اخبار داغ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد

امسال بیش از ۳۱۰۰ ازدواج و طلاق در استان ثبت شده است/راه اندازی سیستم شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها در استان

امسال بیش از ۳۱۰۰ ازدواج و طلاق در استان ثبت شده است/راه اندازی سیستم شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها در استان
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا ۲۵ خرداد ماه دو هزار و ۴۷۵ مورد ازدواج و ۶۹۱ مورد طلاق در استان مرکزی ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سید رضا صدری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد گفت: بیش از یکصد سال از تاسیس سازمان ثبت اسناد و املاک می گذرد و وظایف این سازمان بسیار گسترده و متنوع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

صدری با اشاره به اینکه ثبت اسناد و املاک هم‌اکنون به سمت سیستمی و مدرن شدن پیش می‌رود، اظهار کرد: هم‌اکنون استعلام‌های دفاتر اسناد رسمی و خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

,

وی از صدور سند ترک برگی مالکیت در استان خبر داد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۴۵ هزار و ۶۰۰ سند ترک برگی در استان صادر شده است.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی دارا بودن نقشه، غیر قابل جعل بودن و داشتن ضریب امنیت بالا را از مزایای سندهای ترک برگی عنوان کرد.

,

۹۵ درصد از اراضی دولتی استان سنددار شده اند

,

صدری با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۹۳۰ فقره سند مالکیت برای اراضی دولتی استان صادر شده است بیان کرد:  در سال ۹۵ حدود ۵۵ هزار هکتار از اراضی دولتی استان سند دار شده اند.

,

وی اظهار کرد: از مجموع دو میلیون از اراضی دولتی استان تا پایان سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی سند دار شده اند.

,

راه اندازی سیستم شمیم(شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها) در استان مرکزی

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی از راه اندازی سیستم شمیم(شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها) در استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح با نصب دو دستگاه در اراک و زرندیه اجرا شده است.

,

وی ادامه داد: در اجرای این طرح پس از استقرار ایستگاه های دایمی و انجام محاسبات اولیه و تقسیم بندی وظایف بین نقشه برداران واحد های ثبتی، آموزش آنها و تعریف دسترسی ها و نصب نرم افزار های لازم، نقشه برداران می توانند در سیستم شمیم اقدام به برداشت حدود املاک کند.

,

رشد ۴۴ درصدی وصول مطالبات اجرایی ثبت

,

صدری با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات اجرایی ثبت از بانک ها وصول شده است اضافه کرد: این میزان دریافتی نسبت به سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشته است.

,

ثبت ۹۹۰ شرکت در سال ۹۵ در استان مرکزی

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی از ثبت ۹۹۰ شرکت و موسسه در سال ۹۵ در استان مرکزی خبر داد و گفت: مدت زمان ثبت شرکت ها دو روز بوده است مگر در مواردی که به دلیل نقص مداراک این مدت بیشتر شده باشد.

,

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ تعداد ۸۲۴ شرکت در استان مرکزی به ثبت رسیده است ادامه داد: ثبت شرکت ها در استان مرکزی در سال ۹۵ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

,

صدری با بیان اینکه از سال ۹۴ تا کنون ثبت ازدواج و طلاق در استان مرکزی الکترونیکی شده است بیان کرد: از سال گذشته ثبت ازداواج و طلاق به حسگر اثر انگشت مجهز شده است تا شاهد ثبت دقیق این آمار باشیم.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی افزود: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۱ مورد ازدواج در استان مرکزی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

,

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۵ سه هزار و ۲۸۰ مورد طلاق ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

,

صدری اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا ۲۵ خرداد ماه دو هزار و ۴۷۵ مورد ازداواج و ۶۹۱ مورد طلاق در استان مرکزی ثبت شده است.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی تصریح کرد: در سطح استان بالغ بر ۵۰۰ هزار پرونده ثبتی داریم که از این تعداد ۱۲۰ هزار پرونده مربوط به شهرستان اراک است که آرشیو الکترونیکی برای پرونده‌های ثبتی ایجاد شده و ۷۰ درصد از پرونده ها آرشیو شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه