم می رفتم و در کنار دروس مدرسه به جامه القرآن رفته برنامه حفظ را شروع کردم و چون در خانواده قرآنی بزرگ شده و تربیت یافتم حفظ قرآن برایم آسان بود چرا که علاقه شدید به کارها و مباحث قرآنی پیدا کرده بودم.

,

, ,

وی افزود: پدرم که قاضی و روحانی هستند حافظ کل قرآن و مادرم حافظ ۱۰ جزء از قرآن کریم هستند که خانواده بعد از مشاهده کردن علاقه بنده به قرآن و سنجش هوشیاری من در رابطه به حفظ مرا در این امر معنوی یاری و مشوق اصلی و همیارمن بودند.

,

حافظ ۱۰ ساله قرآن کریم در ماهنشان با بیان اینکه انس با قرآن لذت ها و شیرینی ها خاص خود را دارد، گفت: قرآن کریم در زندگی و مقاطع تحصیلی بنده بسیار تاثیر داشته و برکت های زیادی را شامل حال بنده و خانواده ام کرده است.

,

 

,

دویران اظهارداشت: همانطور که گفتم بنده در سن هفت سالگی که مدرسه برای کلاس اول ابتدایی رفتم حفظ قرآن را هم شروع کرده و در عرض سه سال  تمام کردم که معنویات قرآن و برکات قرآن باعث شد بنده در طی این چند سال تحصیلاتم را در مقاطع مختلف با رتبه های برتر و عالی کسب کنم.

,

وی از روش حفظ قرآن عنوان کرد و افزود: در روزهای اول حفظ چون همزمان مدرسه میرفتم روزانه سه خط از صفحات قرآن کریم را حفظ می کردم و بعد به خانواده ام تحویل می دادم که کمی برایم سخت بود اما بعد از گذشت مدتی سه خط را به پنج خط رساندم باز بعد از مدتی این پنج خط تبدیل شد به نصف صفحه و بعد از آن روزانه یک صفحه را کامل حفظ می کردم.

,

حافظ ۱۰ ساله قرآن کریم در ماهنشان با اشاره به سفارش ها و کارهای پدر و مادر خود برای کمک به حفظش ، گفت: پدر و مادر من چون خودشان قرآنی هستند و آن استعداد های حفظ را در من مشاهده کرده بودند همیشه مرا در امر حفظ تشویق و توصیه می کردند که حواسم را در حین خواندن و حفظ کردم جمع کنم .

,

دویران با بیان اینکه علاقه و همراهی خانواده یکی از شرط های اساسی در حفظ قرآن کریم برای یک شخص است، ب اظهارداشت: من علاقه شدیدی به قرآن کریم داشتم و دوست دارم برنامه های قرآن در روال زندگیم جاری و ساری باشد مسلما هر برنامه ای اگر بدون داشتن علاقه و انگیزه باشد به نتیجه ای نخواهد رسید.

,

, ,

وی با سفارش به جوانان و نوجوانان، افزود: شرط حفظ کردن قرآن کریم اول علاقه هست بعد روان خوانی و روخوانی قرآن کریم هست که باید آموزش های لازم را در این زمینه ببینند و بتوانند به صورت روان قران را بخوانند، بعد استفاده از فرصت ها و زمان هایی است که نوجوانان می توانند از آن بهترین استفاده را داشته باشند، و کلاس های کمکی که در جامه القرآن برگزار می شود می تواند در امر یادگیری و آموزش های مختلف قرآن و حفظ تاثیر داشته باشد.

,

حافظ ۱۰ ساله قران کریم در ماهنشان گفت: نوجوانان و جوانان و یا حتی کودکان که می توانند روخوانی و روان خوانی قرآن را انجام دهند این را بدانند حفظ کل قرآن زمان بیشتری در این سنین نمی برد من در کنار اینکه حفظ را شروع کردم به بازیهای کودکانه و تفریح خود نیز می پرداختم در طول روز برنامه حفظ بنده فقط یک ساعت بود نه بیشتر که بخواهد کل زمان روز و شب رااز من بگیرد.

,

دویران خاطرنشان کرد: وقتی که در استان قم بودم در مسابقات و برنامه های مختلفی شرکت کرده و رتبه های خوبی هم کسب کردم اما چند سالی است که در ماهنشان زندگی می کنیم خبری از مسابقات قرآنی در مدارس برایم نبوده و چندان بها به حافظ کل قران داده نمی شود.

,

وی بااشاره به آیات خاص قرآن که دوست دارد اشاره کرد و افزود: در بین آیات قرآن کریم من آیه الکرسی و آیاتی که با ربنا شروع می شود و دعایی هستند  را دوست دارم .

,

آرزوی حافظ ۱۰ ساله قرآن کریم در ماهنشان حفظ نهج البلاغه و پرداختن به تفسیر قرآن کریم است که پدر وی هم آرزوی اینکه زهرا خانم به مباحث تفسیر قرآن بپردازه و موفق باشه است.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه