اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد:

افزایش 19 درصدی خودکشی در استان سمنان/ تصادفات ساختگی قابل تشخیص هستند

افزایش 19 درصدی خودکشی در استان سمنان/ تصادفات ساختگی قابل تشخیص هستند
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: آمار خودکشی در استان سمنان در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش 19 درصدی روبرو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به ماموریت های این اداره کل در نظام قضایی گفت: اظهار نظر در خصوص کارشناسی تصادفات، منازعات، فرزند خواندگی، سقط جنین، حوادث کار، معاینات تخصصی افراد و تشخیص هویت از مهمترین وظایف این مجموعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام کاهش تعداد مراجعات به این اداره کل در سال 95 اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 23 هزار نفر از مردم استان با مراجعه به پزشکی قانونی استان از خدماتی نظیر معاینات تخصصی ویژه خانم ها و آقایان و سایر موارد استفاده کرده اند.

,

نوروزی از کاهش اطاله دادرسی در پرونده های مرتبط با پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت: یکی از دلایل اطاله دادرسی در سالهای گذشته ارسال برخی پرونده ها به استان مازندران بود که خوشبختانه با کمک مسئولان توانستیم هماهنگی خوبی با اساتید دانشگاه های علوم پزشکی استان ایجاد کنیم و از نظرات آنها در جریان بررسی کارشناسی پرونده ها بهره مند شویم.

,

وی به پایین بودن تعداد نیروی انسانی در اداره کل پزشکی قانونی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 28 نفر در مجموعه پزشکی قانونی استان سمنان فعالیت می کنند در حالیکه مطابق چارت سازمانی 129 پست سازمانی برای این اداره کل پیش بینی شده است.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان در بخش دیگری از این نشست از امکان تشخیص خودزنی در تصادفات رانندگی ساختگی خبر داد و گفت: موضوع خودزنی پیشتر صرفا در منازعات شخصی رخ می داد اما هم اکنون این موضوع در تصادفات ساختگی نیز رخ می دهد.

,

نوروزی ادامه داد: در تصادفات ساختگی راننده و طرف مقابل با یکدیگر هماهنگ می کنند و پس از صحنه سازی و بوجود آوردن آثاری در بدن فرد، برای دریافت دیه اقدام می کنند که اینگونه موارد نیز با استفاده از تخصص پزشکان قابل تشخیص هستند که در این خصوص پرونده های متعددی نیز تشکیل شده است.

,

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار خودکشی در استان سمنان نیز گفت: متاسفانه آمار خودکشی در استان سمنان در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش 19 درصدی مواجه بوده است.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان همچنین از کاهش 7 درصدی نزاع و کاهش 13 درصدی حوادث کار در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار حوادث سال 95 در مجموع نسبت به سال 94 کاهش داشته است.

,

گفتنی است سید عباس دانایی فرماندار سمنان، خرداد سال گذشته با اعلام نگرانی در خصوص افزایش خودکشی های موفق در شهرستان سمنان گفته بود: در سال 1394 در این شهرستان 10 نفر جان خود را در اثر خودکشی از دست داده اند.(مشاهده خبر)

, گفتنی است سید عباس دانایی فرماندار سمنان، خرداد سال گذشته با اعلام نگرانی در خصوص افزایش خودکشی های موفق در شهرستان سمنان گفته بود: در سال 1394 در این شهرستان 10 نفر جان خود را در اثر خودکشی از دست داده اند.(مشاهده خبر), گفتنی است سید عباس دانایی فرماندار سمنان، خرداد سال گذشته با اعلام نگرانی در خصوص افزایش خودکشی های موفق در شهرستان سمنان گفته بود: در سال 1394 در این شهرستان 10 نفر جان خود را در اثر خودکشی از دست داده اند.(, مشاهده خبر, )]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه