اخبار داغ

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری دماوند مطرح کرد:

شناسایی و جمع‌آوری تعدادی کارگاه‌ تولید مواد مخدر در شهرستان دماوند/ کاهش سن آغاز اعتیاد به ۱۴ سالگی در جامعه

شناسایی و جمع‌آوری تعدادی کارگاه‌ تولید مواد مخدر در شهرستان دماوند/ کاهش سن آغاز اعتیاد به ۱۴ سالگی در جامعه
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند از شناسایی و جمع‌آوری تعدادی کارگاه‌ تولید مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به موضوع کاهش سن آغاز اعتیاد به ۱۴ سالگی در جامعه، خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه‌ریزی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ جهانشاهی در گفت‌وگو با  پایگاه خبری تارود به مناسبت سالروز فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مواد مخدر معضلی است که  جامعه بشری را درگیر کرده و این آسیب اجتماعی، تنها مختص ایران نیست؛ بلکه به معضلی جهانی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تارود,

وی افزود: اعتیاد، پدیده‌ای خانمان‌سوز و موضوعی فراگیر است و متأسفانه امروزه علاوه بر اینکه به حالتی تجاری تبدیل شده است، امری سیاسی نیز محسوب می‌شود.

,

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: آمریکا با هدف مقابله با کشور ایران، همه ساله مبلغی را به این منظور در نظر گرفته است تا بتواند استحاله‌ای در جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد؛ به این ترتیب همه ما موظفیم تا مبارزه با مواد مخدر را به صورت فراگیر انجام دهیم.

,

جهانشاهی خاطرنشان کرد: علی‌رغم برخورد انتظامی، سیاسی و اجتماعی در این حوزه، بحث فرهنگی نیز از دیگر موضوعات مهم است؛ چرا که مقابله با این معضل، از طریق فرهنگ‌سازی به ویژه در میان خانواده‌ها بسیار مؤثر است و دستگاه‌های اجرایی در مرحله بعد قرار دارد.

,

*آموزش به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر است

,

وی از آموزش به عنوان یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر نام برد و تأکید کرد: نوعی از مواد مخدر، محرک می‌باشند و باعث ایجاد نشاط کاذب می‌شوند، برخی نیز قدرت فرد را کاهش می‌دهد؛ لذا خانواده‌ها باید شناخت کافی نسبت به این موضوع داشته و با آن مبارزه کنند.

,

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، متأسفانه تعداد یک میلیون و ۳۵۰ معتاد به انواع مواد مخدر در سطح کشور وجود دارند که با در نظر گرفتن خانوار، حدود ۶ میلیون نفر با این معضل روبه‌رو هستند.

,

جهانشاهی در ادامه گفت: همچنین تغییر مواد مخدر مصرفی از سنتی به صنعتی معضلی دیگر است، به گونه‌ای که در سال ۸۶، ۹۷ درصد از مواد شیشه به کشور وارد می‌شد؛ اما متأسفانه امروز شاهد تولید این مواد در داخل کشور هستیم و حتی کارگاه‌هایی نیز در شهرستان دماوند دراین خصوص شناسایی و جمع‌آوری گردید.

,

 وی خاطرنشان کرد: مصرف مواد مخدر در ایران، حدود ۵۰۰ تن در سال می‌باشد که مصرف روزانه آن به یک و نیم تن در روز می‌رسد و روزانه هفت نفر نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

,

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تغییر رویکرد جنسیتی در خصوص مصرف مواد مخدر خبر داد و تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر، رویکرد مصرف مواد مخدر از آقایان به خانم‌ها نیز سرایت کرده است و این در حالیست که سن اعتیاد در سال‌های ۹۰ و ۹۱، از ۲۴ سال به ۲۱ سال رسیده بود؛ اما امروزه سن آغاز اعتیاد به ۱۴ سالگی کاهش یافته است.

,

جهانشاهی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، لازم است که خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه‌ریزی نمایند تا شاهد برنامه‌ریزی دیگران برای فرزندان آن‌ها نباشند؛ همچنین لازم است در زمان امتحانات بر آن‌ها نظارت داشته باشند.

,

وی با اشاره به تعداد سه هزار و ۳۳۰ شهید و ۱۰ هزار جانباز از سال ۵۷ تاکنون تصریح کرد: شایسته است که در این خصوص نظارت و جلوگیری از مصرف مواد مخدر اقدامات جدی صورت گیرد؛ چرا که ۵۰ درصد از موارد طلاق در خانواده‌ها و سرقت‌ها نیز به این امر باز می‌گردد.

,

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال با هدف مبارزه با مواد مخدر در کشور هزینه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه