اخبار داغ

مدیرکل زندانهای استان سمنان:

97 درصد زندانیان استان مرد هستند/ انتقال زندان سمنان شاید 20 سال دیگر طول بکشد!

97 درصد زندانیان استان مرد هستند/ انتقال زندان سمنان شاید 20 سال دیگر طول بکشد!
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اعلام نارضایتی از روند کند احداث زندان جدید سمنان گفت: انتقال زندان سمنان شاید 20 سال دیگر طول بکشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عباسعلی عرب مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان در نشست خبری مدیران قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در ساختمان دادگستری کل برگزار شد گفت: تعداد ورودی به زندانهای استان در سال 95 برابر با 4 هزار و 668 نفر با میانگین روزانه 13 نفر بوده که خوشبختانه با کمک مقامات قضایی استان، نسبت به سال 94 حدود 9 درصد کاهش داشته است و انتظار می‌رود در سال جاری نیز شاهد کاهشی مشابه در این خصوص باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

97 درصد زندانیان استان مرد هستند/ اکثر زندانیان را محکومان جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند

, 97 درصد زندانیان استان مرد هستند/ اکثر زندانیان را محکومان جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند,

عرب افزود: در حال حاضر 97 درصد آمار موجودی زندانهای استان را مردان و 3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند و همچنین 85 درصد از این زندانیان، افراد بومی استان سمنان هستند.

,

مدیرکل زندان‌های استان سمنان بیان کرد: بیشترین آمار زندانیان استان مربوط به مجرمان مواد مخدر است که 52 درصد از مجموع زندانیان استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

,

به گفته وی محکومان به جرم سرقت، با جمعیت 25 درصد مجموع موجودی زندانیان، دومین گروه جرمی زندانیان استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

,

عرب افزود: جرائم علیه اشخاص، محکومیتهای مالی، علیه اموال و مالکیت و منافی عفت نیز به ترتیب با 8، چهار، سه و دو درصد در رتبه‌های بعدی گروه جرمی زندانیان استان سمنان قرار دارند.

,

مدیرکل زندانهای استان در خصوص بیشترین گروه‌های جرمی در میان زندانیان ورودی در سال گذشته گفت: در آمار ورودی نیز جرائم گروه مواد مخدر با 25 درصد بیشترین تعداد و پس از آن جرائم سرقت 24 درصد، جرائم علیه اشخاص 14 درصد، جرائم مالی 9 درصد و باقی جرائم با درصد کمتر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

,

اقدامات فرهنگی و تربیتی ویژه ای برای زندانیان انجام شده است

, اقدامات فرهنگی و تربیتی ویژه ای برای زندانیان انجام شده است,

وی با اشاره به عملکرد فرهنگی و اقدامات صورت گرفته در حوزه اصلاح و تربیت در زندانها گفت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با برگزاری کلاس‌های آموزشی، 46 نفر از مددجویان زندانهای تابعه استان حافظ قرآن از 1 جزء تا 30 جزء می‌باشند که 43 نفر از این تعداد در مسابقات کشوری شرکت داشته‌اند و برخی حائز مقام شده‌اند.

,

عرب با بیان اینکه در سال گذشته 20 نفر از زندانیان استان در سطح آموزش عالی مشغول تحصیل بوده‌اند، ادامه داد: 47 نفر نیز در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس‌های آموزش از راه دور و 15 مددجو در دوره نهضت سوادآموزی شرکت داشتند.

,

مدیرکل زندانهای استان با اشاره به اینکه اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی، تربیتی استان سمنان برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را با محوریت قرآن و نماز برای زندانیان اجرا کرده است، اظهار داشت: در سال گذشته هزار و 200 نفر در کلاس‌های قرآنی، بیش از 2 هزار نفر در کلاس‌های عقیدتی و 2 هزار و 21 نفر از زندانیان در کلاس‌های مهارت‌های اساسی زندگی آموزش دیده‌اند.

,

وی با اشاره به افزایش کتاب در کتابخانه‌های زندانهای تابعه در سال 95 تصریح کرد: با تجهیز و افزایش تعداد و عناوین کتابها، در سال گذشته بیش از 15 هزار جلد کتاب جهت بهره‌مندی مددجویان در کتابخانه زندانهای استان که همه آنها مشارکتی می‌باشند موجود بوده است.

,

عرب با بیان اینکه آموزش خانواده زندانیان نیز در دستور کار زندانها قرار دارد، ابراز داشت: در سال گذشته، چندین کارگاه آموزشی در 9 عنوان ویژه خانواده مددجویان برگزار شده و بیش از 2763 نفر آموزش دیده‌اند.

,

برگزاری 4 جشن گلریزان در استان سمنان

, برگزاری 4 جشن گلریزان در استان سمنان,

مدیرکل زندانهای استان از اعطای بیش از 9500 مورد نفر مرخصی روزانه به زندانیان استان در سال 95 خبر داد و عنوان کرد: 1024 زندانی نیز از تخفیف مجازات، آزادی مشروط و تعلیق مجازات استفاده کرده‌اند و 491 زندانی نیز به مناسبت‌های مختلف مشمول عفو شده‌اند.

,

عضو شورای قضایی استان سمنان با بیان اینکه در سال 95 به طور متوسط روزانه 650 نفر از زندانیان محکوم استان در کارگاه‌های داخل زندان و یا در شرکت‌ها و تولیدی‌های خارج از زندان اشتغال داشته‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شورای حرفه‌آموزی و اشتغال زندانهای استان، بنا داریم تعداد زندانیان شاغل را تا پایان سال جاری به حداقل 750 نفر افزایش دهیم.

,

وی افزود: همچنین در سال گذشته 1300 زندانی استان در 80 دوره مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت داشته‌اند و مهارت‌های فنی لازم را کسب کرده‌اند.

,

عرب با اشاره به برگزاری 4 جشن گلریزان در شهرستان‌های مخلف استان تصریح کرد: در این جشن‌ها بیش از 635 میلیون تومان به صورت نقدی و تعهدی برای آزادسازی 114 زندانی جرائم غیرعمد موجود در استان کمک شده است.

,

مدیرکل زندانهای استان در خصوص عملکرد ستاد دیه استان ابراز کرد: در یکساله گذشته 68 نفر از زندانیان غیرعمد استان با مجموع بدهی بیش از 31 میلیارد ریال توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند که بخشی از مبالغ پرداخت شده از محل کمک‌های خیرین استان بوده است.

,

دبیر هیئت امنای ستاد دیه استان سمنان افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز 17 زندانی غیرعمد با مجموع بدهی بیش از 726 میلیون تومان آزاد شده‌ و به نزد خانواده خود بازگشته‌اند.

,

وی با بیان اینکه 350 خانواده نیازمند مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان هستند و از کمکهای مالی، حمایتی و آموزشی این انجمن بهره می‌برند یادآور شد: متاسفانه خدمات شایان توجه این انجمن‌ها آنچنان که باید به مردم شناسانده نشده و به همین دلیل از اهالی رسانه استان می‌خواهم نسبت به این موضوع آگاهی‌رسانی لازم را داشته باشند تا انشاءالله خانواده‌های بیشتری از این خدمات بهره‌مند شوند.

,

انتقال زندان سمنان شاید 20 سال دیگر طول بکشد!

, انتقال زندان سمنان شاید 20 سال دیگر طول بکشد!,

عرب در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص روند ساخت زندان اصلی سمنان نیز گفت: متاسفانه باید بگویم اگر همین روند ادامه داشته باشد در 20 سال آینده هم شاهد افتتاح زندان جدید سمنان که در خارج از شهر قرار دارد نخواهیم بود.

,

مدیرکل زندانهای استان با بیان اینکه وضعیت زندانهای سمنان و دامغان همچنان نامشخص است اظهار کرد: ما بهره بردار این پروژه ها هستیم و احداث زندان به مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

,

وی با بیان اینکه وجود زندان در مرکز شهر سمنان آسیب های خاصی به دنبال دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم در روند احداث زندان جدید سمنان تسریع صورت گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه