اخبار داغ

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه :

افزایش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در روز عید سعید فطر/ سرویس دهی رایگان در این روز

افزایش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در روز عید سعید فطر/ سرویس دهی رایگان در این روز
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه گفت: در روز عید فطر حدود 110 تا 120 اتوبوس را پیش بینی کردیم که سرویس دهی به نمازگزاران را انجام خواهند داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله غلام پور مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد : در روز عید فطر حدود 110 تا 120 اتوبوس را پیش بینی کردیم که سرویس دهی به نمازگزاران را انجام خواهند داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

 

,

وی اذعان کرد: اتوبوس‌ها در تمام خطوط شهری از ساعت 6 صبح فعال خواهند بود و شروع کار همه ی اتوبوس ها از انتهای خطوط خواهد بود، اولین اتوبوس از انتهای خطوط شروع به کار خواهد کرد و مقصد همه ی اتوبوس ها به محل برگزاری نماز عید فطر مصلی خواهد بود و تا پایان نماز مردم را به مقصد خواهند رساند.

,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه بیان کرد: اتوبوس‌ها هزینه‌ای برای روز عید فطر از شهروندان دریافت نخواهد کرد بلکه هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی رایگان خواهد بود.

,

 

,

 غلام پور ادامه داد: در واقع اتوبوس های بخش خصوصی معمولا طبق روال همه ساله در روز عید فطر سرویس دهی برای نمازگزاران را رایگان انجام می دهند و صرفا همان روز فقط برای آن ها رایگان خواهد بود.

,

 

,

وی تصریح کرد : تعداد اتوبوس هایی که به صورت کشیک فعال هستند؛ بعد از نماز طبق روال در خطوط تقسیم خواهند شد و صورت عادی کار خود را انجام خواهند داد.

,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه، تفاوت تعداد اتوبوس ها در این روز با روزهای عادی را این چنین گفت: در روزهای عادی 100 دستگاه اتوبوس فعال اند اما در روز عید تعداد 10 تا 20 دستگاه به این تعداد اضافه خواهد شد.

,

 

,

غلام پوراضافه کرد: در جلسه ستاد نماز عید سعید فطر نیز اعلام کردیم که ما به لحاظ کمی هر چه مردم استقبال کنند اتوبوس در اختیارشان خواهیم گذاشت.

,

 

,

وی اذعان کرد: به تمام اتوبوس داران توصیه کردیم که در روز عید فطر فقط به ایستگاه اکتفا نکنند، شهروندان را در طول مسیر و خارج از ایستگاه نیز سوار کنند و برای راحتی کار شهروندان لزوما نباید آن ها فقط به ایستگاه مراجعه کنند.

,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه بیان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا دارم که در روز عید فطر در صورت امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند که ما هر ساله شاهد ترافیک سنگینی در اطراف محل برگزاری نماز مواجه نشویم.

,

 

,

غلام پور ادامه داد: تقاضا دارم از کلیه ی شهروندان تا به ناوگان اتوبوسرانی اعتماد کنند، هزینه ای دارد صرف می شود تا مردم از آن استفاده و به راحتی بتوانند رفت و آمد کنند؛ ما نیز تمام امکانات و ظرفیت خودمان را بسیج خواهیم کرد که در نهایت کسی در محل جا نماند.

,

 

,

وی افزود: باوجود برنامه ریزی ها و قرار دادن این همه دستگاه در سطح شهر متاسفانه عمده ی اتوبوس ها در این روزها با ظرفیت خالی به نمازعید فطر می آیند و باز مورد استقبال واقع نمی شود.

,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه، هدف از زیاد گذاشتن دستگاه اتوبوس در سطح شهر را تسهیل و تکمیل قرار دادن کار دانست و گفت: مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی اعتماد و از این وسایل در روز عید استفاده کنند که امیدواریم جریان نمایشگاه ترافیکی را اطراف مصلی نداشته باشیم.

,

 

,

غلام پوربا اشاره به این که از اول امسال اتوبوسی به خطوط اضافه نکردیم و افزایش اتوبوس به خطوط مان انجام ندادیم، افزود: این کار فعلا ضروریتی ندارد چرا که سرانه ی جابه جایی اتوبوس ها پایین است یعنی خطوط فعلی مان ظرفیت افزایش بیشتر اتوبوس را ندارد که هم مردم و همگی شاهدند عمده ی اتوبوس ها با ظرفیت خالی دارند تردد می کنند.

,

 

,

وی با تاکید بر این‌که بحث خرید اتوبوس ها را داریم جدا پیگیری می کنیم، گفت : باید قرارداد هایشان به امضا برسد تا بتوانیم 20 تا 30  دستگاه اتوبوس و مینی بوس را حداقل جایگزین اتوبوس های موجود بکنیم.

,

 

,

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه بیان کرد : هفته ی گذشته در شورا این خبر مطرح شد، مصوبه ای هم داشتند که پیگیر هستیم که انجام شود.

,

 

,

وی در نهایت با اشاره به این که کرایه اتوبوس های خصوصی نسبت به دولتی 50 تومان اختلاف دارد، افزود: کرایه ی اتوبوس های دولتی 300 تومان و اتوبوس های خصوصی 350  تومان می باشد که نسبت به سال گذشته حدود 6  درصد افزایش داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه