اخبار داغ

رئیس پلیس راه استان قزوین اعلام کرد:

خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی/ 21 دوربین تخلفات را ثبت می‌کنند

خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی/ 21 دوربین تخلفات را ثبت می‌کنند
رییس پلیس راه استان قزوین با اشاره به اینکه خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث رانندگی است، بیان کرد: 21 سامانه دوربین سرعت سنج به صورت ثابت در استان وجود دارد و ثبت تخلف به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سرهنگ نصرالله بیگلری رییس پلیس راه قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر معاونت اجتماعی درباره اجرای طرح تابستانه و عید سعید فطر اظهار کرد: طرح از اول تیرماه آغاز و تا اول مهرماه به مدت سه ماه ادامه دارد و با مشارکت کلیه دستگاه‌های امدادی و حمل و نقل اجرا می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی در ادامه افزود: به منظور پیشگیری از حوادث و افزایش ایمنی راه‌های استان، اقداماتی پیش از اجرای طرح در استان انجام شده و جلسه هماهنگی با حضور مدیران و با محوریت مدیریت بحران تشکیل انجام شده است. 

این مسئول ابراز کرد: تیم کارشناسی با حضور نمایندگان راهداری و راه و شهر سازی برای رفع مشکلات جاده ای در حال انجام برنامه‌هاست و در حوزه نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تیم بازرسی پلیس راه بازدید داشتند و کلاس آموزشی برای وسیله نقلیه و باربری برای رعایت قوانین طی این سه ماه برگزار می‌شود. 

وی اذعان کرد: اخیرا دو پاسگاه پلیس راه استان مجهز به سامانه سپه تن شدند که این سامانه چندسالی است در کشور در حال اجراست و در پلیس راه قزوین- زنجان و پاسگاه قزوین- رشت این سامانه اجرایی می‌شود.

بیگلری ادامه داد: رانندگان اتوبوس که از هر نقطه کشور وارد استان می‌شوند از طریق سیستم کنترل دوربین رصد خواهند شد و عملکرد و تخلفات آنها ثبت می‌شود؛ البته ثبت ساعت برای آنها صورت نمی‌گیرد. 

محدودیت‌های ترافیکی اعلام شد 
وی عنوان کرد: 21 سامانه دوربین سرعت سنج به صورت ثابت در استان وجود دارد و پنج محور اتوبان قزوین- کرج، قزوین- تهران، اتوبان قزوین- رشت، جاده قدیم قزوین به رشت و اوتوبان قزوین- زنجان سامانه ثبت تخلف لحظه‌ای انجام می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: ۱۸ مورد از دوربین‌ها از سمت قزوین به سمت همدان و ساوه و قم و قزوین به سمت بوئین زهرا و از رحیم آباد به دانسفهان وصل شد؛ اما هنوز راه اندازی نشده است. 

وی اضافه کرد: غیر از این موارد دوربین‌های سیاری هم وجود دارد که گشت‌های پلیس راه در مسیرهای مستقر می‌شوند و تخلفات حادثه ساز مثل انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز به صورت جدی برخورد می‌شود. 

رییس پلیس راه قزوین با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی تصریح کرد: این محدودیت‌ها در محور قدیم قزوین رشت اعمال می‌شود، تردد کلیه کامیون‌ها و تریلی‌ها به جز حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه 4 تیرماه در مسیر غرب به شرق ممنوع است. 

وی در ادامه افزود: از ساعت 8 تا 24 روز جمعه مورخ 9 تیرماه در مسیر غرب به شرق تردد وسایل نقیله ممنوع است و رانندگان می‌توانند از جاده قدیم تردد کنند و بعدازظهر روز یکشنبه تردد از سمت رشت به قزوین ساعت 13 الی 24 ممنوع است. 

بیگلری تاکید کرد: باتوجه به تعطیلات عید فطر کارکنان پلیس راه استان در اماده باش صددر صد هستند و عملیات ترافیکی به صورت روزانه ۵۰ تیم گشتی به طور شبانه روز حضور دارند و ۱۰ تیم گشت هم به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت خواهند داشت. 

وی ابراز کرد: طرح‌های ضربتی از قبیل تشدید برخورد با موارد حادثه ساز و خطرساز، تست الکل و اعتیاد ابرای رانندگان وسایل باربری و مسافربری و وسایل نقلی شخصی انجام می‌گیرد و در صورت تخلف 72 ساعت وسایل آنها توقیف می‌شود. 

خودروی بالای یک میلیون خلافی توقیف می‌شود 
این مسئول بیان کرد: رانندگانی که گواهینامه آنها بالای ۳۰ نمره منفی داشته باشند گواهینامه انها اخذ می‌شود و اگر خلافی بالای یک میلیون داشته باشند، خودروی آنها به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی افزود: رانندگان حتما پیش از سفر به سایت راهبر 120 و 2020 مراجعه کنند و خلافی وسایل نقلیه خود را استعلام بگیرند. 

این مسئول با اشاره به اینکه خواب آلودگی از عوامل مهم در حوادث است، عنوان کرد: توجه به اینکه مسافران از استان‌های دیگر وارد قزوین می‌شوند و به علت مسیر طولانی خسته شده و همین موضع عامل تصادف خواهد شد حتما در بین راه استراحت کنند.

وی تاکید کرد: بخشی از تصادفات را عابران پیاده در بزرگراه‌ها تشکیل می‌دهند که نباید وارد اتوبان شوند؛ چون عبور عابرین پیاده، احشام و وسایل نقیله غیرمجاز در آزادراه ممنوع است و در این صورت راننده مقصر شناخته نمی‌شود. 

بیگلری اذعان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم در لاین اضطرار بزرگراه توقف نداشته باشند زیرا یکی از عوامل تصادف در این مکان‌هاست.

وی در پایان گفت: پیش بینی می‌شود در این ایام به صورت روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه اتوبوس تردد داشته باشند و از رانندگان اتوبوس درخواست می‌کنیم حتما از تجهیزات لازم استفاده کرده و در طول مسیر به پاسگاه‌های پلیس راه مراجعه کنند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه