اخبار داغ

مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی:

آزادی ۲۴ زندانی جرائم غیر عمد امسال در استان/ ۷۵ درصد زندانیان استان در حوزه مواد مخدر هستند

آزادی ۲۴ زندانی جرائم غیر عمد امسال در استان/ ۷۵ درصد زندانیان استان در حوزه مواد مخدر هستند
مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی گفت: افتخار ستاد دیه در سال ۹۵ این بود که ۱۱۵ نفر از جرائم غیر عمد آزاد شده اند و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون نیز ۲۴ نفر آزاد شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی هاشمی، مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: اداره زندان های استان در سطح استان یک بازداشتگاه عمومی، پنج مرکز زندان و یک کانون اصلاح تربیت برای افراد زیر 18 سال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان زندان ها نگهداری زندانی و اجرای حکم حبس است.

,

 

,

مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی با بیان این‌که 10 اولویت برای سازمان زندان ها تعریف شده است، گفت: کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان، توسعه و بهسازی، انتقال زندان ها به خارج از شهرها، توسعه توانمندی زندانیان، ارتقاء بهره بری از منابع انسانی، ارتقاء سلامت زندانیان، ارتقاء خدمات حمایتی از خانواده زندانیان و ساماندهی بازداشتگاه ها امنیتی از جمله اولویت های سازمان زندان ها است.

,

 

,

هاشمی با اشاره به این‌که 93 درصد زندانیان استان مرد هستند، گفت: از این جمعیت هشت درصد در سن بین 18 تا 25 سال، 54 درصد در سن 26 تا 39 سال، 35 درصد در سن بین 40 تا 60 سال و دو درصد بالای 60 سال سن دارند.

,

 

,

وی تصریح کرد: 75 درصد از زندانی های ما در خصوص مواد مخدر هستند.

,

 

,

مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به سطح سواد زندانیان گفت: سه درصد از زندانیان ما بی سواد، 23 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، 46 درصد تحصیلات دوره راهنمایی، 7 درصد دارای تحصیلات دبیرستان و 16 درصد تحصیلات دیپلم و بالای دیپلم دارند.

,

 

,

هاشمی خاطرنشان کرد: 70 درصد از زندانیان فاقد شغل هستند و تنها 30 درصد دارای شغل هستند که باید در این زمینه و اشتغال زندانی ها توجه ویژه ای صورت پذیرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان زندان ها اصلح و تربیت زندانی است، گفت: در این زمینه توجه ویژه ای شده است و در زمینه کوریدور اصلاح و تربیت در پنج زمینه ما توجه می‌کنیم که عبارت است: سلامت جسم زندانی، سلامت روانی زندانی، امورات و فعالیت های فرهنگی و تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی و مراقبت پس از آزادی است.

,

 

,

مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی در خصوص سلامت جسم زندانیان، بیان کرد: 30 هزار و 165 نفر در سال 95 ویزت پزشک عمومی، هزار و 757 نفر ویزیت متخصص، هزار و 39 نفر ویزیت روان پزشک و 94 ویزیت متخصص زنان صورت گرفته است.

,

 

,

هاشمی با بیان اینکه ادارات فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی استان در حوزه حرفه آموزی کمک کرده اند، افزود: در سال 95، 124 دوره فنی و حرفه ای و صنایع دستی برگزار شده است که تعداد دو هزار 934 نفر در این دوره ها ثبت نام کردند و از این تعداد دو هزار 563 نفر در آزمون شرکت کردند که دو هزار و 271 نفر در این آزمون ها قبول شده اند و این به این معنا است که 88 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون نمره قبولی کسب کرده اند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: میانگین اشتغال مولد ما که در بخش های مختلف مشغول به کار هستند 804 نفر زندانی است و میانگین اشتغال غیرمولد ما 712 نفر است.

,

 

,

مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات برجسته فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های استان، گفت: ما در پنج سال اخیر رتبه برتر را در زمینه نماز، برگزاری 12 جشنواره هنری در سطح زندان ها، تاسیس 12 کانون فرهنگی هنری مساجد در زندان ها، تاسیس مرکز یاددهی در در مرکز زندان بیرجند در سال 95 از جمله اقدامات فرهنگی سامان زندان های استان است.

,

 

,

هاشمی با اشاره به فعالیت سازمان زندان ها در زمینه ورزشی، افزود: ورزش صبحگاهی در زندان های ما اجباری است و در سال های گذشته افتتاح سالن های ورزشی نیز داشته ایم.

,

 

,

وی افزود: در  مقوله قرآنی با همکاری دستگاه قضا با زندان و آن توجه ویژه ای بود که برای حفظ هر سه صفحع قرآن مجید یک تا دو روز به زندانی مرخصی داده شود و نکته قابل توجه این است که این موضوع برای خانواده زندانی نیز وجود دارد و اگر خانواده نیز قرآن را حفظ کند می تواند برای زندانی خود مرخصی را بگیرد و  نتیجه این کار این بود که در زندان بیرجند تعداد حافظین ما از 50 نفر به 800 نفر برسد.

,

 

,

مدیرکل زندانیان خراسان جنوبی در خصوص مرکز مراقبت بعد از خروج زندانی از زندان، گفت: اگر به شغل زندانی توجه شود برگشت مجدد وجود نخواهد داشت و در این راستا در سال جاری 760 میلیون اختصاص داده شده است و 71 نفر معرفی شده اند که تا کنون 27 نفر وام دریافت کرده اند.

,

 

,

هاشمی گفت: افتخار ستاد دیه در سال 95 این بود که 115 نفر از جرائم غیر عمد آزاد شده اند و از ابتدای سال 96 تاکنون نیز 24 نفر آزاد شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه