اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی مطرح کرد

موضوع بیش از ۵۰ درصد پرونده های پزشکی قانونی استان/اجرای طرح دادپزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی

موضوع بیش از ۵۰ درصد پرونده های پزشکی قانونی استان/اجرای طرح دادپزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی
رضایی، از اجرای طرح دادپزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی خبرداد و گفت: در این طرح جواز دفن متوفیانی که به صورت طبیعی جان خود را از دست داده اند در کوتاهترین زمان صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ علی رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک به مشکلات پیش روی پزشکی قانونی استان اشاره کرد و گفت: پزشکی قانونی استان مرکزی در بخش های مختلف با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند، امیدواریم با حمایت مسئولین از این دستگاه شاهد کاهش مشکلات و رضایتمندی بیشتر مردم باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

رضایی کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات این سازمان دانست و گفت: به دلیل حجم مراجعاتی که به این سازمان وجود دارد فضای مناسب و کافی برای انتظار ارباب رجوع وجود ندارد و اغلب مراجعه کنندگان در خارج از سازمان بر روی چمن ها برای انجام کارشان به انتظار می نشینند.

,

وی ادامه داد: همچنین در تمامی شهرستان ها هم با مشکل فضا روبه رو هستیم و در هیچ شهرستانی ساختمانی ملکی نداریم و اغلب در یک اتاق که متعلق به دستگاه های دیگر است فعالیت های پزشکی قانونی انجام می شود.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی کمبود اعتبارات را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: به دلیل اعتبارات کمی که همه ساله به این سازمان پرداخت می شود خیلی موفق به اجرای کارها نبوده ایم.

,

رضایی بیان کرد: علیرغم اینکه کارکنان این مجموعه یکی از سخت ترین شغل ها را دارند متاسفانه سختی کار به کارکنان تعلق نمی گیرد.

,

وی از کمبود پزشک به عنوان یکی دیگر از مشکلات نام برد و افزود: به دلیل شرایط خاصی که این حرفه دارد و میزان حقوقی که برای آن پرداخت می شود پزشکان خیلی راغب به کار کردن در این مجموعه نیستند.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه مسئولین قول هایی در جهت رفع مشکلات این سازمان داده اند ،به بخشی از عملکرد سازمان در سال ۹۵ این سازمان اشاره کرد.

,

رضایی افزود: سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۶۰ پرونده معاینات به پزشکی قانونی استان ارجاع شد که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

,

حوادث رانندگی؛موضوع بیش از ۵۰ درصد پرونده های پزشکی قانونی استان

,

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از پرونده های پزشکی قانونی مربوط به حوادث رانندگی بوده است بیان کرد: با رعایت قوانین و مقرارات می توان بسیاری از مشکلات این بخش را کاهش داد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۵۱۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان مرکزی کشته شده اند افزود: از این تعداد ۴۸۹ پرونده در پزشکی قانونی استان و مابقی در سایر استان ها رسیدگی شده اند.

,

وی اضافه کرد: همچنین ۱۴ درصد از فوتی های ارجاع شده به پزشکی قانونی را مرگ های طبیعی، ۳.۴ درصد را مرگ های ناشی از مواد مخدر و ۲.۹ درصد را حوادث ناشی از کار تشکیل داده بودند.

,

رضایی با اشاره به اینکه فوتی های ناشی از حادثه کار در استان ۴۴ درصد کاهش داشته است بیان کرد: سال گذشته ۱۹ نفر در استان حین کار جان خود را از دست داده اند و هچنین ۶۵۸ مورد از حوادث کار به صورت سرپایی معاینه شده اند.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: همچنین سال گذشته هشت هزار و ۱۱۴ نفر در حوادث مختلف نقض عضو شده اند.

,

صدور ۱۰۳ مورد مجوز سقط جنین در استان

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مجوز ۱۰۳ عمل سقط جنین قانونی برای مادرانی که دچار بیماری بودند صادر شده است افزود: این مجوزها با دستور سه کارگروه تخصصی این حوزه صادر شد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با تاکید بر اینکه مجوز سقط جنین به مادری تعلق می گیرد که مشکلاتی برای مادر و جنین وجود داشته باشد گفت: مجوز سقط جنین پس از انجام مراحل قانونی و کارشناسی صادر می شود.

,

رضایی با بیان اینکه مجوز سقط جنین زمانی صادر می شود که روح در بدن جنین نباشد افزود: مادران و نوزادانی که دارای مشکل هستند از ۱۶ تا ۱۷ هفتگی برای سقط جنین می توانند مراجعه کنند.

,

وی، با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ نفر بر اثر غرق شدگی در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند افزود: نیاز است برای جلوگیری از این حوادث خانواده ها برای شنا محیط های امن و ایمن را انتخاب کنند و از شنا در سدها و آبگیرها خودداری کنند.

,

اجرای طرح دادپزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی

,

رضایی، از اجرای طرح دادپزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی خبرداد و گفت: در این طرح جواز دفن متوفیانی که به صورت طبیعی جان خود را از دست داده اند در کوتاهترین زمان و انجام مراحل اداری انجام می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در این طرح جواز دفن متوفیان با قیمت مصوب وزارت علوم پزشکی و سازمان پزشکی قانونی که ۱۲۶ هزار تومان است صادر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه