اخبار داغ

مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد :

رتبه نخست اهدای عضو کشور برای کهگیلویه و بویراحمد/اهدای عضو 11 بیمار مرگ مغزی استان در امسال

رتبه نخست اهدای عضو کشور برای کهگیلویه و بویراحمد/اهدای عضو 11 بیمار مرگ مغزی استان در امسال
مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دوسال گذشته تاکنون این استان در زمینه اهداء عضو رتبه اول کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،ساسان عباسی در گفت‌ و گو با خبرنگاراین پایگاه خبری اظهارکرد:از ابتدای امسال تاکنون 11 مورد بیمار مرگ مغزی در این استان برخی از اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهداء کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی از 26 مورد اهدای عضو در سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: طی دوسال گذشته و از ابتدای امسال تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند رتبه اول را در کشور دارد.

,

مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرگ مغزی وقتی برای کسی اتفاق می‌افتد دیگر امیدی برای برگرداندن آن به زندگی نیست و در دنیا هیچ گزارشی مبنی بر برگرداندن بیمار به زندگی وجود ندارد.

,

تصادفات رانندگی عامل بیشتر مرگ مغزی ها در کهگیلویه و بویراحمد

,

عباسی ابراز داشت : مردم این استان در عین ناراحتی برای از دست دادن عزیزان خود اما سنت زیبای بخشیدن و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را فراموش نکرده اند و برای نجات جان همنوعان خودهمیشه در امر خداپسندانه و خیرخواهانه اهدای عضو پیشقدم بوده‌اند. 

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی است، گفت: بیماری های خاص، سکته مغزی و قلبی از دیگر عوامل مرگ مغزی افراد در این استان است.

,

هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد

,

وی گفت:در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می‌شود،در هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.

,

چگونه کارت اهدای عضو دریافت کنیم

,

عباسی به نحوه دریافت کارت اهدای عضو اشاره کرد و گفت: افراد علاقمند به اهدای عضو می توانند با مراجعه به سایت اهدای عضو کشور به نشانی (https://ehda.center) مراجعه و به صورت آنلاین کارت برای آنها صادر و می توانند پرینت بگیرند.

,

وی بیان کرد: مشخصات فرد متقاضی در سامانه کشوری اهدای عضو ثبت می شود و این مشخصات در صورت بروز حادثه در تمامی بیمارستان های کشور قابل دسترسی می باشد.

,

مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پیوند عضو از جمله موارد تخصصی و فوق تخصصی است که باید شرایط زیادی به طور مشترک بین دهنده و گیرنده وجود داشته باشد.

,

عباسی در پایان افزود: در صورتی که شرایط عضو دهنده و گیرنده یکسان باشند و بیمارانی از استان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان پیوند اعضای شیراز در لیست انتظار وجود داشته باشند در اولویت خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه