اخبار داغ

سازماندهی 2 اکیپ استهلال برای رویت هلال ماه شوال در دامغان

سازماندهی 2 اکیپ استهلال برای رویت هلال ماه شوال در دامغان
مسئول انجمن نجوم و ستاره شناسی دامغان از سازماندهی و اعزام دو اکیپ به مناطق مختلف این شهرستان برای رویت هلال ماه شوال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی شهرستان دامغان در مصاحبه اختصاصی با خبر نگار ما اظهار داشت:طبق قرار هر ماه، انجمن نجوم دامغان بر اساس محاسبات از پیش تعیین شده، در روز شنبه ، مصادف با 29 رمضان سال هجری قمری ، برای حضور در پایگاه علوم و ستاره شناسی منطقه ورکیان دامغان برای رویت هلال آماده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به هماهنگی با ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: دو اکیپ شش نفره گروه رویت هلال انجمن نجوم دامغان  به سمت روستای ورکیان حرکت کرد.  

,

رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی شهرستان دامغان تصریح کرد: با تمام امکانات و تجهیزات تلاش خواهیم کرد که بتوانیم هلال ماه شوال را رویت و نتیجه را به دفتر مقام معظم رهبری گزارش کنیم.

,

وی اظهار کرد: گروههای استهلال برای احتیاط و حصول اطمینان خاطر از غروب شنبه اقدام به استهلال می کنند تا اگر هلال ماه رؤیت شد و این رؤیت در حدّی بود که برای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب قابل اطمینان باشد ، اعلام شود.

,

مسئول انجمن نجوم و ستاره شناسی دامغان با یادآوری اینکه در سنوات گذشته نیز تیمی متشکل از کارشناسان این انجمن جهت رویت هلال ماه به مناطق مورد نظر اعزام شده بودند، گفت: این اکیپ ها موفق به رویت هلال شده و گزارش آن را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام کردند که در مراحل مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند.

,

انجمن نجوم و ستاره شناسی شهرستان دامغان دارای تجارب ارزنده است و تا کنون توانسته فعالیت های مانند برپایی نمایشگاه  دستاوردهای علوم نجوم و ستاره شناسی، ایجاد و راه اندازی خانه نجوم در روستای ورکیان و برگزاری همایش های نجوم و ستاره شناسی و دیدار با فضانوردان روسی و... از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی انجمن نجوم و ستاره شناسی شهرستان دامغان تا کنون بوده است.

,


انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه