اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان درگز تاکید کرد؛

پرخوری بعد از ماه مبارک رمضان ممنوع

پرخوری بعد از ماه مبارک رمضان ممنوع
رئیس شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: با آغاز ایام بعد از ماه مبارک رمضان و موج سفرهای تابستانی، کم خوردن، استفاده از مواد غذایی سالم و نوشیدن مایعات تأکید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل پاریاب، در خصوص تغییر رژیم غذایی بعد از ماه مبارک رمضان به خبرنگار درگزخبر گفت: در طول ماه مبارک رمضان، دستگاه گوارش بدن در وضعیت، استراحت، سم‌زدایی و بازیابی قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر ,

وی ادامه داد: بدن انسان به این استراحت در دستگاه گوارش که در هرسال به مدت یک ماه انجام می‌شود نیاز دارد.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان درگز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بدن در طول این‌یک ماه در یک رژیم خاص قرارگرفته است؛ بنابراین لازم است برای بازگشت از این رژیم به حالت قبل، به آن فرصت داده شود.

,

وی افزود: بنابراین با تمام شدن ماه رمضان، افراد باید از پرخوری و خوردن غذاهای پرچرب و پرکالری به میزان زیاد پرهیز کنند و دستگاه گوارش خود را تحت فشار قرار ندهند.

,

این پزشک با بیان اینکه باید بعد از ماه رمضان از الگوی سالم و مناسب برای تغذیه پیروی کرد اذعان داشت: این تصور غلطی است که می‌توان بعد از ماه رمضان بلافاصله به رژیم سابق بازگشت و در خوردن غذاها پرخوری کرد.

,

پاریاب ادامه داد: به‌طور طبیعی افراد در ماه رمضان رژیم غذایی، مصرف نوشابه و سیگار را کنترل و محدود می‌کنند که این عادات خوب باید ادامه داشته باشد.

,

وی افزود: حتی غذاهای فست فودی و رستورانی به دلیل کالری، نمک و چربی بالا عموما برای بدن مناسب نیستند و باید بعد از ماه مبارک رمضان مصرف آن محدود بماند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان درگز به پنج گروه مواد غذایی اشاره کرد و اذعان داشت: غلات، سبزی‌ها، حبوبات، گوشت و لبنیات، هر یک باید به میزان متعادل در رژیم غذایی افراد گنجانده شوند.

,

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، نباید میزان آب بدن کاهش یابد و افراد باید با نوشیدن آب، شربت کم شکر و میوه‌های آبدار مانع از کم آب شدن بدن خود شوند.

,

وی در پایان تأکید کرد: با آغاز موج سفرهای تابستانی و ایام بعد از رمضان، کم خوردن، استفاده از مواد غذایی سالم و نوشیدن مایعات تأکید می‌شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه