اخبار داغ

امام جمعه نیر :

زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است

زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است
حجت الاسلام مقدسی گفت: زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است و تربیت جامعه ارتباط تنگاتنگی با انجام تکالیف دینی به ویژه پرداخت زکات دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، مام جمعه نیر در جلسه شورای زکات که با محوریت زکات فطره  تشکیل شد اظهار داشت: زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است و تربیت جامعه ارتباط تنگاتنگی با انجام تکالیف دینی به ویژه پرداخت زکات دارد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,
,

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: اولویت هزینه زکات رفع نیاز فقرا و نیازمندان است و با پرداخت زکات و فراهم شدن عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی شاهد حفظ آبروی نیازمندان ،کاهش فقر و فاصله طبقاتی و فساد خواهیم بود.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی اظهار داشت: دین اسلام به عنوان یک دین کامل و جامع به تمام مسایل و جنبه‌های مادی، معنوی و اعتقادی پرداخته است و از بین حدود و احکام شرعی توانسته است بیشترین تذکرات و توصیه‌ها را در باب مسایل اقتصادی و حرام و حلال بودن نظام اقتصادی مطرح کند.

,

 

,

امام جمعه نیر گفت: کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهرستان نیر امسال مامور جمع‌آوری زکات فطره مردم در روز عید سعید فطر هستند و به غیر از این دو ارگان هیچ ارگان و موسسه خیریه دیگری حق جمع آوری زکات فطره را در محوطه برگزاری نماز عید فطر ندارد.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی در ادامه خواستار وحدت رویه در جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان شد.

,

 

,

وی از زکات و خمس به عنوان اسباب تطهیر مال در نظام اقتصادی اسلام و جامعه بشری یاد کرد و افزود: اگر به فلسفه احکام اقتصادی اسلام نگاه کنیم به خوبی در می‌یابیم که هدف اسلام برقراری عدالت، دوری از انباشت ثروت و توجه به افراد محروم و نیازمند جامعه است.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی با بیان این‌که خمس، زکات، صدقه و برخی از احکام اقتصادی و مالی دین مبین اسلام بر گرفته از اندیشه آرمانی بشر و در راستای تأمین بسیاری از نیازمندی‌ها بوده است، تصریح کرد: دین اسلام هرگز مسایل اقتصادی و مادی را در زندگی نادیده نگرفته بلکه در کنار توصیه‌های فراوان در باب رشد معنوی، اخلاقی و کرامت انسانی به کسب روزی حلال، پاک و طیب تاکید کرده است.

,

 

,

وی از پرداخت زکات و خمس به عنوان یکی از راه‌های تطهیر مال و برجسته کردن شاخصه اعتقادی یاد کرد و گفت: امر مهم الهی را می‌توان در هشت زمینه استفاده کرد که یکی از آنها تأمین نیاز افراد فقیر و تهیدست است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه