اخبار داغ

حکایت کشاورزان دلگانی و بیمه محصولات کشاورزی/ سردرگمی و بلاتکلیفی در صف های طولانی + تصاویر

حکایت  کشاورزان دلگانی و بیمه محصولات کشاورزی/ سردرگمی و بلاتکلیفی در صف های طولانی + تصاویر
سردرگمی و بلاتکلیفی کشاورزان دلگانی در صف های طولانی حکایت این روزهای کشاورزان این شهرستان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، بیمه یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند، چرا که حوزه کشاورزی بخشی بسیار پرریسک است و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی زیادی قرار دارد به‌گونه‌ای که هر آن ممکن است آسیب‌های چشمگیری به تولیدات بخش وارد شود؛ بنابراین باید ابزاری وجود داشته باشد که به کشاورزان اطمینان دهد، سختی کشت و تولید را به جان بخرند و اگر حادثه‌ای پیش بینی نشده و ناگوار رخ داد تولیدکننده زیان نکند و دلسرد نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

بیش از یک ماه است که کشاورزان شهرستان دلگان برای بیمه کردن نخیلات خود به دفتر بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان مراجعه می کنند این در حالی است که همه ساله پرداخت خسارت بیمه کشاورزان از طرف دولت با تاخیر انجام می شود.

,

, ,

محمد. ب یکی از کشاورزان دلگانی در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس، از یکماه قبل به صندوق بیمه کشاورزی برای بیمه کردن نخیلات خود مراجعه می کنیم، اظهار کرد: اما درب های آن به روی کشاورزان بسته و هیچکش پاسخگو نیست.

, دلگان پرس,

وی با اشاره به اینکه برای هر بار مراجعه چندین ساعت جلوی صندوق در انتظار می نشینیم، اضافه کرد: اما تاکنون مسئول یا شخصی که امورات بیمه کشاورزی را انجام بدهد، را اینجا ندیده ایم.

,

این کشاورز دلگانی با اشاره به اینکه تاکنون چندین به جهاد کشاورزی و فرمانداری دلگان مراجعه کرده ایم، بیان کرد: اما تاکنون اقدامی برای رفع این معضل کشاورزان انجام نشده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه همه ساله پرداخت خسارت بیمه کشاورزان از طرف دولت با تاخیر انجام می شود، عنوان کرد: ما کشاورزان امیدواریم مسئولان جهاد کشاورزی با ارائه راهکار مناسبی در راستای حمایت از کشاورزان قدمی بردارند.

,

محمد خاطرنشان کرد: با وجود آنکه بیمه باید به‌عنوان ابزاری اطمینان بخش پشتیبان کشاورزی باشد اما کشاورزان دلگانی تمایلی به بیمه کردن محصولات خود ندارند که دلیل آن بدعهدی مسئولان است.

,

علی ای حال بسیاری از این کشاورزان به امید اینکه در صورتی که محصولاتشان دچار خسارت شد آنها را بیمه می کنند، اما این عدم پاسخگویی برای آنها تبدیل به معضلی شده است.

,

مجید بامری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه